سی سنگان از زیباترین جاذبه‌های طبیعی مازندران به حساب می‌آید از این رو با ما همراه باشید و درباره سفر به دل آرامش و جلوه‌های طبیعت در پارک جنگلی سی سنگان بدانید.

سفر به دل آرامش و جلوه‌های طبیعت در پارک جنگلی سی سنگان

سلام نو_ سرویس گردشگری: پارک جنگلی سیسنگان که در ابتدا با هدف حفاظت از گونه های نادر شمشاد و سایر گونه های گیاهی و جانوری تاسیس شد؛ اما به تدریج امکانات و جاذبه های دیگری به آن اضافه شد و این پارک را به یکی از مشهورترین پارک های جنگلی و ساحلی مازندران تبدیل کرد. البته سی سنگان هنوز تنها ذخیره گاه بزرگ شمشاد در ایران و خاورمیانه به شمار می رود و مساحت زیادی از پوشش گیاهی جنگلی و ساحلی را به خود اختصاص داده است. از گونه های مشهور موجود در پارک جنگلی سی سنگان به غیر از شمشاد می توان به بلوط هایی اشاره کرد که گاه ارتفاع آنها به ۱۰ متر نیز می رسد؛ بلوط هایی که سایه‌سار خود را بر کرانه دریای خزر پهن کرده و نقش و نگار خاصی به طبیعت ساحلی پارک می دهند. در کنار اینها، این پارک محلی برای نگهداری از گونه های متنوع درختچه خشبی، علفی و جانوری نیز هست.

جلوه‌گری پارک جنگلی سی سنگان

پارک های جنگلی از بهترین مکان های گردشگری در شهرهای شمالی ایران است که گردشگران برای گردش، تفریح و استراحت به سراغ آن ها می روند.

سفر به دل آرامش و جلوه‌های طبیعت در پارک جنگلی سی سنگان

همچنین پارک های جنگلی متنوعی در شهرهای شمالی ایران وجود دارند و هر کدام از آن ها دارای جاذبه های متفاوت و متنوعی هستند. یکی از زیباترین پارک های جنگلی شمال کشور که آوازه آن را بسیار شنیده ایم و از امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برخوردار است، پارک جنگلی سیسنگان می باشد.

پارک جنگلی سی سنگان در ۳۵ کیلومتری شهر نوشهر قرار گرفته و در سال ۱۳۴۴ با طراحی مهندس آشتیانی احداث شد و از آن زمان به شهرت رسید.

این مجموعه از سمت شمال به دریای خزر، از سمت جنوب به کوه های البرز منتهی می‌شود و مساحت آن ۶۰۰ کیلومتر مربع است. همچنین در غرب این پارک روستای توسکاتک و در شرق آن روستای صلاح الدین قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است که سیسنگان هنوز هم بزرگترین ذخیره گاه شمشاد در ایران و حتی خاورمیانه محسوب می‌شود. مساحت قابل توجهی از پوشش گیاهی در کنار ساحل فوق العاده‌ای را به خود اختصاص داده است.

سفر به دل آرامش و جلوه‌های طبیعت در پارک جنگلی سی سنگان

به غیر از درختچه‌های شمشاد که به وفور در همه جای پارک روییده‌اند، درختان بلوط تنومندی که ارتفاع آن ها حتی به ۱۰ متر نیز می رسد، توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

سایه این درختان و صدای حرکت سنجاب ‌هایی که در این مکان زندگی می‌ کنند روح طبیعت را در این مجموعه زنده کرده و می توانید ساعت‌ها در این پارک جنگلی قدم بزنید و استراحت کنید.

پارک جنگلی سیسنگان گذشته با این هدف تاسیس شد که از گونه های خاص شمشاد و دیگر گونه های جانوری حفاظت شود.

اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی نسبت به استقبال بی نظیر مردم، امکانات ویژه و جاذبه های دیگری به آن اضافه شد و این پارک را به یکی از بهترین پارک های جنگلی و ساحلی استان مازندران تبدیل کرد.

این پارک جنگلی در طول سال، میزبان بسیاری گردشگران و مسافرانی است که از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور به این شهر سفر می کنند می باشد.

سفر به دل آرامش و جلوه‌های طبیعت در پارک جنگلی سی سنگان

تجربه آرامش در پارک جنگلی سی سنگان

سیسنگان یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین پارک‌های جنگلی در ایران است که در نوشهر واقع شده و در تمامی بخش‌های آن امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی برای راحتی مسافران فراهم کرده است.

جالب است بدانید از سمت دریا که به بخش جنگلی پارک می‌روید، ارتفاع از سطح دریا به ۵۰ متر می‌رسد. این ارتفاع بین جنگل و دریا در یک مجموعه به همراه تمامی امکانات تفریحی موجب شده بیش از پیش مورد علاقه‌ی گردشگران داخلی و خارجی قرار بگیرد.

اگر می خواهید با وسیله نقلیه شخصی خود وارد این پارک شوید باید هزینه ورودی پرداخت کنید، همچنین علاوه بر آن اگر قصد برپایی چادر را دارید بازهم ملزم به پرداخت هزینه هستید.

در زمان سفر به پارک جنگلی سی سنگان حتما نکات ایمنی را رعایت کرده و از حضور در مکان هایی که از آنجا منع شده اید جدا خودداری کنید.

حتما در مکان هایی که برای شنا انتخاب شده شنا کنید و تنها آن قسمت از جنگل که اجازه داده شده است را برای اتراق انتخاب کنید.

سفر به دل آرامش و جلوه‌های طبیعت در پارک جنگلی سی سنگان

رفتن به قسمت هایی که از آنها شناختی ندارید علاوه بر خطر گم شدن خودتان می تواند به حیات وحش و سبک زندگی حیوانات و گیاهان وحشی جنگل سی سنگان آسیب بزند.

در سفر به قسمت جنگلی حتما تنها در مکان هایی که مشخص شده است کمپ بزنید و آتش روشن کنید. نهایت دقت را داشته باشید که آتش غذای شما بلای جان درختان و حیوانات نشود.

به توصیه های ایمنی ماموران و نگهبانان پارک به دقت عمل کنید و مانند همیشه حتما و حتما زباله های خود را در درون سطل زباله یا کیسه مخصوص آن قرار دهید و در طبیعت رها نکنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید