طرقبه از جذاب‌ترین مناطق گردشگری مشهد است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم از مشهد تا طرقبه چند کیلومتر است.

از مشهد تا طرقبه چند کیلومتر است؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: شهر طرقبه یکی از بهترین و معروف‌ترین جاذبه‌های تفریحی و گردشگری و جاهای دیدنی مشهد است که علاوه بر مسافران، بسیاری از مشهدی‌ها هم در ایام تعطیل به بازدید از این منطقه کوهستانی زیبا می‌روند. ریشه نام طرقبه، از «ترقبذ» است که از دو بخش «تُرُق» و «بَذ» تشکیل شده و به معنی آبادی بزرگ است. طرقبه بسیار خوش آب و هوا است و به داشتن ییلاقات متعدد و روستاهای گردشگری شهرت دارد؛ همچنین جاذبه‌های تفریحی و تاریخی متنوعی را در خود جای داده است و همین مسئله باعث شده طرفداران بسیاری داشته باشد. در ادامه به مسافت بین مشهد و طرقبه می‌پردازیم.

آشنایی با طرقبه مشهد

جغرافیا: طرقبه یکی از شهرهای شهرستان بینالود (طرقبه شاندیز) در خراسان رضوی است. این شهر در حدود ۳۰ کیلومتری مشهد قرار دارد و به دلیل نزدیکی به رشته کوه‌های بینالود از هوایی خنک و کوهستانی برخوردار است.

جمعیت: ۳۳,۳۴۴ نفر مطابق با آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵

زبان: مردم این شهر زبان فارسی را با گویش خراسانی صحبت می‌کنند.

از مشهد تا طرقبه چند کیلومتر است؟

دین و مذهب: اکثر جمعیت این شهر مسلمان بوده و پیرو مذهب شیعه دوازده امامی هستند.

اقتصاد: طرقبه و شاندیز، پس از مشهد مهم‌ترین مقاصد گردگشری استان خراسان رضوی محسوب می‌شوند، به همین دلیل می‌توان گفت که این شهر بخش مهمی از درآمد خود را از طریق جذب گردشگر به دست می‌آورد. در اصل بیش از نیمی از مردم شهر به شغل‌های خدماتی وابسته به گردگشری مثل بخش اقامتگاه و رستوران مشغول به کار هستند. بخش دیگری از اقتصاد این شهر از طریق کشاورزی و طیور تامین می‌شود، صادرات برخی خشکبار مثل گردو و میوه‌هایی نظیر گیلاس، آلبالو، سیب به مشهد و سایر شهرهای ایران، تولید بیش از ۱۵ درصد تخم مرغ استان خراسان رضوی، پرورش ماهی از شاخه‌های اصلی درآمد شهر طرقبه محسوب می‌شوند.

یکی از اصلی ترین دلایلی که زائران و اهالی مشهد به طرقبه می‌روند چشیدن طعم ناب شیشلیک‌های اینجاست. بی‌شک یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توان در این دو شهر گردشگرپذیر انجام داد، رفتن به رستوران‌های باصفا و جذاب شهر و خوردن کباب شیشلیک اصل است که بسیاری از گردشگران تنها به همین دلیل به این شهرها می‌آیند.

از مشهد تا طرقبه چند کیلومتر است؟

از آجا که طرقبه یک شهر توریستی، خوش آب‌وهوا و محبوب بین گردشگران است می‌توان انتظار امکانات اقامتی خوبی را نیز داشت. در طرقبه شما می‌توانید از انواع هتل، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی و سوئیت برای اقامت‌تان در شهر استفاده کنید.

فاصله بین مشهد تا طرقبه

طرقبه نام شهری در شهرستان طرقبه شاندیز واقع در استان خراسان رضوی است که در فاصله ۱۶ کیلومتری از مشهد، در قسمت انتهایی غربی بلوار وکیل آباد قرار دارد. این شهر در مسیر جاده جاغرق و در جنوب غربی شهر مشهد واقع شده و از سمت غرب و شمال به کوه بینالود و کوه تخت رستم محدود می‌شود.

دسترسی به طرقبه بسیار آسان است و می‌توانید به‌سادگی با ماشین شخصی خود به این منطقه سفر کنید. برای رفتن به منطقه کوهستانی طرقبه باید وارد خیابان وکیل آباد شوید و سپس در جاده‌ای که به‌سمت بلوار امام رضا می‌رود، حرکت کنید تا در انتهای این بلوار به طرقبه برسید. طی کردن این مسیر بیشتر از نیم ساعت زمان نمی‌برد.

همچنین می‌توانید سوار مترو مشهد شوید و در آخرین ایستگاه یعنی ترمینال غربی پیاده شوید، سپس به‌سمت ایستگاه اتوبوس یا تاکسی رفته و به‌راحتی وارد شهر طرقبه شوید.

از مشهد تا طرقبه چند کیلومتر است؟

این منطقه در فصل بهار و تابستان از جذابیت خاصی برخوردار بوده و برای گذراندن یک روز پر از آرامش و نشاط مکان فوق العاده ای است. در فصل بهار که طبیعت جان تازه گرفته و یادآور حیات دوباره و سرزندگی است، استشمام بوی خوش گل ها و گیاهان و تنفس هوای تازه و تمیز در طرقبه مشهد حس بی نظیری دارد.

کثر گردشگران تعطیلات نوروز را برای سفر به مشهد ترجیح می‌دهند. در این ایام مشهد مقدس، به خصوص حرم امام رضا (ع) بسیار شلوغ و مملو از جمعیت می‌شود. اگر در این مواقع از سال به مشهد سفر کنید، سعی کنید یک روز را از این همه هیاهو و شلوغی دور شده و در طرقبه مشهد به دل طبیعت بزنید. مطمئن شوید با بازدید از طرقبه مشهد مسافرتتان دلچسب‌تر خواهد شد.

طرقبه مشهد یکی از روستاهای شهرستان طرقبه و شاندیز بوده و قدمت تاریخی بسیار طولانی دارد. این منطقه یکی از روستاهای قدیم توس به حساب می آید و به دلیل قرار گرفتن در کنار جاده قدیم مشهد - نیشابور روز به روز رشد کرده و توسعه یافته است.

از مشهد تا طرقبه چند کیلومتر است؟

طرقبه مشهد در جنوب غرب مشهد و در مسیر جاده جاغرق واقع شده و اطراف آن را از سمت غرب و شمال کوه تخت رستم و بینالود احاطه کرده است. از این رو امروزه به یکی از مناطق توریستی محبوب تبدیل شده است. در تابستان آب و هوای این دره ییلاقی و سرسبز بسیار خوش آب و هوا است و زمستان هایش منظره زیبای سفید و برفی دارد که برای عکاسی و تفریحات زمستانی مناسب هست.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید