وزیر امورخارجه چین روز پنجشنبه ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکاری با جامعه بین المللی برای حل بحران اوکراین، تاکید کرد که این مناقشه باید بر سر میز مذاکره حل شود.

چین: جنگ اوکراین فقط با مذاکره پایان می‌یابد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس، "چین گانگ" وزیر امور خارجه چین در اظهاراتی خاطرنشان کرد که پکن آماده همکاری با جامعه بین المللی از جمله کشورهای آسیای میانه برای دستیابی به یک "مخرج مشترک" به منظور حل بحران اوکراین است.

وی که این اظهارات را در نشست وزاری امورخارجه با پنج کشور آسیای مرکزی مطرح کرد، افزود: یک درگیری هر چقدر هم که پیچیده باشد، باید تنها با سیاست حل شود.

چین گانگ سپس یادآور شد که پیشینه تاریخی و دلایل واقعی پیچیده باعث شده است که بحران اوکراین به مرحله کنونی برسد.

روز گذشته نیز برای اولین باز از زمان شروع جنگ اوکراین، شی جینپینگ رئیس جمهوری چین در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود، بر ضرورت پایان جنگ از طریق راه حل سیاسی و گفت و گو تاکید کرد و گفت که چین آماده کمک به پیشرفت روند مذاکرات برای پایان جنگ است.

نشست وزرای امور خارجه چین و پنج کشور آسیای مرکزی قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان از تاریخ ۲۶ تا ۲۷ آوریل (۶ تا ۷ اردیبهشت) در چین برگزار شد و مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای از محورهای اصلی گفت و گو اعلام شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید