۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 55450461

نقده جاذبه‌های طبیعی و گردشگری جالبی در خود جای داده از این رو با ما همراه باشید و درباره معروف‌ترین گردشگاه نقده بدانید.

معروف‌ترین گردشگاه نقده

سلام نو _ سرویس گردشگری: گردشگاه یئددی گوز که به هفت چشمه و سلطان یعقوب نیز معروف است، از جاهای دیدنی استان آذربایجان غربی محسوب می‌شود. این گردشگاه در دامنه شرقی کوه سلطان یعقوب و در فاصله سه کیلومتری شهر نقده قرار دارد. از امکانات این محل تفریحی می‌توان به شهربازی، فضای سبز، آلاچیق، استراحتگاه، غذاخوری و پارکینگ اشاره کرد. یئددی گوز در زبان ترکی به‌معنای هفت چشمه است و دلیل این نامگذاری به هفت چشمه در این محوطه مربوط می‌شود که در نهایت به یکدیگر می‌پیوندند و به حوضچه‌ای می‌ریزند. گردشگاه یئددی گوز در سه کیلومتری جنوب غرب شهر نقده در استان آذربایجان غربی و در قسمت شرقی کوه سلطان یعقوب قرار دارد. آدرس: استان آذربایجان غربی، نقده، کوه سلطان یعقوب.

معرفی گردشگاه یئددی گوز

گردشگاه «یئددی گوز» از معروف‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی نقده است که طرفداران بسیاری دارد. این گردشگاه که با نام هفت چشمه نقده و سلطان یعقوب نیز شناخته می‌شود، روی کوه سلطان یعقوب قرار گرفته است. این کوهستان زیبا که موردعلاقه کوهنوردان منطقه است، ۲۰۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و چشم‌اندازی فوق‌العاده رویایی و زیبا را پیشکش بازدیدکنندگان می‌کند.

معروف‌ترین گردشگاه نقده

وجه تسمیه هفت چشمه به این دلیل است که چشمه در کنار کوهی قرار دارد که آب از هفت نقطه از قسمت شمالی کوه جاری می‌شود و چشمه‌ای زیبا و باصفا به وجود می‌آورد. اهالی نقده معتقد هستند که در گذشته طعم و مزه آب هرکدام از این هفت چشمه با دیگر چشمه‌ها تفاوت داشته است و هریک دارای املاح و مواد معدنی مخصوص خود بوده‌اند. در پایین قسمت شمالی کوه، حوضی به‌شکل کوزه ساخته شده است که آب این هفت چشمه درون حوض جمع می‌شود. طراحی زیبای این حوض یکی از دلپذیرترین و چشم‌نوازترین بخش‌های این تفریحگاه رویایی است. در اطراف حوض نیز پیاده‌روهای متعدد و غیرهمسطحی تعبیه شده است.

بسیاری از مردم شهر نقده برای تفریح درون شهری و گذران اوقات فراغت، از این گردشگاه استفاده می‌کنند. این پارک به‌دلیل زیبایی و آرامش فوق‌العاده در شب، بازدیدکنندگان بیشتری دارد.

امکانات گردشگاه یئددی گوز

در اطراف چشمه‌ این گردشگاه، سکوها و آلاچیق‌هایی برای اسکان موقت گردشگران و اهالی نقده و همچنین مسیرهایی برای پیاده‌روی تعبیه شده است که در میان انبوه درختان سرو و کاج قرار گرفته‌اند و چشم‌انداز بسیار زیبایی دارند.

معروف‌ترین گردشگاه نقده

این سکوها بیشتر برای رفع خستگی یا اقامت‌های کوتاه‌مدت به قصد صرف ناهار یا شام برای ساکنان شهر و مسافران هستند. گردشگاه مذکور امکانات رفاهی مختلفی از جمله فضای سبز، پارکینگ رایگان، سوپرمارکت، وسایل ورزشی رایگان، پیست اسکیت، غذاخوری و شهربازی دارد. ضمن اینکه وجود امکانات تفریحی و بازی برای کودکان باعث شده است که یکی از مکان‌های موردعلاقه آن‌ها نیز محسوب شود. تفرجگاه همچنین دارای امکانات خدماتی مثل آب آشامیدنی و امکانات درمانی و بهداشتی جهت استفاده گردشگران است.

در روزهای برفی مسافران و گردشگرانی که اوقات خود را در این پارک می‌گذرانند و علاقه‌مند به طبیعت زمستانی هستند، می‌توانند از تیوپ‌سواری‌ لذت ببرند.

گردشگاه یئددی گوز در تمامی فصول سال میزبان گردشگرانی است که برای تفرج به این منطقه می‌آیند.

اغلب خانواده‌های نقده‌ای در روزهای تعطیل یا هنگام غروب سری به تفرجگاه می‌زنند. به همین دلیل در این ایام، یئددی گوز شلوغ می‌شود.

نمای زیبای شب‌هنگام این تفرجگاه بسیار چشمگیر است و فرصتی ایدئال برای استفاده از طبیعت محسوب می‌شود.

در زمان گشت‌وگذار در یئددی گوز، از ریختن زباله جدا بپرهیزید.

منبع: کجارو

معروف‌ترین گردشگاه نقده

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید