۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
کد خبر: 55462383

عسلویه با جاذبه‌های تماشایی خود هر گردشگری را شگفت‌زده می‌کند از این رو با ما همراه باشید و درباره زیباترین جاذبه‌های عسلویه بدانید.

زیباترین جاذبه‌های عسلویه

سلام نو _ سرویس گردشگری: عسلویه (Asaluyeh) یک شهر بندری و مرکز شهرستان عسلویه از توابع استان بوشهر در جنوب ایران و در کرانه خلیج فارس است. منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به حوزه گاز پارس جنوبی که در میان خلیج فارس واقع شده (دنباله حوزه گنبد شمالی قطر) دسترسی دارد.

دریای خروشان و سرزمین دریانوردان چالاک از دیگر معانی است که از عسلویه استنباط کرده‌اند. این شهرستان در مجاورت استان های فارس و هرمزگان واقع شده و به همین دلیل در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار گرفته است.

جاذبه‌های تماشایی عسلویه

پارک ملی نایبند

منطقه حفاظت شده “نایبند” در سواحل شهرستان “عسلویه” قرار گرفته است. پارک ملی “نایبند” اولین پارک ملی دریایی کشور در سواحل خلیج فارس می باشد. در این منطقه حفاظت شده هر آنچه برای لذت بردن از طبیعت را گردشگران بخواهند می توانند تجربه کنند.

حیاط وحشی کم نظیر و فراوانی حیواناتی از جمله: قوچ، آهو، پلنگ، میش و گونه های نادری مانند آهوی هندی(جبیر) در این منطقه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

زیباترین جاذبه‌های عسلویه

از لحاظ پوشش گیاهی وجود جنگل های حرایی در این منطقه زیبایی سواحل “خلیج فارس” را دوچندان کرده است. درختان و درختچه هایی مانند: استبرق، انجیر معابد، صبر زرد و انار شیطان در این پارک ملی به چشم می خورد.

از دیگر زیبایی های کم نظیر این منطقه وجود تپه های مرجانی و به چشم خوردن لاک پشت های زیبایی که برای تخم گذاری به این ساحل پا می گذارند، می باشد. صحنه ای به یاد ماندنی از دوستی طبیعت و حیوانات را می توان در این شهر و ساحل زیبایش تجربه کرد.

آبشار درزو

آبشار درزو که از جاهای دیدنی زیبای عسلویه است، در روستای اخند، از توابع بخش مرکزی شهرستان عسلویه واقع شده است. طبیعت بکر و چشمه ی این روستا همگان را مجاب می کند تا برای دیدن این تنگه و آبشار زیبا با پیاده روی تقریبا یک ساعته به این منطقه بیایند. آب ابشار درزو از کوه درزو سرچشمه می گیرد و در پای خود دارای حوضچه ی پرآبی است که محل مناسبی برای شنا کردن و اب تنی است.

زیباترین جاذبه‌های عسلویه

وجود گونه های گیاهی منحصر به فرد فراوان مخصوصا در اطراف چشمه و آبشار است بر زیبایی طبیعت بکر آن می افزاید.

آدرس آبشار درزو: ۱۵ کیلومتری عسلویه – روستای اخند

چشمه کلات

در مجاورت شهر “عسلویه” روستایی به نام “کلات” قرار گرفته است. با ورود به این روستا و روبرو شدن با طبیعت آن، فراموش خواهید کرد که این روستا در استانی صنعتی و منطقه ای پر از سکوهای گازی و نفتی قرار گرفته است.

زیبایی کوه ها و صخره ها در کنار طبیعت سرسبز و از همه چشم نواز تر چشمه ای پر آب در این میان از ویژگی های این روستای زیبا می باشد. وجود نخل هایی سر به فلک کشیده در میان کوه و طبیعت، منظره ای چشم نواز به ویژه در فصول سرد سال و ایام نوروز را به وجود می آورد.

جاذبه‌های زیباتر عسلویه

جنگل حرا

جنگل‌های حرا که یکی از عجایب گیاهی است در منطقه پارک ملی حفاظت شده نایبند قرار دارد. این جنگل را درختچه های کوچکی تشکیل می‌دهد که ازشوری آب دریا برای رشد خود تغذیه می‌کنند حتی هنگامی که به طور کامل به زیر آب می‌روند نیز به حیات خود ادامه می‌دهند.

زیباترین جاذبه‌های عسلویه

همچنین در زمان جز آب مانند این است که در اب با ریشه‌هایی آویزان شناورند. درختان جنگل حرا در فصل سرما و گرما پذیرای پرندگان مهاجر و بومی بسیاری است.

اسکله نخل تقی

در غرب شهر عسلویه، شهرستان نخل تقی وجود دارد. علت نامگذاری این شهر به نخل تقی ،وجود نخل‌های بسیاری است که چهره این شهر را متفاوت تر کرده است. این شهر دارای اسکله ای همین نام است که امکان تماشای منظره‌ای زیبا از لنج ،قایق و کشتی ها را فراهم می‌کند.

پارکی که در جوار این اسکله قرار دارد نیز به نام نخل تقی نامگذاری شده است و دارای تمام امکانات رفاهی مانند رستوران، کافی شاپ، محل بازی کودکان، محل پیاده روی با منظره دریا می‌باشد که این پارک را به انتخاب مناسبی برای یک روز خاطره انگیز به همراه خانواده تبدیل می‌کند.

دهکده گردشگری پازارگاد عسلویه

این دهکده زیبا که توسط شرکت عملیات غیر صنعتی پاسارگاد با هدف افزایش روحیه کسانی که در این منطقه صنعتی مشغول به کار هستند ایجاد کرد، امتا رفته رفته این منطقه رونق پیدا کرد و اکنون تبدیل به منطقه تفریحی هیجان انگیزی برای عموم مردم شده است.

زیباترین جاذبه‌های عسلویه

این دهکده بزرگ دارای امکانات بسیاری چون بازی‌های متنوع دریایی مانند جت اسکی، واتر جت، هاورکراف، سه چرخه آبی، پاراسل و غواصی می‌باشد. واحدهای اقامتی لوکس با طراحی داخلی متفاوت مانند سوئیت‌های لوکس، کلبه‌های شناور یک شب به یاد ماندنی را برایتان رقم می‌زند.

بازارچه صنایع‌دستی، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، ساحل اختصاصی، باغ پرندگان هم از تفریحات دیگری است که برای مسافران این دهکده تدارک دیده شده است. اگرچه این منطقه هنوز هم در دست تجهیز کردن به امکانات تفریحی و رفاهی می‌باشد اما با تکمیل دهکده پازارگاد گویی ونیز را به ایران آورده ایم.

روستای ساحلی بنود

در حدود ۴۰ کیلومتری شهر عسلویه روستایی ساحلی و زیبا به نام “بنود” قرار گرفته است. روستایی کم جمعیت و آرام که در کنار زیباترین سواحل جنوب کشور قرار گرفته است. سواحل شنی این روستا در بین تمام روستاهای جنوب کشور کم نظیر و محلی برای تفریح و بازی های ساحلی برای علاقه مندان به این رشته ها می باشد. زیبایی سواحل این روستا و آرام بودن آن باعث شده است که در سال های اخیر محلی برای فیلم برداری فیلم های سینمایی و تلوزیونی باشد.

زیباترین جاذبه‌های عسلویه

به تدریج مناطقی از این سواحل قابلیت آن را دارد که به شهرک سینمایی طبیعی تبدیل شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید