جاذبه‌های طبیعی لرستان چشم‌نواز و درجه یک است به همین جهت با ما همراه باشید و درباره کیو؛ درخشان‌ترین دریاچه لرستان بدانید.

کیو؛ درخشان‌ترین دریاچه لرستان

سلام نو _ سرویس گردشگری: استان لرستان دیدنی‌های طبیعی و تاریخی زیادی دارد. از بناهای تاریخی و شهرهای باستانی‌اش گرفته تا دریاچه‌ها و طبیعت بکری که شما را از هر ناراحتی‌ای دور می‌کند. تجربه قایق‌سواری در کنار طبیعت سبز و هوای خوب چیزی نیست که بشود در هرجایی پیدا کرد. دریاچه کیو همان جای رویایی است که همه این ترکیب‌های طبیعی را در خودش دارد.

دریاچه کیو کجاست؟

دیدنی‌های خرم آباد آنقدر زیاد هستند که نمی‌شود اسم همه آن‌ها را اینجا گفت. چشمه‌های فراوان، سراب‌هایی با چشم‌اندازهای بسیار دلنشین و آب و هوایی بی‌نظیر که در کنار هم، بهترین مقصد ممکن را برای گردشگران و دوست‌داران طبیعت ایجاد کرده‌اند.

خرم‌آباد از تهران ۴۹۰ کیلومتر فاصله دارد و چون در مسیر جاده‌ی تهران-جنوب قرار گرفته است یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری استان لرستان محسوب می‌شود. توریست‌ها و گردشگران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند که معمولاً دو دلیل اصلی برای آن دارند. یکی به خاطر تاریخ گسترده‌ این استان و دیگری آب و هوای خوب آنجا است. لرستان تاریخی از انسان‌های اولیه را در خود جای داده که در غارهای این منطقه، آثاری از آنان پیدا شده است.

کیو؛ درخشان‌ترین دریاچه لرستان

دریاچه کیو جزو پربازدیدترین دریاچه‌های ایران است. این دریاچه درست در مرکز خرم آباد قرار گرفته است و الماس طبیعت این شهر به حساب می‌آید. برای رفتن به این دریاچه باید بلوار زند در خرم آباد را دنبال کنید و به خیابان ولیعصر یا همان بلوار ولایت برسید و وارد بلوار جام‌جم شوید. بعد از آن با تابلوهای راهنمایی به مقصد می‌رسید. بد نیست بدانید که بازدید از این مکان رایگان است و هیچ هزینه‌ای بابت آن نمی‌گیرند.

دریاچه کیو تقریباً در مرکز شهر قرار دارد و پیدا کردن آن بسیار آسان است. همچنین به خاطر موقعیت خوبی که دارد، به انواع کافه‌ها و رستوران‌ها هم به راحتی دسترسی دارد. دسترسی سریع و راحت به سوپرمارکت، رستوران، کافه، سرویس بهداشتی و کلی امکانات رفاهی دیگر در این منطقه جزو امکانات دریاچه قرار می‌گیرند و بازدید از آنجا را برای شما راحت‌تر می‌کنند.

معرفی دریاچه کیو خرم‌آباد

یکی از جذابیت‌های این دریاچه تاریخچه آن است. اگر به دنبال ریشه اسم آن بگردیم به یک گویش لری می‌رسیم که از ساکنان و اهالی آنجا به دست آمده است.

کیو؛ درخشان‌ترین دریاچه لرستان

عبارت «سراو کیاو» نامی است که به معنی رنگ آبی و کبود است. این دریاچه با آب‌های زلال، آیینه‌ای برای آسمان است و رنگ نیلی و آبی آسمان را بازتاب می‌کند و به خاطر همین به آن کیو گفته می‌شود. انگار تکه‌ای از آسمان را روی زمین گذاشته‌اند. وسعت دریاچه کیو ۷ هکتار است. عمق دریاچه حدود سه تا هفت متر است و برای تردد روی آن، باید در زمان‌های مجاز از قایق استفاده کنید.

دریاچه کیو سال‌های زیادی است که مهمان‌نوازی خوبی از مسافران خود می‌کند و یک روز عالی را به آن‌ها هدیه می‌دهد. همچنین این دریاچه علاوه بر مهمانان گردشگر، مهمانان زیبای دیگری هم از جمله پرندگان مهاجر و جانوران آبزی دارد. در اواخر فصل زمستان و اوایل بهار می‌توانید به تماشای آن‌ها بروید.

دریاچه کیو در شمال غربی خرم‌آباد و به صورت کاملاً طبیعی پدید آمده است. علت ایجاد دریاچه در اثر جمع شدن آب‌های طبیعی و بالا آمدن چشمه‌ها است. دریاچه کیو به نوعی شناسنامه طبیعی و تاریخی خرم آباد است.

این دریاچه با وجود قرن‌ها زیستن، تاریخ و فرهنگ بسیاری از مردم را در خود دیده است و خاطرات و داستان‌های زیادی دارد که بسیاری از آن‌ها را می‌توانید از زبان افراد محلی این شهر بشنوید.

کیو؛ درخشان‌ترین دریاچه لرستان

دریاچه کیو چه تفریحی دارد؟

قایق‌سواری از مهم‌ترین بخش‌های تفریحی دریاچه کیو است. در آنجا سوار قایق‌هایی می‌شوید که شبیه قو هستند. یا با پارو زدن و یا روشن کردن موتور قایق، تمام اطراف دریاچه را می‌گردید. به خصوص اگر کودک همراهتان است حتماً قایق سواری را امتحان کنید. همچنین قایق‌های تندرو و گاهی جت اسکی هم در این دریاچه پیدا می‌کنید که می‌شود آن‌ها را با هزینه‌های مختلفی اجاره کرد.

یکی دیگر از جذابیت‌های این منطقه شهربازی است. شهربازی کوچکی در اطراف محوطه‌ ساخته شده است که بچه‌ها را حسابی سرگرم می‌کند. بازی‌هایی مثل ترامپولین، یوروبانجی و استخر توپ در این شهربازی قرار دارند که نه تنها کودکان و خردسالان بلکه بزرگسالان را هم به بازی و شادی دعوت می‌کند.

کمپ زدن، پیک ‌نیک، پیاده‌روی در فضای اطراف دریاچه و بازی‌های دسته جمعی و به تماشای پرندگان مهاجر و زیبا از تفریحات همیشگی دریاچه کیو به‌حساب می‌آیند. در ادامه باید بگوییم که دریاچه کیو در شب، آسمانی رؤیایی دارد و حتماً یک شب‌نشینی خاص را با عزیزانتان در کنار دریاچه داشته باشید. توصیه می‌کنیم برای اقامت، از اقامتگاه‌هایی که در اطراف دریاچه هستند استفاده کنید تا فرصت بیشتری برای گشتن و تفریح در آنجا داشته باشید.

کیو؛ درخشان‌ترین دریاچه لرستان

بهترین زمان سفر

بهترین زمان برای سفر به دریاچه کیو فصل بهار و تابستان است. دری این فصل‌ها هم آب و هوای معتدل‌تر است و هم امکان گشتن در تمام دریاچه و مناطق دیدنی و تفریحی اطرافش ممکن است. همچنین دیدن حیوانات و پرندگان مهاجر هم در این فصل‌ها واقعاً خاطره‌انگیز خواهند بود.

این دریاچه بازدیدکنندگان زیادی دارد. بنابراین فراموش نکنید که مراقب محیط‌ زیست و تمیزی آن باشید تا آسیبی به دریاچه‌ی کیو و گونه‌هایی که در آن منطقه زندگی می‌کنند نرسد.

منبع: مجله پینورست

کد خبرنگار: ۲۶
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • زیبا IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    3 1
    اتفاقا ما در اوایل خردادیک سفر یک هفته ای به خرم آباد داشتیم و از دریاچه کیو هم دیدن کردیم . به حدی زیبا بود و پارکی که دور دریاچه بود انقدر وسیع و زیبا بود که ما با شهرداری خرم آباد تماس گرفتیم و ازشون تشکر کردیم . خیلی خیلی خوش گذشت .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید