به نظر می‌رسد اعتصاب نویسندگان و بازیگران هالیوودی علیه استودیوهای بزرگ بالاخره به نتیجه رسیده و پس از بیش از 100 روز احتمالا تفاهمی رخ خواهد داد.

اعتصاب جواب داد؛ ستارگان هالیوود پای میز مذاکره نشستند

انجمن نویسندگان آمریکا گفته که پیشنهاد متقابلی از سوی استودیوها دریافت کرده که آن را نشانه‌ای آشکار از پیشرفت در پی اعتصاب‌های بیش از یکصد روزه در هالیوود می‌داند.
به گزارش ایرنا، انجمن نویسندگان آمریکا که نماینده نویسندگان اعتصاب‌کننده است اعلام کرده که پینشهاد متقابلی از سوی استودیوها دریافت کرده که آن را در دست بررسی دارد.
این انجمن گفته که پس از بررسی پیشنهاد اتحاد تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون که از طرف شرکت‌هایی چون والت دیزنی و نتفلیکس مذاکره می‌کند، هفته آینده به این پیشنهاد پاسخ خواهد داد.
انجمن نویسندگان آمریکا و اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون در روز چهارم ماه اوت برای گفت و گو در خصوص ازسرگیری مذاکرات با هم دیدار کردند.
در این نشست انجمن نویسندگان آمریکا از استودیوها انتقاد کرد که نشانه‌ای از تیره شدن مذاکرات بود.
نویسندگان هالیوود در روز دوم ماه می پس از به بن‌بست رسیدن مذاکرات میان انجمن نویسندگان و اتحادیه تهیه‌کنندگان، در اعتراض به دستمزدها، حداقلی کارکنان اتاق نویسندگان و باقیمانده پرداخت‌ها در دوره استریم و دیگر مسائل دست به اعتصاب زدند.
در ماه ژوئیه نیز بازیگران به نمایندگی از انجمن بازیگران سینما به دلیل دستمزد و استفاده از هوش مصنوعی در تولیدات سینمایی اعتصاب کردند که در پی آن تولید برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها عملا متوقف شد.
این اعتصاب‌ها تمامی کسب و کارهای جهان سرگرمی را متاثر از خود کرد.
از سال ۱۹۶۰ به این سمت، این برای نخستین بار است که هر دو اتحادیه اعتصاب می‌کنند.
بحث نارضایتی بازیگران هالیوود از دستمزدهای خود، موضوع مرتبط با سال میلادی جاری نیست. اختلاف دستمزد بازیگران مرد و زن، سال‌هاست که به محلی برای اعتراض بازیگران تبدیل شده است. بسیاری از بازیگران زن مطرح هالیوود، نصف یا یک‌سوم بازیگران مرد دستمزد می‌گیرند و این موضوع، بارها به رسانه‌ها نیز کشیده شده و تحقیقاتی راجع آن صورت گرفته است.
در نیمه شب روز ۱۳ ژوئیه، ۱۰‌ها هزار بازیگر سینمای هالیوود دست به اعتصاب زدند و با این کار تجارت عظیم سینما و تلویزیون را با پیوستن به صف اعتصاب‌های نویسندگان آمریکا پس از ۶۳ سال متوقف کردند.

ایرلندی ها در خط مقدم

در میان اعتصاب‌کنندگان، بازیگران و نویسندگان ایرلندی در خط مقدم قرار دارند؛ آلن اسمیت بازیگر ایرلندی و سازمان‌دهنده اعتصاب‌ها می‌گوید: من می‌خواهم آنها از روی من رد شوند. به گمان او، ممکن است اعتصاب‌ها شدت یابد و مخرب‌تر شود.
گروه عظیمی از نویسندگان و بازیگران ایرلندی در خیابان ملروز حاضر شدند که در میان آنها روث نگا بازیگر مشهور عشق/ نفرت، اولیویا تریسی و جیسون اومارا حضور داشتند.
آلن اسمیت گفت مردم احساس می‌کنند چیزهای زیادی را از دست داده‌اند و وقتی چیزهای زیادی از دست داده‌اید، این حس را دارید که در واقع چیزی برای از دست دادن ندارید… هیچ راهی جز مبارزه نیست و این به اعتصاب‌کنندگان انرژی زیادی می‌دهد.
بیش از یکصد روز از آغاز اعتصاب‌های انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) علیه اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون که استودیوهای بزرگی مانند دیزنی، فاکس، نتفلیکس، پارامونت و یونیورسال را نمایندگی می‌کند می‌گذرد.
به گفته کریس کیسر و دیوید گودمن اعضای کمیته مذاکره انجمن نویسندگان آمریکا، این اعتصاب‌ها یک نقطه عطف شرم‌آور در تاریخ سینمای هالیوود است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید