۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 55433263

مشهد پارک‌های جذابی دارد در این میان با ما همراه باشید تا بدانیم پارک ملت مشهد در کجاست.

پارک ملت مشهد در کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک ملت از مکان های دیدنی مشهد و یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های شهر است. مساحت این بوستان ۷۲۰ هزار مترمربع (۷۲ هکتار) است و بیش از ۳۵ هزار درخت قدیمی چند ده‌ساله در این بوستان زیبا کاشته شده‌اند. در ضلع شرقی بوستان، دریاچه قرار دارد و در پشت دریاچه مجتمع جانبازان قرار دارد که مرکز خدمات‌رسانی به جانبازان قطع نخاعی است. شروع پروژه ساخت پارک ملت مشهد، با ایده دو مهندس انگلیسی شروع شد ولی چندی بعد مهندسان ایرانی پروژه را در دست گرفتند و آن را به اتمام رساندند. این پارک را سرانجام در سال ۱۳۴۳ در دوره سلطنت محمدرضا پهلوی در محوطه خارج شهر تأسیس کردند. به‌دلیل توسعه شهری، پس از چند سال این بوستان در محدوده شهری واقع شد.

پارک ملت مشهد؛ جاذبه‌ای مهیج

پارک ملت مشهد یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های مشهد است که فضای سبز بسیار وسیع و امکانات بی‌شماری دارد. این پارک شامل بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، تفریحی و ورزشی است که هرکدام طرفداران خاص خودش را دارد. این پارک محدودیت سنی ندارد، پیر و جوان می‌توانند تنهایی یا دسته‌جمعی از وقت‌گذرانی در این پارک لذت ببرند.

پارک ملت مشهد در کجاست؟

دریاچه مصنوعی، فواره‌های پرآب که در هوای آفتابی رنگین‌کمان زیبایی به نمایش می‌گذارند، استراحت زیر سایه درختان کهن‌سال پارک، بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک خاورمیانه و چشم‌انداز شهر زیر پاهای شما، تنها بخش کوچکی از لذتی است که قرار است در بوستان ملت مشهد تجربه کنید. از ویژگی‌های مثبت این پارک می‌توان به موقعیت جغرافیایی آن اشاره کرد که در فاصله ۱۲کیلومتری از حرم مطهر امام رضا(ع) قرار گرفته است.

پارک ملت مشهد یکی از مهم‌ترین پارک‌های مشهد است که تأسیس آن به سال ۱۳۴۳ هجری.ش و در دوران محمدرضا پهلوی می‌رسد. ساخت این بوستان توسط دو طراح انگلیسی به سبک پارک‌های انگلستان آغاز شد و در ادامه توسط مهندسان ایرانی به اتمام رسید.

نام قدیمی این پارک، پارک امین‌مهر بوده که پس از انقلاب به نام پارک ملت مشهد تغییر یافته است. اگر بخواهیم درباره قدمت بوستان ملت مشهد صحبت کنیم، باید اشاره کنیم که در زمان ساخت، بوستان ملت خارج از شهر قرار داشت اما با توسعه شهری طی سالیان سال، در حال حاضر داخل شهر مشهد قرار گرفته است.

پارک ملت مشهد در کجاست؟

پارک ملت مشهد با مساحتی نزدیک به ۷۲ هکتار به همراه ۳۵ هزار اصله درخت‌های کهن‌سال، یکی از سرسبزترین و بزرگ‌ترین پارک‌های مشهد است که در حال حاضر بخش‌های تفریحی مختلفی ازجمله دریاچه، ساختمان فرهنگی هنری امام رضا(ع)، شهربازی، زمین ورزشی، مجتمع جانبازان، بخش ویژه بانوان و… دارد. در ادامه این مقاله به تفصیل درباره هرکدام از بخش‌های پارک صحبت خواهیم کرد تا برای گشت‌وگذار در پارک راهنمایی برای شما باشیم. ورود به پارک ملت مشهد هزینه ندارد و نیازی به پرداخت ورودی نیست اما بخش‌های مختلف مثل شهربازی هزینه ورودی جداگانه دارند.

شهربازی پارک ملت مشهد یکی از کامل ترین مجموعه های بازی و هیجانی را در خود جای داده است. یکی از بزرگترین چرخ و فلک ها یا فانفارهای خاورمیانه در این مجموعه قرار دارد. تنها شهربازی استاندارد در ایران و پربازدیدترین آنها محسوب می شود. یکی از کامل ترین مجموعه ها برای سرگرمی و بازی تمام اعضای خانواده در ایران است و همه می توانند در هر سنی از بازی های این شهربازی لذت ببرند.

پارک ملت مشهد در کجاست؟

محل قرارگیری پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پارک های مشهد است که در غرب این شهر قرار دارد. این پارک میزبان شهربازی ملت است که با وسایل بازی بسیار مدرن و چرخ‌وفلک خود شهرت دارد.

پارک ملت از مقاصد گردشگری و مکان های دیدنی استان خراسان رضوی است که در غرب مشهد، در حاشیه بزرگراه وکیل‌آباد، ضلع شمال غربی تقاطع آزادی قرار دارد. میدان آزادی مشهد به‌دلیل هم‌جواری با بوستان ملت از قدیم به‌عنوان «فلکه پارک» در میان مردم مصطلح بوده است. این پارک چندین ورودی دارد و دسترسی به آن از تمام نقاط شهر با استفاده از اتوبوس، مترو و تاکسی آسان است. در یکی از اضلاع پارک، پایانه اتوبوس‌رانی آزادی واقع شده است که مبدا و مقصد بسیاری از خطوط اتوبوس‌ است. همچنین با مترو می‌توانید، در ایستگاه پارک ملت پیاده شوید و به‌راحتی به یکی از ورودی‌های پارک دسترسی داشته باشید.

دسترسی به پارک ملت مشهد از طریق ماشین شخصی و وسایل حمل‌ونقل عمومی امکان‌پذیر است. درصورتی‌که از ماشین شخصی استفاده می‌کنید، می‌توانید از بزرگراه وکیل‌آباد به سمت بلوار همت رفته و سپس خود را به ورودی بوستان ملت مشهد برسانید.

پارک ملت مشهد در کجاست؟

مترو و اتوبوس: درصورتی‌که از مترو استفاده می‌کنید، باید در ایستگاهی به نام ایستگاه پارک پیاده شوید، این ایستگاه شما را به یکی از درب‌های پارک ملت مشهد می‌رساند. اگر قصد استفاده از اتوبوس داشته باشید، باید در ایستگاه ضلع غربی پارک، یعنی ایستگاه اتوبوس پارک ملت پیاده شوید.

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار وکیل‌آباد، پارک ملت مشهد

تلفن: ۰۵۱-۳۶۰۴۴۰۹۶-۳۶۰۶۰۰۰۳

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید