عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید: امیدوارم مسئولانی که مسئول این موضوعات هستند و توجه نمی‌کنند، خودشان و بچه‌هایشان گرفتار بیماری بشوند تا بفهمند کسی که بیماری سرطان دارد و برای تهیه داروها باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کند چه حالی دارد و چه می‌کشد.

نماینده مجلس: ان‌شاءالله خانواده مسئولین مریض شوند تا درک کنند هزینه ۵۰۰ میلیونی دارو چه حالی دارد

به گزارشسلام نو به نقل از رویداد 24، یحیی ابراهیمی نماینده دلفان و سلسله و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفته است: متاسفانه دولت چشم بینا و گوش‌شنوایی برای دیدن و شنیدن واقعیت‌ها ندارد و دلش می‌خواهد اقتصاد کشور دستوری اجرا شود، در حالی که اقتصاد اصلاً نباید دستوری باشد زیرا مولفه‌های خاص خودش را دارد.

 وضعیت در حوزه غذا و دارو هم مثل بقیه حوزه‌ها و مخصوصاً حوزه‌های اقتصادی است و جدا از این‌ها نیست. در طول دو سه سال اخیر بارها و بارها به دولت‌مردان، رییس جمهور، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی تذکر داده‌ایم که مشکلات صنعت دارو با اقتصاد دستوری امکان‌پذیر نیست.

 خیلی از شرکت‌های بزرگ دارویی در حال متوقف کردن تولید دارو هستند، چون نه به آن‌ها پولی برای وارد کردن مواد اولیه می‌دهیم و نه وام در اختیارشان می‌گذاریم و نه اجازه می‌دهیم قیمت‌گذاری بر اساس بهای تمام شده انجام بشود. قطعاً صنعت دارو در حال ورشکستگی است.

رییس جمهور باید متوجه کار خطرناکی که خودش هم متوجه نیست، باشد. طی چند روز گذشته یک جلسه‌ای در کمیسیون بهداشت و درمان با حضور مدیران بانک مرکزی، سازمان برنامه‌وبودجه، معاونت غذا و دارو و سندیکای صنعت تولید دارو داشتیم و باز هم این موارد را گوشزد کردیم، ولی مثل همیشه گوش شنوایی نیست.

 مجموعه کمیسیون بهداشت و درمان حتی یک نامه به رهبر انقلاب و یک نامه به رییس جمهور ارسال کردند و خطراتی که متوجه صنعت دارو است را گوشزد کردند. ان‌شاءالله مسئولانی که مسئول این موضوعات هستند و توجه نمی‌کنند، خودشان و بچه‌هایشان گرفتار بیماری بشوند تا بفهمند کسی که بیماری سرطان دارد و برای تهیه داروها باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کند چه حالی دارد و چه می‌کشد. 

الان مریضی که می‌خواهد یک استنت قلب بگذارد با کمبود تجهیزات پزشکی روبرو است ولی برخی مسئولان مرتب در انظار عمومی می‌گویند که هیچ مشکلی نیست و همه چیز صحیح و سلامت است، در حالی که الان ۱۵۰ تا ۳۰۰ قلم از داروهای عمومی را کم داریم. خیلی از مواقع برای یک استامینوفن در بعضی داروخانه‌ها گرفتار هستیم. در داروهای تخصصی، شیمی‌درمانی و برندهای خارجی به شدت کمبود داریم و خیلی از بیماران استانم جهت پیگیری به بنده مراجعه می‌کنند، چون استان محرومی هستیم و رییس جمهور باید بفهمد که مردم مشکل دارند.

کد خبرنگار: ۲۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید