سفر به جزیره هنگام در هر زمانی جالب و مهیج است به همین دلیل با ما همراه باشید تا بدانیم چگونه به جزیره هنگام سفر کنیم.

چگونه به جزیره هنگام سفر کنیم؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: بی شک جزیره هنگام یکی از زیبا ترین جزایر جنوب ایران است که جاذبه های بی نظیر موجو در آن در هیچ کجای خلیج فارس پیدا نمی شود. با این نوشته همراه باشید تا بگوییم که جاذبه های دیدنی جزیره هنگام چیست و این جزیره شگفت انگیز چه مناظر زیبایی دارد.

دلفین های جزیره هنگام

یکی از جاذبه های دیدنی جزیره هنگام دلفین های بازیگوش و زیبای آزادی هستند که در منطقه خاصی از دریا و کمی دور از ساحل وجود داشته و حضور دارند که البته ساعات خاصی برای دیدن این موجودات فوق العاده وجود دارد. وقتی به این منطقه میرسید دلفین ها با دیدن تردد قایق ها شروع به جست و خیز کرده و گروهی به سطح آب می آیند و شروع به بالا و پایین پریدن می کنند. این دلفین های خاص و بازیگوش تا بیش از یک متر هم میتوانند خود را به بیرون از آب پرتاب کنند.ثبت این مناظر خاطره ای تکرار نشدنی برای شما گردشگران عزیز است.

چگونه به جزیره هنگام سفر کنیم؟

دلفین های جزیره هنگام یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره هستند. این موجودات بازیگوش و جذاب در اواسط فصل پاییز به نزدیکی جزیره هنگام می‌رسند تا در آب‌های گرم خلیج فارس تولید مثل کنند. آن‌ها تا اواسط اردیبهشت در همین منطقه ماندگار می‌شوند و سپس به‌سمت دریای عمان و اقیانوس می‌روند.

تا به امروز ۱۳ گونه از ۴۰ گونه دلفین در آب‌های ایران از جمله خلیج فارس و دریای عمان دیده شده‌اند؛ البته دلفین‌های جزیره هنگام بیشتر از گونه دلفین بینی بطری هستند.

دیدن دلفین‌های هنگام به شانس شما بستگی دارد و یکی از جذابیت‌های دیدن آن‌ها، عکاسی و ثبت تصاویر دلفین‌ها در پس زمینه‌ای طبیعی و خارق‌العاده است. متاسفانه هیچ‌کس نمی‌تواند بهترین زمان برای تماشای دلفین‌ها را مشخص کند؛ اما یک قاعده کلی وجود دارد که می‌گوید، زمانی که هوا خنک و دریا صاف و آرام است، بهترین شانس شما برای تماشای نمایش دلفین‌ها است. محلی‌ها نیز اعتقاد دارند که برای بازدید از دلفین‌ها باید صبح زود به دریا بروید.

جاهای دیدنی جزیره هنگام

جزیره هنگام، سرزمینی بسیار کوچک است؛ اما با این وجود با دیدنیهای فراوان، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

چگونه به جزیره هنگام سفر کنیم؟

ابتدا باید بدانید که برای ماجراجویی اطراف این جزیره زیبا باید از کجا شروع کنید؟؟ برای رفتن به جزیره هنگام یا شروع گشت جزیره ابتدا لازم است تا در جزیره قشم خود را به ساحل روستای شیب دراز برسانید و از بندر مسافری کوچک روستا سوار بر قایق شوید چرا که تنها راه رسیدن به این جزیره زیبا بوسیله قایق های رفت و آمدی بین قشم و جزیره هنگام میباشد.پس از سوار شدن بر قایق تور بی نظیر جزیره هنگام شروع خواهد شد که شامل موارد زیر است :

ساحل هنگام

تماشای خلیج همیشه فارس و امواج رقصان آن در ساحل هنگام یکی از بهترین فعالیت‌هایی است که می‌توان در این جزیره انجام داد. طول نوار ساحلی هنگام، ۵۰ کیلومتر است و در هر قدم، تصویری متفاوت از دریا را به شما ارائه خواهد داد. از سواحل صخره‌ای گرفته تا سواحل شنی، هنگام منطقه‌ای بکر و دست‌نخورده است که شکوهی بی‌نظیر از طبیعت را به نمایش می‌گذارد.

ساحل نقره‌ای هنگام

بی شک ساحل نقره‌ ای هنگام در کنار صخره‌های ساحلی یکی از مهم‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره به شمار می‌آید؛ ساحلی که نمونه آن را در هیچ جایی از ایران غیر از هنگام نمی‌توان دید.

چگونه به جزیره هنگام سفر کنیم؟

بسیاری از گردشگران مسافت زیادی را طی می‌کنند تا تنها دقایقی کوتاه را در ساحل نقره‌ای هنگام بگذرانند و از درخشش منحصربه‌فرد آن لذت ببرند؛ ساحلی که پر از شن‌های درخشان است و زمانی که نور به آن‌ می‌خورد، برق می‌زند.

در نظر داشته باشید که از ورود گردشگران به ساحل نقره‌ای هنگام ممانعت به عمل می‌آید. متاسفانه در سال‌های اخیر این ساحل آسیب‌های بسیاری خورده است؛ زیرا برخی از گردشگران اقدام به برداشتن خاک ارزشمند این ساحل می‌کردند.

اگر با تورهای گردشگری مستقر در جزیره قشم و بندر کندالو به هنگام بیایید، امکان بازدید از ساحل نقره‌ای هنگام، البته سوار بر قایق را خواهید داشت. برای استفاده از این تور نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست و در واقع با خرید بلیط قایق کندالو – هنگام، قایقرانان این ساحل را به شما نشان می‌دهند تا گردشی خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزنند.

ساحل درخشان هنگام

ساحل جزیره هنگام در زمان‌های خاصی از سال در شب، چهره‌ای جادویی به خود می‌گیرد و آب آن به رنگ آبی درخشان در می‌آید. این پدیده طبیعی ناشی از فیتوپلانکتون‌های دریایی است و در سواحل مالدیو، کالیفرنیا و دیگر نقاط دنیا نیز رخ می‌دهد.

چگونه به جزیره هنگام سفر کنیم؟

فیتوپلانکتون‌های دریایی، موجوداتی بسیار ریز هستند که زمانی که در شرایط ناآرام قرار بگیرند، از خود نور ساطع می‌کنند و سبب می‌شوند که موج‌ها و ماسه‌های ساحل نیز به شکلی درخشنده به نظر برسند.

ماهی‌های آکواریومی جزیره

شاید تا به حال آکواریوم زیاد دیده باشید اما آکواریومی به وسعت دریا قطعا ندیده اید. در سفر به جزیره هنگام بازدید از آکواریوم یا موجودات آکواریومی را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. آکواریومی که ماهی های آن آزادانه در دریای بی کران شنا کنند و انواع ماهی های رنگی زیر قایقتان جنب و جوش کنند. این همه ماهی های رنگارنگ درون آب های شیشه ای در یک قدمی و جلوی چشم شما.اگر خوراکی در دست دارید کافیه یک مقدار درون آب بریزید تا گله ماهی ها به سمتش به جوش بیایند.این صحنه بی نظیر رو فقط در آکواریوم ساحلی هنگام میتونین ببینید.

این بخش در حوالی جزیره هنگام قرار دارد و خانه ماهی‌های رنگارنگ، آزاد و رها است. آب آکواریوم هنگام آن‌قدر شفاف است که شما می‌توانید مرجان‌ها، عروس دریایی، جانداران رنگارنگ دریایی، ماهی‌های ریز و خرچنگ‌ها را به‌راحتی ببینید.

چگونه به جزیره هنگام سفر کنیم؟

برای بازدید از جانداران رنگارنگ دریایی نیازی به غواصی در جزیره هنگام ندارید و فقط کافی است سوار یکی از قایق‌ها شوید و سر خود را از لبه قایق بیرون بیاورید.

بازار ساحلی جزیره هنگام

پس از شنا در سواحل مرجانی و بازدید از این مناظر بی نظیر به ساحل هنگام خواهید رسید در قسمتی که بازار ساحلی وجود دارد.پس از پهلو گرفتن قایق میتوانید پیاده شوید و از این بازار زیبا دیدن کنید.خرید کنید و از خوراکی های خوشمزه و نوشیدنی های خنک لذت ببرید.

همانطور که در قسمت بازار های ساحلی جزیره هنگام هم توضیح داده شد بازار ساحلی جزیره هنگام یکی از بی نظیر و بی مشابه ترین بازار های ساحلی در جزایر جنوبی است، بازاری ساخته شده از مصالح بومی و محلی که در قدم به قدم آن، رنگ و بویی از سنت‌های کهن جزیره در کنار فروشندگان و زنان بومی با لباس‌های محلی رنگارنگ و دست‌سازه‌هایی زیبا از صدف به چشم می‌خورد. بازار هنگام علاوه بر اینکه مکان مناسبی برای خرید سوغات و یادگاری به شمار می‌آید، مکانی جذاب برای آشنایی با مردم بومی و فرهنگ جزیره و گوش سپردن به داستان‌ها و افسانه‌هایی درباره دریا است.

چگونه به جزیره هنگام سفر کنیم؟

در بازدید از بازار هنگام مزه کردن انواع غذاهای محلی جزیره از جمله سمبوسه صدف یا میگو و نان محلی توموشی را نیز از دست ندهید. در بازار هنگام می‌توانید به عکاسی هم بپردازید یا دست خود را به خانم‌هایی بسپارید که نقش‌های زیبایی را با حنا روی دست شما خلق می‌کنند.

منبع: قشم آیلند

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید