۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
کد خبر: 55439099

گیلان جاذبه‌های کم‌نظیری دارد، در این میان با ما همراه باشید تا بدانیم استخرگاه گیلان کجاست.

استخرگاه گیلان کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: استخرگاه روستای کوچکی در قلب گیلان است که به بهشت گمشده شهرت دارد. این روستا در شهرستان رودبار، دیار درختان زیتون، قرار گرفته است و زیبایی چهار فصل و چهره منحصربه‌فرد آن هر ساله گردشگران زیادی را به‌سمت خود می‌کشاند. این روستا از جمله جاهای دیدنی رودبار محسوب می‌شود که برای رسیدن به آن باید از میان شالیزارها و جاده کوهستانی زیبایی عبور کنید. روستای استخرگاه با آب و هوایی دلچسب در دامنه کوهستان در تمامی فصل‌ها میزبان مهمانان شهرهای دیگر است.

استخرگاه؛ روستایی آرامش‌بخش

روستای استخرگاه رودبار روستایی بسیار زیبا و کوچک در میان شهرستان رودبار می باشد که لقب بهشت گمشده را به خود اختصاص داده است. استان گیلان که در شمال کشور جای گرفته و بسیاری از جاذبه های دیدنی و گردشگری را در طبیعت سرسبز خود جای داده، همیشه به عنوان مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد و سالانه هزاران گردشگر به آن سفر می کنند و به بازدید از جاذبه های دیدنی و گردشگری آن اقدام می کنند.

استخرگاه گیلان کجاست؟

رودبار هم که شهرستانی زیبا در استان گیلان می باشد، زیبایی های شگفت انگیزی را در خود جای داده و با سفر به آن می توانید زیبایی های بی نظیری را در آن مشاهده کنید.

علت نامگذاری روستای استخرگاه وجود دو استخر زیبای طبیعی است که در ضلع شرقی و غربی آن قرار گرفته‌اند. به‌واسطه وجود این دو استخر در تمام فصل‌های سال، به‌خصوص در ساعات ابتدایی روز، این روستا در زیر مه اعجاب‌انگیزی فرو می‌رود.

هر دو استخر در ملک شخصی اهالی روستا قرار دارد و شما برای بازدید از آن‌ها باید هماهنگ کنید. شغل بیشتر اهالی روستای استخرگاه کشاورزی و دامپروری است؛ به همین جهت استخر ضلع شرقی این روستا به‌جهت تامین آب زمین‌های کشاورزی منطقه و روستای دفراز استفاده می‌شود.

استخرگاه در شهرستان رودبار قرار دارد؛ شهری که به باغ‌های زیتون شهرت دارد. پس اگر به آنجا بروید بی‌شک بدون زیتون از سفر خود باز نخواهید گشت. فراموش نکنید زیتون اصیل و سنتی شکسته است و کمی تلخی دارد و فقط باید برای مدت کوتاهی آن را در سرکه یا آب نمک بگذارید تا به طعم دلخواه خود برسید.

استخرگاه گیلان کجاست؟

علاوه بر زیتون می‌توانید برای سوغات به سراغ صنایع دستی ارزشمند زنان روستایی بروید، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و حصیربافی در روستای استخرگاه محبوبیت دارند و محصولات آن‌ها سوغات محبوب این روستا محسوب می‌شوند. صنایع‌دستی استخرگاه به‌طور معمول حاصل دست‌رنج زنان زحمت‌کش این روستا است. مفرش‌بافی از دیگر هنر اهالی مردم روستای استخرگاه به حساب می‌آید. مفرش، کیفی بافته شده از گلیم است که در گذشته عشایر از آن برای حمل لحاف و سایر وسیله‌ها استفاده می‌کردند.

صنعت نمدبافی نیز در رودبار و به‌طبع در روستای استخرگاه رواج دارد و زیراندازهای زیبایی در اندازه و شکل‌های مختلف با کمک نمد تولید می‌شود. این زیراندازها که از پشم گوسفند بافته می‌شوند برای محیط‌های مرطوب و مناطقی مناسب هستند که دردهای رماتیسمی رواج دارد؛ به همین جهت در رودبار و روستاهای آن بسیار طرفدار دارند.

در روستای استخرگاه زنان نان و کلوچه محلی نیز طبخ می‌کنند که می‌توانید برای کنار چای مقداری تهیه کنید. علاوه بر آن این زنان خوش‌سلیقه انواع ترشی‌های محلی را نیز آماده می‌کنند. شما می‌توانید لباس‌های محلی مردم گیلان را نیز از روستای استخرگاه بخرید.

استخرگاه گیلان کجاست؟

محل قرارگیری استخرگاه گیلان

روستای استخرگاه رودبار از زیباترین دیدنی های گیلان است که در شهرستان رودبار جای گرفته و جزء توابع بخش رحمت آباد بلوکات به شمار می رود. روستای ییلاقی استخرگاه رودبار در میان دامنه های کوه درفک قرار دارد و از زیبایی های بی نظیری برخوردار می باشد. فاصله این روستای ییلاقی با مرکز شهر رشت به ۷۵ کیلومتر می رسد که برای رسیدن به آن حدود ۱ ساعت و ۱۲ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. همچنین با توجه به آن که در فاصله ۳۵ کیلومتری از جنوب شهرستان رودبار واقع شده و دارای مسافتی حدود ۲۹۱ کیلومتر از تهران می باشد، برای رسیدن به آن از تهران به مدت زمانی حدود ۳ ساعت و نیم، زمان نیاز دارید تا به این روستای زیبا دسترسی پیدا کنید.

مسیری که برای رسیدن به این روستا بایستی طی نمایید، از زیباترین مسیرهای شمالی کشور می باشد. هنگامی که در این مسیر در حال حرکت هستید، بخش هایی از جاده به قدری زیبا هستند که بسیاری از افرادی که به عکاسی علاقه دارند، از ماشین پیاده شده و مدت زمانی را صرف عکاسی در آن جاده می کنند.

استخرگاه گیلان کجاست؟

در ادامه می خواهیم با مسیر دسترسی به روستای استخرگاه رودبار آشنا شویم تا اگر این بار قصد داشتید کوله بار سفرتان را برای سفر به استخرگاه ببندید، بتوانید به راحتی مسیر دسترسی به استخرگاه را پیدا کنید.

آدرس روستای استخرگاه رودبار: استان گیلان، شهر رشت، ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان رودبار، توتکابن، دهستان دشتویل، دفراز، روستای استخرگاه

کد خبرنگار: ۲۶
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حسین IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 0
    بابااستخرگاه جز همون خونه که همه عکس می گیرن هیچی نداره والا اینقدرجاهای قشنگ داریم که استخرگاه انگشت کوچیکه اونانمیشه
  • ابراهیم IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    3 0
    با زحمت فراوون از توتکابن وارد جاده شدیم متاسفانه برای رسیدن به روستای استخرگاه یه جاده درست و حسابی نداره . جلوبندی ماشین داغون می شه. یه تابلو راهنمایی برای رسیدن به روستا وجود نداره . تو راه از چند نفر باید آدرس روستا را بپرسی . وقتی هم می رسی یه پارکینک در کنار استخر وجود داره و برای توقف چند دقیقه ای کلی پول می گیره . حالا می خوای کنار برکه آب بری یه خانم که بومی اونجاست ۵۰ هزارتومان می گیره تا از زمینش رد بشی. ما که رفتیم پشیمون شدیم.
  • نوایی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 0
    خیلی بجا بود مطالب بالا و دوستان. در مورد استخرگاه چون جاده خوبوراه مناسب ندارم میگن بکره برای اینکه مناسب نیست که کسی بره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید