داشتن اسکار بر روی صورت برای بعضی چندان خوشایند نیست از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم لیزر جای جوش چند جلسه طول میکشد.

لیزر جای جوش چند جلسه طول میکشد

سلام نو _ سرویس علم و فناوری: در این روش درمانی از ترکیبی از انرژی حرارتی و سایر منابع مبتنی بر انرژی مانند فرکانس رادیویی برای تحریک تولید کلاژن در عمیق‌ترین لایه‌های پوست استفاده می‌شود. با افزایش کلاژن در لایه‌های زیرین، لایه سطحی پوست یکدست‌تر شده و جای آکنه عملا محو می‌شود. اگر با روش‌های محافظه کارانه‌تر مانند استفاده از پماد برداشتن خال گوشتی به نتیجه نرسیدید، لیزر همیشه گزینه ایده‌آلی برای رفع انواع مشکلات پوستی خواهد بود. تعیین تعداد جلسات لازم برای رفع جای جوش به شدت اسکارها و نوع لیزر مورداستفاده بستگی دارد.

درباره لیزر اسکار یا جای جوش

هدف از انجام لیزر جوش صورت، برای به حداقل رساندن اثر جوش بر روی پوست و زیبایی پوست شما می باشد. جوش از مهم ترین بیماری های پوستی به خصوص در صورت و دست ها می باشد. وجود این جوش ها سبب می شود افراد به طور مداوم به دنبال کندن و یا درمان آنها باشند و یا حتی زخم ایجاد شده توسط آنها را برطرف کنند.

لیزر جای جوش چند جلسه طول میکشد

لیزر یک روش درمانی نوین و زود بازده برای از بین بردن جای جوش می باشد. اگر چه که ممکن است ۱۰۰ درصد لکه های پوستی ناشی از جوش با کمک لیزر جای جوش قابل درمان نباشد، اما نتایج بسیار خوب و شگفت انگیزی در نتیجه لیزر جای جوش های صورت، اتفاق می افتد.

لیزر با ایجاد گرما در لایه ی بالایی پوست، لک ها و جای جوش و هر گونه عارضه پوستی را از بین می برد. در واقع لیزر لایه رویی پوست را از بین برده و با تحریک پوست و بالا بردن جریان خون در موضع درمان، منجر به رشد سلول های پوستی سالم و جدید می گردد.

زمانی که سلول‌های مرده پوست و چربی ها در یک نقطه تجمع داشته باشند، در آن نقطه باکتری هایی شروع به رشد می نماید و منجر به ایجاد تورم و زخم های کوچکی به شکل جوش در این نقاط می گردد. پس از بهبود این جوش ها، جای جوش ها ممکن است مانند اسکار باقی بماند. انواع جای جوش ها شامل اسکارهای آتروفیک یا جای جوش فرورفته و اسکارهای هایپرتروفیک یا جای جوش برآمده می باشد.

لیزر جای جوش چند جلسه طول میکشد

استفاده از لیزر به منظور درمان جای جوش، موجب بهبود کیفیت و طراوت پوست، از بین رفتن جای لک، جوش و اسکار و همچنین درمان چین و چروک را می گردد. لیزر جای جوش و از بین رفتن مشکلات پوستی منجر به افزایش اعتماد به نفس در فرد می گردد.

لیزر جای جوش با استفاده از اشعه هایی با طول موج معین به نقطه تحت درمانی تابیده می شود. این نورهای تک رنگ، با تحریک لایه فیبروپلاست‌ پوست، کلاژن سازی را در پوست افزایش داده و منجر به افزایش کیفیت و کشسانی پوست می گردد. همچنین با ایجاد سلول های جدید منجر به بازسازی جای زخم و جوش می گردد. انواع لیزرهایی کاربردی که کمک به رفع جای جوش می نماید، شامل لیزرهای تخریبی و غیر تخریبی می باشد.

مدت زمان لیزر جای جوش

پس از معاینه و بررسی توسط پزشک، پزشک روش درمانی لیزر مناسب را انتخاب می نماید، در جلسه درمان لیزر جای جوش، باید از نیم ساعت قبل به مرکز مراجعه شود. در هنگام مراجعه پرسنل مرکز، موضع را تمیز و کرم مخصوص را به منظور شروع فرایند استفاده می نمایند.

لیزر جای جوش چند جلسه طول میکشد

هر جلسه لیزر جوش صورت بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد و وقت زیادی را از بیمار نمی گیرد. تعداد جلسات برای استفاده از این روش درمانی به نظر پزشک، نوع جوش( سرسیاه، سرسفید، جوش های قرمز چرکی و جوش های قرمز کوچک)، نوع پوست بیمار از لحاظ خشک و یا چرب بودن و … بستگی دارد.

اما عموما این جلسات برای بسیاری از افراد به چهار جلسه ختم می شود و پزشک از افراد بیمار می خواهد که هر ده تا ۱۵ روز برای گذراندن جلسات درمانی به مطب مراجعه کنند.

برخی از افراد نیز با توجه به پوستی که دارند، تعداد جلسات لیزر جوش صورت بیشتری را می گذرانند و این زمان بین چهار تا شش ماه طول می کشد.

پس از درمان حالتی شبیه آفتاب سوختگی طبیعی می باشد. توصیه می گردد که از کمپرس یخ به منظور کاهش عوارض استفاده گردد. پس از درمان ممکن است پوست لایه لایه شده و تا ۶ هفته صورتی رنگ گردد. احتمال ایجاد کبودی در نتیجه درمان بسیار کم می باشد. تا یک روز پس از درمان نباید موضع شستشو گردد.

لیزر جای جوش چند جلسه طول میکشد

پس از درمان لیزر جای جوش باید از مایعات، میوه و سبزی به مقدار زیاد استفاده گردد و استفاده از گرمی جات، سرخ کردنی و شیرینی به حداقل کاهش یابد. استفاده از لوازم آرایشی، سیگار و الکل تا یک هفته پس از درمان باید متوقف گردد.

آکنه و جوش ممکن است به دلایل مختلفی از جمله رژیم غذایی، بلوغ، مصرف برخی داروها، نوسانات هورمونی یا اختلالات کبدی ایجاد شوند. بنابراین بهترین زمان برای لیزر آکنه زمانی است که علل آکنه بررسی شده و این علل از بین بروند.

استفاده از روش درمانی لیزر جای جوش در موارد استفاده از داروهایی که حساسیت به نور را افزایش می دهند، داروی ضد انعقاد، استفاده از Accutane در سال گذشته، شیمی درمانی، سابقه التیام طولانی مدت زخم ها، اختلالات خونریزی و بارداری توصیه نمی شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید