به دنبال حمله همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به شمال کرانه باختری، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای شدیداللحن این اقدام را به‌شدت محکوم کرد.

بیانیه شدیداللحن مصر علیه اسرائیل

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، وزارت امور خارجه مصر، ظهر امروز (دوشنبه)، در ارتباط با حمله رژیم صهیونیستی به شهر جنین در شمال کرانه باختری بیانیه صادر کرد.

تجاوز همه‌جانبه زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به جنین که از بامداد امروز آغاز شده و طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی این حمله همچنان ادامه خواهد داشت.

تجاوز رژیم صهیونیستی به شهر جنین تا لحظه انتشار این گزارش به شهادت ۷ فلسطینی و مجروحیت ده‌ها نفر منجر شده است.

وزارت امور خارجه مصر به‌شدت حمله رژیم صهیونیستی به شهر جنین را محکوم کرد و خواستار توقف کارشکنی‌ها در کرانه باختری شد.

در این بیانیه آمده است: «مصر بر رد کامل تجاوزات و ورودهای غیرقانونی مکرر اسرائیل به کرانه باختری طی شب [گذشته] برای بار دوم در کمتر از دو هفته تاکید می‌کند. این اقدام منجر به قربانی شدن تعدادی غیرنظامی بی‌گناه به دنبال استفاده بیش‌ازحد و کورکورانه از زور و نقض آشکار احکام حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های بین‌المللی شده است.»

وزارت امور خارجه مصر همچنین درباره خطرات بزرگ اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی و تبعات آن از جمله تشدید تنش و افزایش درد و رنج مردم فلسطین و تضعیف تلاش‌های قاهره و شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور کاهش تنش در اراضی اشغالی فلسطین هشدار داد.

قاهره در پایان از بازیگران اصلی و مؤثر در سطح جهانی خواست که وارد عمل شوند و به کارشکنی‌ها در فلسطین اشغالی پایان دهند و زمینه لازم برای حفاظت از مردم فلسطین را فراهم نمایند.

پیش از صدور این بیانیه، وزارت امور خارجه اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز هر یک در بیانیه‌ای خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری شده بودند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید