نهالستان‌های زیادی در سراسر کشور خدمات احداث باغ را ارائه می کنند، که یکی از بهترین و معتبرترین نهالستان‌های گردو در ایران؛ نهالستان پالیز نهال می باشد.

تحول اقتصادی باغداران و درآمدهای نجومی با احداث باغ گردو در کشور!

احداث باغ میوه یکی از پردرآمدترین سرمایه گذاری‌ها در کشور به شمار می رود. به نقل از پالیز نهال در میان باغ‌های میوه، یکی از پرسودترین و مطمئن‌ترین‌های آن را باغ گردو تشکیل می دهد. درخت گردو با اکثر شرایط اقلیمی کشور، سازگاری داشته و می توانید با برداشت بهترین محصول، از آن بیشترین سود دلاری و ریالی را داشته باشید. همچنین این درخت در مقابل سرما و گرما و آفات، مقاومت بیشتری داشته و در مقایسه با سایر میوه‌ها، به مراقبت کم‌تری نیاز دارد.

برداشت محصولات درخت گردو، با روش‌های مکانیکی و دستی انجام می شود. پس هم از نظر مالی و هم از نظر زمانی خیلی مقرون به صرفه است. همچنین علاوه بر سود حاصل از فروش محصول در طول سالیان دراز، پوسته و چوب درخت آن نیز در صنعت و مبل سازی و... کاربرد فراوانی دارد. و این یعنی سودآوری تا آخرین لحظه ای که درخت گردو را دارید. حالا چند نکته خیلی مهم و ارزشمند هست که قبل از احداث باغ گردو باید بدانید. تا به سود دلخواهتان از این سرمایه گذاری برسید. در ادامه به بیان آنها می پردازیم.

۵ نکته حیاتی که نباید بدون دانستن آنها اقدام به احداث باغ گردو نمایید؟

خرید نهال گردو پیوندی از بهترین نهالستان‌های ایران و احداث باغ گردو نیز مانند سایر باغ‌های میوه‌ نیاز به دانش و تخصص کافی دارد. در ادامه مطلب پنج نکته از مهم‌ترین و ارزشمندترین موارد حیاتی قبل از اقدام به احداث باغ گردو، را بیان می نماییم.

۱. بررسی عوامل اقلیمی

اکثر ارقام گردو نسبت به سرما و گرمای بیش از حد، حساس هستند. بنابراین قبل از احداث باغ گردو حداکثر و حداقل دمای منطقه را بررسی نمایید. ارقام مختلف گردو نیازمند درجه‌های متفاوتی از دما هستند. که حداقل آن ۲۰- درجه و حداکثر آن ۳۸ درجه سانتیگراد می باشد. پس توجه نمایید تا دمای منطقه مورد نظر باید بین این دو درجه باشد تا بتوانید به احداث باغ گردو اقدام نمایید.

درختان گردو در مقابل سرمای دیررس بهاری نیز حساس هستند، برودت ۵ تا ۷ درجه در فصل بهار، آسیب جدی به شکوفه‌های درختان می رساند. همچنین برودت ۷ تا ۱۰ درجه سانتی گراد، جوانه‌های زایشی را به نابودی تهدید می کند.

گردو ارقام زیادی دارد که هر رقم از آن در شرایط اقلیمی خاصی، حاصل دهی و باردهی بهتری دارد. می توانید با مراجعه به سایت‌های معتبری مثل پالیزنهال، ویکی پدیا، ویکی کشاورز، Wiki How وغیره گردوی مناسب با اقلیم منطقه مورد نظرتان را دریافت نمایید. و یا اگر فرصت کافی برای جستجو و بررسی منابع متعدد را ندارید، می توانید با وارد کردن لینک زیر در مرورگر اینترنت خود وارد سایت پالیز نهال شده و درباره شرایط اقلیمی و آب وهوایی، ارتفاع از سطح دریا و سایر مشخصات و قیمت خرید نهال‌های گردو پیوندی معلومات کامل دریافت نمایید :

https://paliznahal.ir/product-category/walnut/

۲. چه خاکی برای احداث باغ گردو مناسب است؟

خاک‌های که دارای مگنز کم هستند. مثل خاکهای کم عمق، شنی و آهکی برای کاشت درخت گردو توصیه نمی شوند. چون کمبود مگنز سبب آسیب به فعالیت‌های اساسی درختان می‌شود. خاکهای نیمه سنگین و لومی را می توان بهترین خاک جهت احداث باغ‌های گردو نامید.

۳. درختان گردو به چه میزان آب نیاز دارند؟

نکته بعدی که در احداث باغ گردو خیلی حائز اهمیت است، تأمین آب مورد نیاز درخت‌های گردو می باشد. که باید در منطقه مورد نظر قابل دسترس باشد. به‌ طور عموم درختان گردو به ازای هر هکتار زمین، نیازمند ۸ تا ۱۰ هزار مترمکعب آب می باشند. اما اگر از روش آبیاری قطره ای استفاده می نمایید، ۸ هزار متر مکعب آب در یک سال کفایت می کند. در این بخش میانگین آب مورد نیاز درختان گردو را بیان کردیم. اما اگر می خواهید درباره آب مورد نیاز هر رقم از درختان گردو، بیشتر بدانید، پس وارد سایت (paliznahal.ir) شده و یا عبارت (پالیز نهال) را در گوگل جستجو نمایید و وارد وبسایت پالیز نهال شوید. در صفحه هر محصول اطلاعات مرتبط با آن به صورت جامع بیان شده است.

تحول اقتصادی باغداران و درآمدهای نجومی با احداث باغ گردو در کشور!

۴. چه ارتفاعی از سطح دریا، برای کاشت نهال گردو مناسب است؟

یکی دیگر از موارد مهم قبل از احداث باغ گردو، ارتفاع زمین مورد نظر از سطح دریا می باشد. به صورت کلی نهال‌های گردو را می توان در ارتفاع ۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا کاشت. ولی توجه داشته باشید که رقم‌های مختلف گردو در ارتفاعات مشخصی قابل رشد می باشند. پس قبل از احداث باغ گردو حتما رقم نهال گردو را با ارتفاع زمین مورد نظر خود از سطح دریا، مطابقت دهید.

۵. رعایت فاصله مناسب هنگام کاشت نهال

رعایت فاصله مناسب بین نهال‌های گردو تأثیر زیادی در رشد نهال و باردهی محصول آن دارد. نباید سایه تاج درختان روی یکدیگر بیفتد. و فاصله‌ها را باید طوری تنظیم کنید که نور خورشید به اندازه کافی به تمام درختان برسد.

برای احداث باغ گردو، فاصله‌های 7*7، 6*6 متر مربع از طرف کارشناسان جهاد کشاورزی تعیین گردیده است. البته این فاصله، با توجه به رقم گردو متفاوت می باشد. پس حتما قبل از احداث باغ گردو با توجه به رقم نهال، فاصله بین نهال‌ها را رعایت کنید.

روش آماده سازی زمین برای احداث باغ گردو از نگاه باغداران خبره.

بعد از اینکه اقلیم و ارتفاع زمین مورد نظر را دانستید، حالا باید زمین را برای کاشت نهال‌ها آماده نمایید. البته قبل از آماده سازی خاک جهت کاشت نهال، با ارسال نمونه خاک از بخش‌ها و لایه‌های رویی و زیرین زمین به آزمایشگاه‌های مخصوص، خود را از نوع خاک و مواد معدنی موجود در آن آگاه سازید. حالا زمین را مطابق نتایج آزمایشگاه خاک آماده سازید.

اما اگر در زمین قبلا محصول دیگری کشت می‌شده، پس باید ابتدا زمین را شخم زده و پس از ۶ ماه جهت اصلاح خاک اقدام نمایید.

مراحل اصلاح زمین شامل شخم زنی،‌ ترکیب خاک بخش‌های مختلف، همچنین کوددهی مطابق نیاز و کمبود مواد معدنی و آلی در خاک وغیره می شود. بعد از اصلاح خاک با توجه به الگوی کاشت؛ مکان کاشت نهال‌ها را تعیین کنید.

نهالستان پالیزنهال، بزرگترین نهالستان تخصصی تولید و عرضه انواع نهال گردو در خاورمیانه!

در این مطلب در ابتدا مهمترین عوامل تأثیر گذار در رشد و باردهی نهال‌های گردو را بررسی نمودیم. و پس از آن هم روش آماده سازی و اصلاح زمین را برای احداث باغ گردو بیان کردیم. در آخر شما باید با درنظر گرفتن آب و هوای منطقه، ارتفاع زمین از سطح دریا، همچنین میزان باردهی و عمر اقتصادی درخت گردو؛ بهترین نهال‌ گردو را برای احداث باغ خود از بهترین نهالستان‌های ایران خریداری نمایید.

نهالستان‌های زیادی در سراسر کشور خدمات احداث باغ را ارائه می کنند، که یکی از بهترین و معتبرترین نهالستان‌های گردو در ایران؛ نهالستان پالیز نهال می باشد.

این مرکز خدمات صفر تا صد احداث باغ شما را برعهده می گیرد. همچنین تمام نهال‌های این نهالستان دارای ضمانت واقعی برگشت کالا، شناسنامه معتبر؛ گواهی قرنطینه بوده و با قیمت رقابتی در داخل و خارج از کشور عرضه میشوند.

برای مشاهده ارقام نهال گردو پیوندی شما میتوانید به صفحه اطلاعات محصول در وبسایت ما به آدرس paliznahal.ir مراجعه و یا نام نهالستان پالیز نهال را در مرورگر گوگل جستجو نمایید.

جهت اخذ مشاوره رایگان و همچنین دانستن قیمت‌ها و مشخصات نهال‌های گردو می‌توانید با استفاده از شماره‌های زیر با نهالستان پالیز نهال ارتباط برقرار نمایید.

شماره تماس کارشناسان جهت دریافت مشاوره : 09144501007 / 09144501008

وبسایت :  paliznahal.ir

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید