مازیچال از مناطق تماشایی و خاص در مازندران است به همین جهت با ما همراه باشید و درباره زیباترین جاذبه‌های اطراف مازیچال بدانید.

زیباترین جاذبه‌های اطراف مازیچال

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از زیبا ترین و دنج ترین مناطق استان مازندران، دهکده بی نظیر مازیچال کلاردشت می باشد که در تمامی طول سال این دهکده در مه غلیظی پنهان می شود و شما را با ارتفاع ۲۶۰۰ متری بالا تر از ابر ها نگه می دارد. این روستا چشم انداز فوق العاده ای دارد، اگر به علت شرایط آب و هوایی اقیانوس ابر تشکیل نشود، وسعت دیدتان از چالوس تا قسمت هایی از رامسر خواهد بود. در ادامه همراه باشید و درباره تعدادی از جاذبه‌های نزدیک مازیچال بدانید.

مازیچال؛ تپه‌ای جذاب و تماشایی

ییلاقات مازیچال کلاردشت جزو مناطق بکر و زیبایی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. توپوگرافی خاص این منطقه باعث شده تا آن را به بهشتی بی‌نظیر تبدیل کند. یک تپه که دست به آسمان بلند کرده است. گاهی اوقات مازیچال آن‌قدر غرق در مه می‌شود که احساس می‌کنید در دنیایی دیگر قدم گذاشته‌اید. حتی دیدن تصاویر آن باعث شده تا سالانه گردشگران زیادی به این منطقه بیایند.

زیباترین جاذبه‌های اطراف مازیچال

شما هم اگر در نیمه اول سال به‌خصوص در اواخر بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید می‌توانید از سرسبزی و زیبایی آن لذت ببرید. مازیچال در ۴۸ کیلومتری چالوس و نزدیکی کلاردشت (حدود ۲۰ کیلومتری) واقع شده است. این منطقه زیبا و جذاب بدون شک می‌تواند شما را مانند دیگر گردشگران این منطقه به وجد آورد. از جاده کوهستانی که اطراف آن را درختان سر به فلک کشیده بلوط گرفته‌اند، می‌گذرید. سپس پای در یک طبیعت بکر و پر از زیبایی می‌گذارید؛ اما این بخش از کلاردشت به گونه‌ای خاص نقاشی شده است. در کنار تپه‌های و گودال‌های مختلف، ییلاقات مازیچال کلاردشت بسیار زیبا خودنمایی می‌کند.

پدیده خاص اقیانوس ابر یکی از ویژگی‌های منطقه است ممکن است آن را در هیچ جایی به این زیبایی نبینید. به این علت که ارتفاع منطقه بالاست، ابرها در نزدیکی زمین تشکیل می‌شوند. حتی گاهی اوقات کل روستا را هم مه غلیظ و ابر مانند در بر می‌گیرد. اگر کمی بالای روستا بروید، می‌توانید عکس‌های زیبایی از این نقاشی بی‌نظیر خدا ثبت کنید. در بالای روستا می‌توان سوار ابرها شد و خود را در رؤیاهای کودکی غرق کرد.

زیباترین جاذبه‌های اطراف مازیچال

البته باید مجهز به مازیچال سفر کنید. در اینجا امکانات رفاهی زیادی برایتان مهیا نیست. می‌توانید از کسانی که در این منطقه ساکن هستند اقلام تولیدی آنها مانند کشک و ماست را هم خریداری کنید. اما باید مواد غذایی ساده و سبک همراه خود ببرید تا بتوانید بیشتر در این منطقه بمانید. ممکن است با دیدن زیبایی مازیچال کلاردشت نتوانید به‌راحتی از آنجا دل بکنید.

جاذبه‌های زیباتر در نزدیکی مازیچال

پل معلق رود بارک

پل رود ابرک نخستین پل معلق در شمال کشور می باشد که طول آن به ۷۰ متر می رسد و همزمان ۱۲۰ نفر قابلیت رفت و آمد و بازدید از این پل را دارند. به علت آب و هوای کلاردشت که دارای رطوبت و بارانی می باشد این پل معلق با سازه گریتینگ و چوب روسی ساخته شده است. در کنار این جاذبه ی گردشگری زیپ لاین و دوچرخه ی هوایی هم نصب شده است که باعث شده تا توجه مسافران و گردشگران زیادی به این مکان جذب شود.

زیباترین جاذبه‌های اطراف مازیچال

فاصله پل معلق رود بارک تا روستای مازیچال یک ساعت بدون ترافیک است که شما می توانید در طول مسیر از آب و هوای مطبوع و مناظر زیبا لذت ببرید.

آدرس پل معلق رودبارک: استان مازندران، کلاردشت، خیابان فرهود جوادی

تپه باستانی کلار

تپه کلار در روستای لاهور واقع شده که مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد است و در سال ۱۵ آذر ۱۳۴۴ با شمارهٔ ثبت ۴۸۹ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت شده است. این تپه در ضلع شرقی دشت مرکزی کلاردشت قرار گرفته که با پستی و بلندی هایی که دارد فرم بیضی شکلی به خود گرفه است.

حفره ها و کنده کاری هایی بر روی تپه باستانی کلار وجود دارد که آثار شهر قدیمی که در اینجا وجود داشته می باشد. فاصله ی این تپه ی باستانی تا مازیچال ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه است که حدود ۲۳ کیلومتر می شود.

آدرس تپه باستانی کلار: استان مازندران، شهرستان کلاردشت، بلوار امام خمینی، خیابان کلار

زیباترین جاذبه‌های اطراف مازیچال

آبشار اکد منطقه اکاپل

این آبشار با فاصله ی یک ساعت و نیم از روستای مازیچال قرار دارد که دو کیلومتر از مسیر خاکی می باشد و تا رسیدن به آبشار اصلی چندین آبشار کوچک در طول مسیر قرار دارد و می توانید در تابستان از بالای صخره ها به داخل آب بپرید و نگران هیچ چیزی نباشید زیرا عمق آب بسیار زیاد و دمای آن پایین است.

برای دیدن این آبشار و محوطه ی بکر اطراف آن لازم نیست مبلغی پرداخت کنید و به شما پیشنهاد می شود در فصل تابستان برای دیدن این آبشار بروید زیرا منطقه ای کوهستانی است و تمامی تجهیزات مورد نیاز را همراه خود ببرید.

آدرس آبشار اکد: مازندران، کلاردشت، جنگل کوهستانی سردی چال

خانه ارواح کلاردشت

خانه ی ارواح کلاردشت یک ویلای متروکه است که اهالی آن منطقه می گویند این خانه یک شبه ساخته شده است. شکل هندسی تمامی پنجره های این خانه با هم متفاوت می باشد و در آن چند سالی است که بسته شده، ولی کسانی که سالیان گذشته وارد این ویلای متروکه شده اند می گویند که داخل آن یک قفس بسیار بزرگ با قفل های متفاوت قرار دارد.

زیباترین جاذبه‌های اطراف مازیچال

فاصله ی دهکده مازیچال تا خانه ی ارواح کلاردشت، یک ساعت و ۳۰ دقیقه بدون ترافیک می باشد.

آدرس خانه ارواح کلاردشت: استان مازندران، شهرستان کلاردشت، جاده ی کوله مه

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید