رئیس پلیس فتا خوزستان در خصوص شگردهای شیادان سایبری در ایام ماه محرم به شهروندان هشدار داد.

دام شیادان سایبری برای زائران محرم

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، سرهنگ علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: با توجه به شروع ثبت نام اینترنتی زائران برای زیارت عتبات عالیات، فرصتی برای سودجویان و کلاهبرداران اینترنتی به وجود آمده تا با عناوین و شیوه‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از هموطنان نمایند.

وی افزود: برخی از شیادان سایبری با طراحی صفحات جعلی فیشینگ در قالب صدور سریع ویزا، به اطلاعات بانکی افراد دسترسی پیدا کرده و اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌نمایند.

این مسئول انتظامی ضمن هشدار به مجرمان سایبری، به زائران عتبات عالیات توصیه کرد: حتما برای ثبت‌نام به سایت اصلی سازمان حج و زیارت به آدرس https:‎//samah.haj.ir مراجعه نمایند و از لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی برای ثبت نام ارائه می‌شود خودداری کنند.

سرهنگ حسینی در ادامه از شیوه کلاهبرداری مجرمان سایبری در دریافت نذورات مردم خبر داده و گفت: شهروندانی که قصد دارند نذورات و کمک های خود را از راههای اینترنتی پرداخت نمایند، دقت کنند از طریق مؤسسات خیریه معتبر در کشور که توسط رسانه‌های جمعی اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی می‌کنند، اقدام نموده و از واریز وجه به حساب‌های نامعتبر و مشکوک، خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره 096380 و سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش‌های شهروندان در فضای مجازی می‌باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید