۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
کد خبر: 55437762

آکواریوم انزلی از متحیرکننده‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه آزاد به شمار می‌آید از این رو با ما همراه باشید و درباره زیباترین بخش‌های آکواریوم انزلی بدانید.

زیباترین بخش‌های آکواریوم انزلی

سلام نو _ سرویس گردشگری: آکواریوم انزلی با بیش از ۴۰ آکواریوم، بزرگ‌ترین و کامل‌ترین آکواریوم ایران به حساب می‌آید که به یکی از جاذبه‌های اصلی شهر انزلی تبدیل شده است. ۴۰ متر تونل زیر آب، حجم سه میلیون لیتر آب، وجود آبزیان مختلفی از پنج قاره دنیا، سینماهای چند بعدی و بخش‌های تجاری و خدماتی و تفریحی در انتظار گردشگرانی است که بازدید از این آکواریوم را در برنامه خود قرار می‌دهند. نزدیکی به پایتخت، جاذبه‌های گردشگری متعدد، انواع مراکز خرید استقبال گردشگران از منطقه آزاد انزلی و همین طور آکواریوم آن را در پی داشته است.

آکواریوم انزلی؛ تماشایی و حیرت‌انگیز

اگر قرار است به شهر انزلی سفر کنید پیشنهاد می کنیم که حتما از آکواریوم بزرگ انزلی نیز دیدن کنید. این آکواریوم که در واقع می توان گفت بزرگترین آکواریوم موجود در ایران است در حوزه تجارت و گردشگری در منطقه آزاد انزلی طراحی و ساخته شده است. نام آن Fantastic Aquarium بوده که در قالب یک سایت بزرگ گردشگری و با سرمایه‌گذاری خارجی، دقیقاً در سال ۱۳۹۷ رسماً افتتاح شده و آغاز به کار کرده است.

زیباترین بخش‌های آکواریوم انزلی

این آکواریوم یک کلکسیون بزرگ و کامل از گونه های عجیب و البته مختلف آبزیان از سراسر دنیا است. اینکه آکواریوم انزلی در فاز تجاری گردشگری منطقه انزلی قرار گرفته، سبب شده است تا این منطقه رونق بسیار زیادی پیدا کند و گردشگران فراوانی با سودای بازدید از این آکواریوم به این منطقه سفر کنند.

حجم آب آکواریوم انزلی چیزی در حدود ۳ میلیون لیتر است که بیشتر از ۵۰۰۰ نوع آبزی با تنوع بیش از ۲۰۰ گونه در کنار خزندگان و پرندگان موجود در این آکواریوم زندگی می‌کنند. به طور کلی ۳۱ آکواریوم در این مجموعه قرار دارد که در شکل های دیواری، رو باز، حوضچه، آکواریوم استوانه ای و غیره متناسب با نوع حیوانات آبزیان و جانورانی که در آنها زندگی می‌کنند طراحی و ساخته شده اند.

آکواریوم انزلی کاملاً هوشمند و با استفاده از تجهیزات و فناوری های مکانیزه طراحی و ساخته شده است و دمای این آکواریوم همیشه کنترل می شود تا بتواند محیطی کاملاً مناسب با فضای زندگی بومی آبزیان که از پنج قاره مختلف جهان به آکواریوم انزلی آورده شده‌اند را برای آنان فراهم کند.

زیباترین بخش‌های آکواریوم انزلی

در اصل هدف از ساخت آکواریوم انزلی آشنا کردن مردم با جهان اسرار آمیز و شگفت آور دریا بوده اما در عین حال به مجموعه تفریحی آموزشی نیز تبدیل شده که تمام اطلاعات مربوط به آبزیان در این آکواریوم به عموم عرضه می شود.

بخش‌های زیباتر آکواریوم انزلی

سالن خلیج فارس: یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های آکواریوم منطقه آزاد انزلی است که آکواریوم‌های مختلفی با انواع ماهیان خلیج فارس در آن به چشم می‌خورد؛ ضمن اینکه فضای زیبایی برای عکس‌های دسته‌جمعی دارد.

بخش آرواره: بخش آرواره این امکان را برای گردشگران فراهم کرده است که اندازه واقعی آرواره ماهی‌های مختلف را از نزدیک ببینند.

بخش آمازون: بازدیدکنندگان می‌توانند در این بخش از دکور جنگل های آمازون برای گرفتن عکس یادگاری استفاده کنند و از دیدن ماهی‌های بومی منطقه آمازون نظیر سفره‌ماهی آب شیرین، طوطی ماهی، اسکار ماهی لذت ببرند. آبزیان دیگری همچون ماهی‌های پنگوسی از ماهی‌های زینتی مناطق جنوب شرق آسیا و ماهی‌های دریاچه مالاوی (از دریاچه‌های آفریقا) نیز در بخش آمازون وجود دارد.

زیباترین بخش‌های آکواریوم انزلی

بخش غار دریایی: دکوراسیون و نورپردازی این بخش، آن را شبیه به غارهای دریایی کرده است و می‌توانید یک گردش علمی در اعماق دریا داشته باشید و نگاهی به ماهی‌های مختلف بیندازید. در این غار آبی زیبا بیش از ۳۵ گونه ماهی زندگی می‌کنند که از میان آن‌ها می‌توان به ماهی مورای و جعبه ماهی مکعبی اشاره کرد.

بخش دریای خزر: آکواریوم تخصصی دریای کاسپین، به ماهیان و آبزیان این دریا اختصاص دارد که ماهی خاویار معروف‌ترین آن‌ها است. فیل ماهی یا بلوگا که بزرگ‌ترین ماهی دریای خزر است و گرانترین خاویار دنیا را دارد،‌ در این محل نگهداری می‌شود.

کوسه ماهی‌ها: کوسه ماهی‌هایی نظیر کوسه بلک تیپ از بومی‌های اقیانوس اطلس و هند در این بخش زندگی می‌کنند.

تونل آکواریوم انزلی: طولانی‌ترین تونل شیشه‌ای زیر آب در ایران را در اینجا خواهید دید که بیش از ۴۰ متر طول دارد و چشم‌اندازهای خارق‌العاده‌ای را پیشکش بازدیدکنندگان می‌کند؛ به‌طوری که اکثر آن‌ها همین تونل را زیباترین قسمت آکواریوم بندر انزلی می‌دانند.

زیباترین بخش‌های آکواریوم انزلی

سفره ماهی آب شور، ماشه ماهی و راس دم جارویی از جمله ماهی‌های این تونل هستند. تجهیزات و تکنولوژی ساخت آکواریوم از ترکیه وارد شده است و ضخامت شیشه‌ آن به ۱۸ سانتی‌متر می‌رسد؛ در نتیجه بازدیدکنندکان می‌توانند با خیال راحت به تماشای آبزیان دریایی با زاویه دیدی ۳۶۰ درجه‌ای بپردازند.

ماهی‌های واتوز (کوسه بامبو): هیجان غذادادن به ماهی‌ها و بچه کوسه‌ها را می‌توانید در این بخش تجربه کنید.

بخش پرندگان و خزندگان: اگر به پرندگان و خزندگان علاقه‌مند هستید، به طبقه دوم بروید که مجموعه کوچکی از گونه‌های پرندگان و خزندگان به نمایش درآمده است. کروکودیل رودخانه نیل از خطرناک‌ترین خزنده‌های روی زمین، ایگوآنا از خزنده‌های گیاه‌خوار آمریکای مرکزی، مرغ بهشتی از پرنده‌های بومی آفریقا، طوطی کاکادو، طوطی ماکائو از گونه‌های بومی آمریکای جنوبی و... گوشه‌ای از جانوران این بخش را تشکیل می‌دهند.

ماهی‌های کوی: بی‌شک غذادادن به ماهی‌های کوی می‌تواند برای هر بازدیدکننده‌ای جذاب باشد؛ به‌ویژه که برای تغذیه آن‌ها از شیشه شیر استفاده می‌شود. در فرهنگ کشورهای ژاپن و چین، این ماهی‌ها نشانه تلاش، امید و خوشبختی هستند.

زیباترین بخش‌های آکواریوم انزلی

وقتی گذرتان به آکواریوم‌های دیواری بیفتد، علاوه بر تماشای ماهی‌های اقیانوسی، شاهد فرد غواصی نیز خواهید بود که در داخل آکواریوم مشغول بازی با آبزیان است.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید