جاذبه‌های طبیعی مازندران بی‌همتا هستند از این رو با ما همراه باشید و درباره تجربه‌ای متفاوت در دریاچه الیمالات بدانید.

بازی با آب و نور در مازندران / تجربه‌ای متفاوت در دریاچه الیمالات

سلام نو _ سرویس گردشگری: دریاچه الیمالات که در دل جنگل واقع شده است، به عنوان گردشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. این دریاچه آنقدر زیباست که گویی در دل جنگل آرمیده است.

می‌توانید روی سنگ‌های کنار رودخانه لم بدهید و ساعت‌ها به جنگلی که دریاچه را در آغوش گفته است نگاه کنید و از انعکاس آن همه درخت در آب، لذت ببرید.

در آنجا همه چیز برای چند ساعت تفریح وآرامش مهیاست. دریاچهٔ الیمالات دارای رستوران و امکانات قایق‌سواری و ماهی‌گیری است.

بازدید از دریاچه الیمالات

به دل جنگل های سرسبز شمال می رویم و از میان دیدنی های بی شمار آن دریاچه الیمالات را برای تفریح و گذران اوقات فراغت انتخاب می کنیم. راهی شهرستان نور می شویم و از مسیر نور-چمستان، به سمت جنگل کَشپِل به راه می افتیم.

در میان انبوه درختان جنگل و بعد از گذر از مسیری رویایی و خاطره انگیز، به پهنه آبی وسیعی می رسیم که به مانند الماسی در میان قامت سبز درختان می درخشد و از گردشگران دلبری می کند. گستره آبی که از آن به عنوان سد خاکی الیمالات یاد می شود و بین مردم به نام دریاچه الیمالات شهرت دارد.

بازی با آب و نور در مازندران / تجربه‌ای متفاوت در دریاچه الیمالات

سدی که در ارتفاع ۱۲۵ متری از سطح دریا قرار دارد و یکی از تفرجگاه های محلی مردم نور به شمار می رود. گردشگران بسیاری هم از نقاط دیگر کشور برای استفاده از طبیعت و زیبایی های آن به این دریاچه سری می زنند.

زیبایی دریاچه الیمالات در هر فصلی و زمانی بی‌نظیر است و زیبایی آن را نمی‌توان محدود به زمان خاصی از سال دانست.

عکاسی در جوار این سد زیبا در هر ۴ فصل سال لذت‌بخش و جذاب است. گرچه سلیقه و طبع هر شخص در مورد زمان سفر به دریاچه الیمالات متفاوت است، اما یک لحظه منظره پاییزی دریاچه الیمالات چمستان را تصور کنید، دریاچه‌ای زیبا که در آغوش درختانی به رنگ نارنجی، قرمز، سبز و زرد حبس شده است.

به نظر می‌رسد که پاییز بهترین زمان بازدید از این دریاچه زیبا است، ولی با این حال الیمالات در فصل بهار، تابستان و زمستان هم از زیبایی دل‌فریبی برخوردار است.

حال که دریافتیم که دریاچه الیمالات کجاست، بهتر است قبل از بازدید از این منطقه بهداشتی نکاتی را مدنظر داشته باشید. در ادامه این بخش سایت رهی نو مهم‌ترین نکات بازدید از سد الیمالات را به‌صورت مختصر و مفید گردآوری کرده است.

بازی با آب و نور در مازندران / تجربه‌ای متفاوت در دریاچه الیمالات

به‌منظور حفظ آرامش، عدم سرقت وجهه نقد و خودرو بهتر است از کارت اعتباری و ابزارهای امنیتی مناسب خودرو استفاده نمایید.

حتماً مقدار اندکی وجه نقد همراه خود داشته باشید.

قبل از ورود به دریاچه الیمالات وسایل موردنظر خود را از شهر نور خریداری کنید.

به خاطر داشته باشید که ساعت ۲۲:۰۰ شب مجموعه دریاچه الیمالات تعطیل خواهد شد.

اگر طبیعت گرد حرفه‌ای هستید، این نوید را به شما می‌دهیم که شرایط کمپینگ در این دریاچه وجود دارد.

اگر قصد ماندن در جوار دریاچه را دارید، ملحفه و پتو را فراموش نکنید.

دو جاذبه مهم دریاچه الیمالات مازندران

از جذابیت های مسیر رسیدن به دریاچه شروع می کنیم و به تفریحات خود دریاچه می پردازیم.

۱- در مسیر دریاچه

به سمت شهرستان نور حرکت می کنیم و وارد جاده نور-چمستان می شویم. راه را طی می کنیم تا به فرعی جاده دریاچه الیمالات برسیم. اندکی داخل مسیر پیش می رویم تا اینکه کم کم جاده ای رویایی در برابرمان ظاهر می شود؛ راهی تماشایی که درختان سر به فلک کشیده، آن را به مانند مرواریدی در صدف در آغوش کشیده اند.

بازی با آب و نور در مازندران / تجربه‌ای متفاوت در دریاچه الیمالات

نور آفتاب با تلاشی بسیار سعی می کند راهی از میان شاخه ها و برگ های انبوه درختان به داخل پیدا کند؛ اما چندان موفق نمی شود. هوای خنک با بوی سبزه و خاک در هم آمیخته شده است و هر گردشگری را سر وجد می آورد.

مسیر به قدری تماشایی ست که هر لحظه وادارمان می کند گوشه ای بایستیم و زیبایی محیط را در قاب تصویر ثبت کنیم. راه را ادامه می دهیم و کم کم صدای پر طراوت رودخانه همراه مان می شود.

مسیر به قدری تماشایی و دلنشین است که بسیاری از گردشگران ترجیح داده اند تا ماشین شان را در قسمت های پایین جاده پارک و مسیر رسیدن به دریاچه را پیاده طی کنند تا از منظره های اطراف لذت بیشتری ببرند.

در راه بسیاری از تورهای گردشگری را می بینید که با سر و صدا و شادی در حال طی جاده هستند و نشاط خاصی به فضا بخشیده اند.

بازی با آب و نور در مازندران / تجربه‌ای متفاوت در دریاچه الیمالات

خیلی از مردم اینجا با هم آشنا می شوند، گرم می گیرند و ادامه راه تا دریاچه را همراه هم طی می کنند، چه بسا که حتا بعد از این گردش با هم دوست می مانند. مسیر را در پیش می گیریم و به پلی کوچک اما بی نهایت زیبا می رسیم.

تقریبا تمام مسافران در این قسمت راه می ایستند و عکسی به یادگار می گیرند. از روی پل عبور می کنیم و راه را ادامه می دهیم.

به ناگاه از پس درختان و جاده، منظره ای وسیع از دریاچه ای آبی در پس زمینه ای از درختان انبوه و کوه های بلند در مقابل مان ظاهر می شود و نفس را در سینه حبس می کند. به مقصد رسیده ایم، اینجا دریاچه الیمالات است.

۲- قایق سواری

حالا که تا اینجا آمده ایم نمی توانیم از قایق سواری در دریاچه لذت نبریم. اصلی ترین تفریح دریاچه الیمالات قایق سواری در آن، با قایق های پدالی و موتوری ست.

بازی با آب و نور در مازندران / تجربه‌ای متفاوت در دریاچه الیمالات

اگر اهل هیجان هستید می توانید یکی از قایق های موتوری را کرایه کنید، داخل دریاچه به پیش بروید، از خنکی هوا و قطره های آب بر روی صورت تان لذت ببرید و از داخل دریاچه منظره اطراف را تماشا کنید.

اگر هم برای استراحت و کسب آرامش به اینجا آمده اید یکی از قایق های پدالی را کرایه کنید و به دل آب بزنید. سوار بر این قایق ها از همهمه و هیاهوی محیط اطراف دریاچه دور شوید، دغدغه ها و نگرانی های تان را به کناری بگذارید و در آرامش دریاچه غرق شوید.

نکته جالب دریاچه الیمالات در این است که زمانی که کمی از ساحل دور می شوید دیگر از صدای اطراف محیط چیزی به گوش تان نمی رسد و فقط و فقط سکوت و آرامش است که شما را در بر می گیرد.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید