جلفای اصفهان دیدنی‌های خاص و تماشایی بسیاری دارد به همین جهت با ما همراه باشید و درباره بهترین خانه و خیابان‌های جلفای اصفهان بدانید.

بهترین خانه و خیابان‌های جلفای اصفهان

سلام نو _ سرویس گردشگری: خانه های تاریخی در منطقه جلفا اصفهان از آثار تاریخی ارزشمند و دیرینه این شهر است. در تمام قسمت ها و قسمت های این خانه های تاریخی نشانه های منحصر به فردی از هنر استادان و هنرمندان را به وضوح می توان دید.

خیابان ها محله ارامنه جلفا، اصفهان این به خودی خود یک جاذبه دیدنی است. وقتی در این خیابان ها قدم می زنید، باور نمی کنید که چنین مکان زیبا و رمانتیکی وجود داشته باشد. در هر دقیقه پیاده روی احساس می کنید که از طریق تونل زمان وارد دوران باستان شده اید و حال و هوای آن دوران را احساس می کنید.

پرسه‌زنی در جلفای اصفهان

معماری بناهای قدیمی جلفای نو اصفهان بسیار خاص و دوست‌داشتنی هستند. خب طبیعتاً اولین کاری که ارامنه بعد مهاجرت به ایران کردند، ساختن خانه بود. آن‌ها در ابتدا از مصالحی همانند سنگ برای ساخت خانه در محله جلفای نو اصفهان استفاده کردند. منطقه‌ای که جلفای نو در آن قرار دارد، جزو مناطق نیمه کوهستانی به حساب می‌آید.

بهترین خانه و خیابان‌های جلفای اصفهان

به همین خاطر انواع سنگ تراش‌خورده در طرح‌های مختلف در این ساخت خانه‌های این منطقه استفاده شده است. معماری خانه‌های این منطقه بسیار خاص و دوست‌داشتنی است. از طرفی خانه‌ها حال‌وهوای سبک نیمه‌اروپایی را دارد و می‌توانید شاهد انواع کلیسا باشید.

از طرفی تأثیر معماری سنتی را می‌توانید به‌صورت کامل در این بخش اصفهان مشاهده کنید. تلفیق ادیان در منطقه جلفا اصفهان کاملاً دیده می‌شود. می‌توان شاهد آتشکده و کلیسا در کنار هم بود و همین موضوع نشان‌دهنده فرهنگ عالی مردم اصفهان است.

بهترین خانه‌های قدیمی جلفا

قدمت محله جلفا بیش از ۴۰۰ سال است؛ ازاین‌رو خانه‌های قدیمی بسیاری در این محله پیدا می‌شود. این خانه‌های زیبا و باصفا، از جاذبه‌های اصلی محله جلفا به شمار می‌روند. در ادامه با تعدادی از خانه‌های قدیمی جلفا آشنا می‌شویم.

خانه و مدرسه فرانسوی‌ها: این بنای قاجاری در سال ۱۳۷۶ توسط دانشگاه هنر اصفهان خریداری و مرمت شد و در حال حاضر به عنوان فضایی برای آموزش گروه مرمت این دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خانه تاریخی هوانس و خانه تاریخی موسیو آراکل: هر دو خانه محوطه بسیاری جذابی دارند و در حال حاضر به عنوان رستوران و کافه مورد استفاده قرار می‌گیرند

بهترین خانه و خیابان‌های جلفای اصفهان

خانه‌های تاریخی داوید و سوکیاس: هر دو خانه در نزدیکی مدرسه فرانسوی‌ها قرار دارند و از زیباترین خانه‌های قدیمی محله جلفا به شمار می‌روند.

برخی افراد با تغییر کاربری خانه‌های تاریخی و تبدیل آن‌ها به کافه و رستوران مخالف هستند و برخی دیگر از این کار استقبال می‌کنند. در هر صورت وظیفه ما شهروندان این است که در حفظ این بناها کوشا باشیم و هنگام بازدید به آن‌ها آسیبی وارد نکنیم.

بهترین خیابان‌ها و کوچه‌های محله جلفا

شاید اغلب افراد محله جلفا را با کلیساهایش به یاد آورند؛ اما هر گوشه و کنار این محله جذاب است؛ حتی خیابان‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌های جلفا نیز به قدری تماشایی هستند که تصمیم گرفتیم در این بخش، تعدادی از دیدنی‌ترین کوچه‌ها و خیابان‌های این محله را به شما معرفی کنیم.

کوچه سنگ‌تراش‌ها: یکی از زیباترین گذرهای اصفهان که در محله جلفا قرار دارد، کوچه سنگ‌تراش‌ها است. این کوچه سنگ‌فرش شده، پر از آرامش و حال خوب است و از پاتوق‌های اصلی محله جلفا به شمار می‌رود.

بهترین خانه و خیابان‌های جلفای اصفهان

کوچه لت استرا: خانه‌های این کوچه پر پیچ و خم اغلب قدیمی هستند. در زمان‌های قدیم، مردم کوچه لت استرا از طریق پشت‌بام‌ها با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند.

خیابان خاقانی: یکی از معروف‌ترین خیابان‌های محله جلفا که چندین کافه، رستوران، مرکز خرید و گالری هنری و بازار جلفا را در خود جای داده است. گشت‌وگذار در این خیابان یکی از واجبات سفر به اصفهان است.

محله جلفا سرشار از حس خوب و آرامش است؛ حتی کوچه‌پس‌کوچه‌های محله نیز حس خوب به شما القا می‌کنند. در سفر به اصفهان، به راحتی از محله جلفا و کوچه و خیابان‌هایش عبور نکنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید