۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 55436766

پارک کروکودیل یکی از مهیج‌ترین جاذبه‌های گردشگری قشم است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم پارک کروکودیل قشم کجاست.

پارک کروکودیل قشم کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: جزیره زیبای قشم با برخورداری از جاذبه‌های تماشایی فروان، یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار به‌ویژه در فصل‌های پاییز و زمستان است. یکی از دیدنی‌های این جزیره رویایی، پارک کروکودیل یا پارک نوپک است که اولین و بزرگ‌ترین پارک کروکودیل ایران و خارومیانه به شمار می‌آید. مزرعه کروکودیل‌ قشم در سال ۱۳۸۹ در جزیره هنگام شروع به کار کرد و در ۱۳۹۰ نیز پارک کرودیل قشم راه‌اندازی شد. در این مجموعه می‌توانید از نزدیک از کروکودیل‌ها دیدن کنید و با نحوه زندگی آن‌ها آشنا شوید. در کنار کروکودیل‌ها حیوانات دیگر همچون انواع خزندگان، پرندگان و پستانداران نیز نگهداری می‌شوند.

پارک کروکودیل؛ جاذبه‌ای مهیج

ایده شکل‌گیری پارک نوپک متعلق به «مژگان روستایی»، دانش‌آموخته رشته جانورشناسی است که با کمک همسر آقای «بهروز سالاروند» خود اقدام به راه‌اندازی مزرعه و پارک کروکودیل در جنوب کشور کردند. مزرعه پرورش نوپک قشم در سال ۱۳۸۰ در جزیره هنگام با ۲۱ هزار متربع مساحت شروع به کار کرد و هشت سر (واحد شمارش کروکودیل) کروکودیل بالغ از کشورهای جنوب شرق آسیا به این محل منتقل شدند.

پارک کروکودیل قشم کجاست؟

در سال ۱۳۹۰ بخش گردشگری نوپک با عنوان پارک کروکودیل نوپک قشم با ۲۰ سر کروکودیل در جزیره قشم راه‌اندازی شد و در سال ۱۳۹۵ نیز مساحت این مجموعه به ۳۱ هزار متر مربع توسعه پیدا کرد. هدف از شکل‌گیری این مجموعه نگهداری و حمایت از حیوانات است و کروکدیل‌های پرورش یافته در این مجموعه به باغ‌وحش‌ها و زیستگاه‌های طبیعی ایران فرستاده می‌شوند.

کروکودیل‌هایی که در پارک نوپک پرورش داده می‌شوند از نوع کرودکودیل پروسوس است که از بهترین گونه‌های پرورشی در جهان به شمار می‌روند و در آب‌های شور زندگی می‌کنند. بزرگ‌ترین کروکودیل این مجموعه «خان بابا» نام دارد که چهار متر طول و حدود ۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

در مزرعه نوپک ابتدا زادآوری کروکودیل‌ها به‌صورت طبیعی صورت می‌گرفت و دما، رطوبت، آب استخرها، غذادهی و تاثیر عوامل محیطی بررسی می‌شدند. در حال حاضر، به‌دلیل متغیر بودن دمای زیر خاک در ماه‌های مختلف سال، با روش مصنوعی و قرار دادن تخم‌ها در دستگاه انکوباتور کروکودیل‌ها تکثیر می‌شوند.

در پارک نوپک قشم علاوه بر کروکودیل حیوانات دیگری نیز نگهداری می‌شوند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. انواع پرندگان مانند سار، مرغ مینا، کبک، طوطی، بلدرچین، کرکس مصری، مرغ شاخدار، طاووس، عقاب تالابی و شترمرغ آفریقایی گردن خاکستری از جمله پرندگان این مجموعه هستند.

پارک کروکودیل قشم کجاست؟

راسو، بز کوهی، بز تالی، میمون، جوجه تیغی، انواع خزندگان چون لاک‌پشت کوهی و ایگوانا، مار پیتون برمه و آبزیان زیبا نیز از دیگر حیوانات این پارک است.

قلمروی کروکودیل‌ها، خانه پرندگان، خانه پستانداران، خزندگان و آبزیان از دیدنی‌های پارک نوپک است. قلمروی کرودکودیل‌ها جذابترین بخش پارک به شمار می‌رود که در آن می‌توانید انواع کروکودیل در سنین و اندازه‌های مختلف و به ویژه از بزرگ‌ترین کروکودیل ایران یعنی خان بابا دیدن کنید.

ارینوکو، نیل، کایمن سیاه و کروکودیل آمریکایی مهم‌ترین گونه‌های این پارک هستند که از نزدیک می‌توانید با این خزندگان آشنا شوید و از آن‌ها عکس بگیرید. علاوه براین، می‌توانید از تماشای حیوانات دیگر لذت ببرید و حتی در محل‌های مشخص شده و با راهنمایی راهنمایان پارک به این حیوانات غذا دهید.

محل قرارگیری پارک کروکودیل

پارک کروکودیل قشم در ۱۲ کیلومتری جاده قشم به درگهان قرار دارد و برای دسترسی به آن باید از بزرگراه خلیج فارس به سمت «سوزا» و بخش «شهاب» حرکت کنید. فاصله این پارک تا درگهان حدود ۱۵ دقیقه است. برای رسیدن به پارک پس از ورود به بزرگراه خلیج فارس به سمت درگهان، ۷ کیلومتر را طی کرده تا به پارک برسید.

پارک کروکودیل قشم کجاست؟

آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، کیلومتر ۷ بزرگراه قشم - درگهان

تلفن: ۰۷۶۹۱۰۲۶۰۱۷

زمان بازدید: همه روزه ۰۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰

قوانین بازدید از پارک کروکودیل نوپک

۱- آرامش مجموعه را هنگام بازدید برهم نزنید و سعی کنید با راهنمای پارک همراه باشید تا وی جزئیات مربوط به پارک را به شما انتقال دهد.

۲- به شدت از پرتاپ اشیاء و خوراکی به داخل قفس های خودداری نمایید.

۳- با وجود باز بودن فضای مجموعه، کشیدن سیگار در تمام بخش های آن ممنوع است.

۴- در صورتی که مشاهده کردید حیوانی بیمار است حتما آن را مسئول مربوط در میان بگذارید و خودتان هیچ اقدامی نکنید.

۵- تنها در محل هایی که مشخص شده می توانید به حیوانات غذا دهید.

در کناره خلیج فارس، شما می‌توانید در جنوب کشور، تجربه سفر به رازآلودترین سرزمین ایران را داشته باشید. شاید «کیش» یکی از اولین انتخاب‌های شما برای سفر به جنوب کشور در فصل‌های پاییزی و زمستانی باشد اما آیا تا به حال با جاذبه‌های گردشگری قشم آشنایی داشته یا آن را به عنوان مقصد بعدی سفرهایتان انتخاب کرده‌اید؟

پارک کروکودیل قشم کجاست؟

با شنیدن نام باغ یا پارک حتما تصوری از گل‌ها و درختان زیبا به ذهن‌تان می‌رسد اما این باغ با هر باغ دیگری فرق دارد و در واقع مکانی برای زندگی «کروکودیل‌های دوست‌داشتنی» است. آخرین بازمانده‌های نسل دایناسورها یعنی کروکودیل‌ها از ۶۵ میلیون سال پیش در «باغ کروکودیل قشم» جا خوش کرده‌اند. تعداد زیادی از این حیوانات در پارک کروکودیل قشم که به نام «پارک نوپک» نیز شناخته می‌شوند در اینجا زندگی می‌کنند و افراد از هر سنی می‌توانند با بازدید از این باغ وحش، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و متفاوت از قشم‌گردی داشته باشند.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    3 0
    پارکش پلمپ شده تعطیله

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید