ویزا گردشگری کانادا زمینه مناسبی برای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا است از این رو با ما همراه باشید و درباره این ویزا مهم بدانید.

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

سلام نو _ سرویس گردشگری: تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا عبارتی است متداول و بایستی بدانید ویزای توریستی کانادا به نوع دیگری از ویزا تبدیل نمی‌شود بلکه بستری را برای دریافت دیگر ویزاها فراهم می‌کند و در این مقاله هر جا از این اصطلاح نام برده شود منظور اقدامات لازم برای اخذ ویزای تحصیلی با استفاده از ویزای توریستی است. در ادامه بعد از معرفی ویزای توریستی کانادا، به شرایط و نحوه تبدیل این ویزا به ویزای تحصیلی می‌پردازیم.

شرایط و مراحل تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا برای آن دسته از گردشگرانی که بعد از سفر به این کشور علاقه‌مند به گذراندان دوره‌ای آکادمیک و تحصیلی می‌شوند خبر بسیار خوبی است چرا که کانادا این امکان را به توریست‌های واجد شرایط خود می‌دهد تا به عنوان یک گردشگر وارد خاک آن شوند و در صورت تمایل برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام کنند. بدون شک گرفتن ویزای تحصیلی از طریق سفر به کانادا با داشتن ویزای توریستی نیازمند داشتن شروط لازم و سپری کردن چندین مرحله است.

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

اگر گردشگر زیر ۱۸ سال سن داشته باشد برای تبدیل ویزای توریستی خود به ویزای تحصیلی، بایستی در دوره‌های دبستان، راهنمایی یا دبیرستان قصد تحصیل داشته باشد و توریست بالای ۱۸ سال باید پذیرش بی قید و شرط خود را از دانشگاه‌ها یا کالج‌های معتبر کشور کانادا دریافت کرده باشد. سلسله مراتب تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی به این صورت است که ابتدا با دریافت ویزای توریستی به کانادا سفر می‌کنید و بعد از انتخاب کالج یا آموزشگاه زبان، نیاز است تا آزمون زبان دهید و پیش نیازهای که در دانشگاه تعیین شده را بگذرانید، در ادامه با گرفتن پذیرش از کالج یا دانشگاهی معتبر در کانادا وقت آن است که درخواستی مبنی بر تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی را به اداره مهاجرت ارائه دهید.

چگونگی تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

در راستای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا اولین مرحله انتخاب کردن یک دوره زبان پیش نیاز است که همان‌طور که از نام این دوره مشخص است سپری کردن آن بایستی قبل از پذیرش دانشگاه یا کالج، در مؤسسات آموزشی دارای DLI انجام شود.

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

دومین مرحله تعیین سطح زبان و اقدام برای گرفتن پذیرش دانشگاه یا کالج است، در این مرحله با توجه به دوره زبانی که طی شده لازم است تا آزمونی جهت تعیین سطح زبان داده شود و با دریافت نتیجه و نمره، برای قدم بعد که درخواست تحصیل در یک دانشگاه یا کالج است درخواست ارائه شود. توجه داشته باشید که ویزای توریستی تنها ۶ ماه اعتبار دارد و برای گرفتن ویزای تحصیلی بایستی در همین مدت زمان اقدام کنید.

به طور کلی مدت زمانی که نیاز به انتظار است تا درخواست استادی پرمیت پذیرفته یا رد شود به عوامل مختلفی بستگی دارد و عموما تا ۵ هفته پاسخ نهایی اعلام می‌شود. در این حین بسیاری تمایل از مدارک مورد نیاز و هزینه‌های تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی بدانند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید