همدان و سنندج هر دو شهرهایی هستند که ظرفیت فراوانی برای گردشگری دارند، بهره‌برداری از محور ریلی همدان-سنندج می‌تواند به توسعه صنعت گردشگری در دو شهر کمک کند. حالا شر

 از راه آهن همدان- سنندج کی بهره برداری می‌شود؟

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: مسیر ریلی همدان- سنندج حداکثر در آبان‌ماه زیر بارترافیک خواهد رفت.

به گزارش سلام نو به قنل از ایسنا، خیرالله خادمی چهارشنبه ۱۱ مرداد در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث قطعه اول باند دوم محور همدان- گل‌تپه- غارعلیصدر، اظهار کرد: ادامه مسیر ریلی استان همدان باید تا به مرز برسد به طوری‌که با این امر این مسیر ریلی اقتصادی تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه همدان چند پروژه مهم در حوزه زیرساخت در حال اجرا دارد که پروژه ریلی همدان- سنندج را می‌توان یکی از این پروژه‌ها به شمار آورد، افزود: پروژه آزادراه همدان- کرمانشاه را به طول ۱۷۰ کیلومتر نیز در استان همدان در برنامه خود داریم که این طرح از نزدیک کنارگذر اسدآباد به سمت سنندج و کرمانشاه خواهد رفت ضمن اینکه قرارداد آن با سرمایه‌گذار و پیمانکار پروژه در حال انعقاد است.

خادمی با بیان اینکه ۲۵۰ کیلومتر در بخش بزرگراه در استان همدان پروژه در حال اجرا وجود دارد و ۱۰۵ کیلومتر نیز باید به مناقصه بگذاریم، گفت: با توجه به اینکه همدان مرکزیت غرب کشور را دارد به طور قطع تحقق و بهره برداری پروژه های حوزه زیرساخت راه از نقش مؤثری در تقویت هر چه بیشتر بخش حمل و نقل این استان برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته در سطح کشور تنها پنج مورد مجوز ماده ۲۳ داده شده که احداث چهاربانده شدن راه همدان به گل تپه و علیصدر یکی از این مجوزها بوده است، خاطرنشان کرد: افتتاح و بهره برداری این پروژه مهم زیرساختی در حوزه راه از نقش مؤثری در ایمن سازی این جاده گردشگری و نیز رونق اقتصادی منطقه و ایمنی هر بیشتر مسیر و کاهش ترافیک برخوردار خواهد بود.

خادمی با اشاره به پروژه احداث چهاربانده شدن راه همدان-گل‌تپه- علیصدر تصریح کرد: قطعه اول این پروژه دارای ۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار بوده و قطعه بعدی این طرح در دست مطالعه است و براساس پیش بینی برای طرح فوق به ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد بود.

افتتاح و بهره برداری ۱۲ ابرپروژه در حوزه زیر ساخت راه ها تا پایان امسال

خادمی در ادامه با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها و شرایط بد مالی کشور پروژه‌های بزرگ و اتفاقات توسعه‌ای خوبی در بخش زیرساخت کشور در حال انجام است، اظهار کرد: تا پایان امسال ۱۲ ابرپروژه در بحث زیرساخت راه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد، تاکنون سه پروژه افتتاح شده است.

وی پروژه راه آهن تبریز و آزادراه تهران به شمال را از جمله پروژه های افتتاح شده در حوزه زیرساخت از ابتدای سال تاکنون برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر در سطح کشور ۳۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در حال اجرا داریم که بلندترین مسیر ریلی کشور مسیر چابهار به زاهدان به طول ۶۳۰ کیلومتر بوده و جزو پروژه‌های مسیر ریلی بزرگ خاورمیانه به شمار می‌رود و هم اکنون ۴۰۰۰ نیروی انسانی برای اجرای این پروژه در حال فعالیت هستند.

افتتاح پروژه بزرگ آزادراه شیراز به اصفهان در آینده نزدیک

خادمی در ادامه از افتتاح پروژه بزرگ آزادراه شیراز به اصفهان در آینده نزدیک خبر داد و مطرح کرد: امسال ۱۰۵۰ کیلومتر آزادراه و ۶۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در سطح کشور در حال اجرا داریم و در برنامه تدوین شده برنامه ما این است که در بحث زیرساخت عملکرد خوبی را تحویل مردم دهیم.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه غارعلیصدر بزرگترین غار آبی شگفت انگیز جهان به شمار می‌رود، گفت: مسیر رفت و برگشت این حوزه گردشگری یکی از مسیرهای حادثه خیز استان بود که چهاربانده شدن آن ضرورت بسیاری داشت و با پیگیری‌های لازم ماده ۲۳ طرح فوق دریافت و ردیف اعتبار آن تأمین شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه ثبت تپه هگمتانه در آثار جهان بعد از سالیان سال انجام می شود و در چند روز آینده کارشناسان یونسکو به استان همدان در این رابطه خواهند آمد، افزود: همدان دارای ۱۸۰۰ اثر مهم بوده که این آثار گردشگری به عنوان زنجیره های گردشگری هستند و به طور قطع هر مسافر و گردشگر با ورود خود به استان از این آثار بازدید خواهد داشت و در این رابطه ایمنی راه ها از نقش مؤثری در تقویت گردشگری استان برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تخصیص ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان همدان در سال گذشته در طول تاریخ استان بی نظیر بوده است، یادآور شد: با این میزان اعتبار پروژه های بسیاری در استان در حال انجام بوده که تکمیل این طرح ها از نقش مؤثری در تحول استان برخوردار خواهد بود.

۳ پروژه مهم در حوزه زیرساخت شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ اجرا می‌شود

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس هم از اجرای سه پروژه مهم در حوزه زیرساخت شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ خبر داد و اظهار کرد: راه همدان- گل تپه- علیصدر و نیز راه خلعت آباد به کبودراهنگ و احداث راه آهن کوریجان سه پروژه مهم در حوزه زیرساخت شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ است.

فتح‌الله توسلی با اشاره به احداث ایستگاه راه آهن کوریجان و با بیان اینکه این پروژه تصویب و مطالعات آن برای اجرا انجام شده است، در رابطه با پروژه راه خلعت آباد به کبودراهنک نیز تصریح کرد: پروژه راه خلعت آباد به کبودراهنگ ماده ۲۳ آن دریافت و الحاق پروژه و تأمین اعتبار آن انجام گرفته و از محل سفر نیز دارای اعتبار بوده و از محل ماده ۵۶ هم ۲۰۰ میلیارد تومان مشارکت بانکی داراست و ظرف یک ماه آینده این طرح کلنگ زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سه پروژه در دو سال اخیر هدیه ای بزرگ برای مردم شهرستان است که با پیگیری لازم در دست اجراست، یادآور شد: چهاربانده کردن مسیر راه همدان- گل تپه- علیصدر به عنوان یکی از مسیرهای استراتژیک و حادثه خیز و پرخطر غرب کشور یکی از مطالبات چندین ساله بزرگ و مهم استان همدان بود که امروز عملیات اجرایی این طرح آغاز شد.

توسلی با اشاره به تردد سالانه یک میلیون مسافر و گردشگر از مسیر فوق خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اجرای این پروژه نداشتن ماده ۲۳ برای اجرای و تأمین اعتبار پروژه بود که با پیگیری های مستمر ماده ۲۳ طرح فوق دریافت و مناقصه طرح نیز انجام گرفت.

وی خطاب به پیمانکار پروژه اظهار کرد: از پیمانکار طرح تقاضا داریم تا همه ظرفیت خود را برای این طرح به کار گرفته و در گام نخست تلاش کند یک خط این پروژه از ابتدای مسیر تا انتها به طول ۳۱.۵ کیلومتر انجام شده و زیر بارترافیک برود سپس عملیات اجرایی سایر باندهای این طرح آغاز شود.

اهتمام ویژه دولت سیزدهم به بهسازی و چهارخطه کردن راه اصلی همدان- بهار- غار علیصدر

فرماندار بهار هم اظهار کرد: مسیر گردشگری همدان- بهار- گل تپه محل تردد گردشگران زیادی است که علاوه بر غارعلیصدر از اماکن گردشگری و طبیعی و تاریخی شهرستان بهار دیدن می کنند و وجود تصادفات جاده ای در این منطقه بسیار دردناک است که از روز نخست فعالیت دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای برای حل مشکلات جاده همدان- بهار- گل تپه به کار گرفته شده و مراسم امروز از برکات این تلاش ها است.

مجتبی فیض‌اللهی افزود: در بخش راه ها و جاده ها اقدامات بسیار خوبی در شهرستان بهار در حال انجام است که منتفع شدن و رضایت مردم دغدغه اصلی ما است.

به گزارش ایسنا، طرح بهسازی و چهارخطه کردن راه اصلی همدان- گل تپه- غارعلیصدر به طول ۶۸ کیلومتر در استان همدان واقع شده است که در سه قطعه اجرایی خواهد شد.

مطالعات قطعه اول این مسیر به طول ۳۱.۵ کیلومتر به اتمام رسیده است و از بلوار آیت الله نجفی شهر بهار آغاز می‌شود و بعد از میدان حسن قشلاق به پایان می رسد.

این مسیر آغاز عملیات اجرایی آن به شرکت چاوش راه واگذار شده است و مطالعات قطعه دوم آن نیز به طول ۱۳.۵ کیلومتر و قطعه سوم آن ۲۳ کیلومتر نیز در مرحله تکمیلی است.

کد خبرنگار: ۲۶
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • ایران دوست IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    مردم ‌کردستان راه اهن ندارن؟!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید