رامسر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کم‌نظیری دارد، در این میان از تماشای جنگل حیرت‌انگیز دالخانی رامسر غافل نشوید.

تماشای جنگل حیرت‌انگیز دالخانی رامسر

سلام نو _ سرویس گردشگری: درختان و پیچ‌های جاده جنگل دالخانی در بیشتر نقاط دالان‌های سبز شگفت‌انگیزی را ایجاد کردند. این جاده جنگلی همچون جاده اسالم به خلخال، جاده‌های جنگلی دوهزار و سه هزار وجاده جنگلی گیسوم، جزو زیباترین جاده‌های جنگلی ایران محسوب می‌شود. در ضمن در دالان بهشت رامسر می‌توانید شاهد دریاچه‌ای در جنگل، رودخانه، دریای ابر و آبشاری زیبا در جنت رودبار و همچنین آبشار دیگری در نزدیکی گرسماسر باشید. جنگل دالخانی یا دالیخانی علاوه بر اینکه مکان بکری برای پیاده‌روی و کمپ زدن است، با ارتفاع ۸۰۰ متر جنگلی نیمه مرتفع به شمار می‌رود و برای علاقه‌مندان به کوهنوردی در جنگل گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. این جنگل نسبت به سایر جنگل‌های ایران چندان با زباله آلوده و زشت نشده است و به همین دلیل می‌توانید شاهد چهره زیباتری از طبیعت جنگلی باشید.

جنگل دالخانی؛ جاذبه‌ای حیرت‌انگیز

جنگل دالخانی رامسر که به دالان بهشت نیز شهرت دارد، گل سرسبد جاذبه‌های گردشگری رامسر محسوب می‌شود. در این جنگل می‌توانید از رانندگی درمیان تونل رؤیایی از درختان سر به فلک کشیده و هوای مه‌آلود دل‌انگیز لذت ببرید یا مدتی را در تپه‌های سرسبز که مشرف‌ به مناظر حیرت‌انگیز هستند، با آرامش مطلق سپری و حتی سوژه‌های ناب عکاسی طبیعت را شکار کنید.

تماشای جنگل حیرت‌انگیز دالخانی رامسر

جنگل دالخانی یکی از جاهای دیدنی رامسر است. این جنگل زیبا با وسعتی در حدود ۶۰۰ هزار مترمربع، در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق رامسر و در مسیر جاده رامسر تنکابن، در استان مازندران قرار دارد. جاده جنگلی دالخانی از جاده میرزا کوچک خان یا جاده کتالم- هریس آغاز و به روستاها و مناطق ییلاقی جنت رودبار و گَرسِماسَر ختم می‌شود.

در جنگل دالخانی حیوان‌های وحشی مانند شغال (خرس هم در این حوالی دیده شده است) و حشرات خطرناک وجود دارند؛ بنابراین در صورت تمایل برای کمپ زدن باید به این موضوع توجه کنیم. از میان گونه‌های متنوع گیاهی این منطقه می‌توان به گونه‌های گوناگون شاه‌بلوط، شمشادهای متنوع، راش، ملچ، اقاقیا، ارس، مندی، گوجه جنگلی، ازگیل، زرشک، فندق، کوله‌خاس و سرخ ولیک یا زالزالک وحشی اشاره کرد.

جنگل دالخانی در هر چهار فصل سال مکان ایده‌آلی برای سفر محسوب می‌شود. این جنگل درباره فصل بهار هوای بسیار مطبوعی دارد و در تابستان نیز آب‌وهوای گرم و شرجی شما را آزار نمی‌دهد؛ البته درصورتی‌که می‌خواهید در تابستان هوای کاملاً خنک و دل‌پذیری را تجربه کنید، باید روستاهای جنت رودبار و گرسماسر و قسمت‌هایی ییلاقی آن‌ها را برای کمپ زدن یا اقامت انتخاب کنید.

تماشای جنگل حیرت‌انگیز دالخانی رامسر

پاییز جنگل دالخانی به‌معنای واقعی کلمه حیرت‌آوری است و هنگام ورود به آن در این فصل تصور می‌کنید در حال تماشای تابلوی بی‌نقصی از مناظر پاییزی هستید؛ البته ممکن است بارش‌های تند، لغزنده بودن جاده و گل‌آلود بودن مسیرهای پیاده‌روی، شما را با مشکلاتی مواجه کند. زمستان جنگل دالخانی هم بسیار تماشایی است؛ در این فصل جنگل به‌دلیل سردی هوا بازدیدکنندگان کمتری دارد و می‌توانید در آرامش و سکوت کامل غرق در تماشای زیبایی‌های درختان سفیدپوش باشید.

تماشایی‌ترین بخش‌های جنگل دالخانی

مسیر جنگل دالخانی را اگر تا انتها پیش بروید به دشت‌های وسیع و سرسبزی می‌رسید که تعدادی از روستاهای زیبای رامسر را در خود جای داده است.

روستای گرسماسر

روستای گَرِسماسَر یا گرسمه سر، نخستین روستایی ست که در انتهای جاده جنگلی به آن می‌رسید. روستایی که بیشتر اهالی شهر کتالم رامسر از آن به عنوان ییلاق استفاده می‌کنند و در ارتفاع بالایی قرار گرفته است. این روستا هوای بسیار مطبوع و خنکی دارد و با دشت‌های وسیع، کوه‌های بلند و چشمه‌های خنک، منطقه‌ای جذاب برای گردش و اقامت به شمار می‌آید.

تماشای جنگل حیرت‌انگیز دالخانی رامسر

اینجا که هستید می‌توانید به راحتی دید کاملی به شهرهای رامسر و تنکابن و مناظر اطراف داشته باشید و از چشم انداز خارق العاده‌ای که در برابرتان قرار می گیرد لذت ببرید. کوه سماموس، بلندترین کوه رامسر، نیز در نزدیکی این روستا قرار گرفته است و به همین دلیل بسیاری از کوه‌نوردان برای صعود به این قله، از مسیر روستای گرسماسر استفاده می‌کنند.

ییلاق جنت رودبار

ییلاق جنت رودبار، یکی از ییلاق‌های مهم و محبوب شهر رامسر محسوب می‌شود و برای دشت‌های گل گاوزبان خود بسیار مشهور شده است. تعداد دشت‌های گل گاوزبان در این منطقه به اندازه‌ای است که از آن به عنوان پایتخت گل گاوزبان ایران یاد می‌کنند و به طور متوسط سالانه از این روستا تا ۴۰ تن از این گیاه دارویی برداشت می‌شود. این روستا آب و هوایی کوهستانی دارد و امکانات خوب و زیادی در آن ایجاد شده است. ییلاق جنت رودبار در ارتفاعات قرار گرفته است و در کنار دشت‌های زیبا و بنفش گل گاوزبان خود، با پوشش جنگلیِ انبوه، مزارع تماشایی، آبشارهای متعدد و چشم اندازهای خیره کننده و مه غلیظی که هر از گاهی روستا را در بر می‌گیرد، از گردشگران و مردم دلبری می‌کند.

تماشای جنگل حیرت‌انگیز دالخانی رامسر

سد میجران

در ابتدای جاده جنگلی دالخانی، مسیری انحرافی در سه راهی شَستا به سمت راست وجود دارد که به یکی از زیباترین سدهای ایران می‌رسد. سدی که محیط و طبیعت اطراف آن کمتر شناخته شده است؛ اما منظره‌ای تماشایی و دیدنی دارد. مسیر رسیدن به سد تا حدی سخت و پر از سربالایی و سرپایینی ست؛ اما ارزش رفتن را دارد. زمانی که به نزدیکی سد می‌رسید، چشم‌انداز یک دریاچه فیروزه‌ای در مقابل شما قرار می‌گیرد که با جنگلی انبوه احاطه شده است، و چه چیزی بهتر از این. راه‌تان را در جاده سرپایینی به سمت دریاچه ادامه دهید تا به نزدیکی آن برسید. حالا وقت خوشگذرانی‌ست، از ماشین پایین بیایید و در نزدیکی دریاچه به گشت و گذار بپردازید.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید