۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰
کد خبر: 55512766

می‌توانید با خرید صنایع دستی نفیس و چشیدن طعم غذاهای محلی مازندران، خاطرات سفر به آن را برای همیشه در ذهن خود ماندگار کنید.

از مازندران سوغات چی بخریم؟

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است سفر به مازندران، سرزمین سرسبز شمال ایران، بدون چشیدن طعم غذاهای محلی و خرید صنایع دستی نفیس آن، سفری کامل نخواهد بود. در این استان زیبا، می‌توانید با تنوع بی‌نظیری از حصیربافی، لاک تراشی، موج بافی، پارچه بافی، سفالگری و... روبرو شوید که هر کدام یادگاری ارزشمند از این سفر به یادماندنی خواهند بود.

طبیعت بکر و بی‌نظیر مازندران، از سواحل زیبا و جنگل‌های انبوه تا کوه‌های سر به فلک کشیده، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. اما جاذبه‌های این استان فقط به طبیعت آن ختم نمی‌شوند. مازندران از دیرباز مهد هنر و تمدن بوده و هنرمندان این خطه آثار نفیس و ارزشمندی را خلق کرده‌اند که در سراسر ایران و جهان شهرت دارند.

صنایع دستی مازندران، بازتابی از ذوق و هنر مردم این دیار است. در هر گوشه از این استان، می‌توانید هنرمندانی را ببینید که با ظرافت و دقت، محصولاتی زیبا و منحصر به فرد خلق می‌کنند.

حصیربافی: یکی از هنرهای رایج در مازندران است که از گذشته تا به امروز رواج داشته است. هنرمندان مازندرانی با استفاده از گیاهان مردابی مانند گاله و واش، سبد، زنبیل، زیرانداز و دیگر اشیای حصیری را می‌سازند که در عین زیبایی، کاربردی نیز هستند.

لاک تراشی: هنری ظریف و پرکار است که در آن، هنرمندان با استفاده از ریشه و تنه درختان جنگلی، ظروف و اشیای چوبی را می‌تراشند و سپس با لاک الکل تزیین می‌کنند. لاک تراشی مازندران در سال ۲۰۱۲ میلادی موفق به دریافت مهر اصالت یونسکو شد.

از مازندران سوغات چی بخریم؟

موج بافی: نوعی دستبافته پشمی است که به دلیل ارزان بودن مواد اولیه، هنری رایج و پررونق در مازندران است. موج بافی در بسیاری از شهرها و روستاهای این استان انجام می‌شود و محصولاتی مانند چادر شب، رو انداز و روکش مبل را تولید می‌کند.

پارچه بافی: از هنرهای قدیمی مازندران است که در نقاط مختلف این استان رواج دارد. هنرمندان پارچه‌باف در گذشته با ریسیدن نخ، پارچه‌های نخی، ابریشمی و پشمی تولید می‌کردند و با آن لباس‌های مختلف می‌دوختند.

از مازندران سوغات چی بخریم؟

سفالگری: هنری با قدمتی چند هزار ساله است که در مازندران نیز از دیرباز رواج داشته است. هنرمندان مازندرانی با استفاده از خاک رس که به وفور در این منطقه یافت می‌شود، ظروف سفالی زیبایی می‌سازند که در فروشگاه‌های صنایع دستی به فروش می‌رسند.

بازارهای مازندران، پر از رنگ و عطر هنر و طبیعت هستند. در این بازارها می‌توانید انواع صنایع دستی، سوغات و محصولات محلی را با قیمتی مناسب پیدا کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید