روستای فیلبند از مقاصد جذاب گردشگری در مازندران است، از این رو با ما همراه باشید و درباره مناسب‌ترین اقامت در روستای فیلبند بیشتر بدانید.

مناسب‌ترین اقامت در روستای فیلبند

سلام نو _ سرویس گردشگری: روستای فیلبند در شش ماه اول سال تا سه و چهار برابر ظرفیت خود پذیرای مسافران می‌شود و به همین دلیل پیدا کردن مکانی مناسب برای اقامت در فیلبند در این موقع از سال به ویژه در تعطیلات کار آسانی به نظر نمی‌رسد. در این منطقه خبری از هتل و میهمانخانه نیست؛ اما می‌توانید با اجاره خانه‌های محلی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ویلاهای تازه ساخت، شب را در روستا بگذرانید.

فیلبند؛ روستای منحصربه فردی و ابری

روستای فیلبند از زیباترین روستاهای مرتفع در استان مازندران است. این روستا به‌دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه‌اش و قرار گرفتن در ارتفاع کوهپایه‌ای، چشم‌اندازی زیبا به مراتع و روستاهای اطراف دارد. روستای فیلبند با طبیعت بکر و زیبایش در نیمی از سال با ابرها احاطه می‌شود و طبیعت دوستان زیادی در فصل گرم به این منطقه خوش آب و هوا سفر می‌کنند. دریای ابر فیلبند در بیشتر روزهای سال تشکیل می‌شود؛ تماشای حرکت ابرها از میان پاها و احاطه شدن در توده‌های ابر، لحظات به‌یادماندنی برای گردشگران خلق می‌کنند.

مناسب‌ترین اقامت در روستای فیلبند

ییلاق این روستا در میان اهالی روستاهای اطراف نیز محبوبیت بالایی دارد و در فصول گرم سال، از بسیاری از روستاهای اطراف نیز به روستای فیلبند می‌آیند تا از آب و هوای عالی و طبیعت مطبوع آن بهره‌مند می‌شوند؛ اما در فصول سرد، ساکنان روستا هم به مناطق دیگر می‌روند و روستا خالی از سکنه می‌شود.

برای ساکنان تهران و اطراف آن، روستای فیلبند به‌دلیل فاصله نزدیک تا پایتخت، محبوبیت بالایی دارد. از زیباترین مناظر ییلاق فیلبند، طلوع و غروب زیبای خورشید در این روستا است. کوهنوردی در این روستا نیز لذت‌بخش است. روستای فیلبند با ارتفاعی در حدود ۲,۳۰۰ متر از سطح دریا، بلندترین روستای قسمت شرقی استان مازندران است و به همین دلیل با نام «بام شرقی مازندران» نیز شناخته می‌شود. در گویش مازندرانی این روستا را «فلبند» یا «فلبن» می‌گویند. «فل» معنای خستگی و «بند» معنی بند آمدن می‌دهد و بر اساس گفته‌های اهالی، راه دشوار تردد به این روستا در گذشته، باعث این نام‌گذاری شده است.

مناسب‌ترین اقامت در روستای فیلبند

روستای فیلبند در فصل‌های مختلف آب و هوای متنوعی را تجربه می‌کند. از اوایل پاییز و با شروع سرما اقامت در این روستا بسیار سخت می‌شود؛ با رسیدن زمستان و بارش برف، ساکنان روستا این منطقه را ترک می‌کنند و به شهرها و روستاهای گرم‌تر در حومه فیلبند می‌روند.

در فصل بهار، فیلبند سرزمین چهار فصل است. در یک روز ممکن است آفتاب، باران، تگرگ، برف و رنگین کمان را با فواصل کوتاه در فیلبند ببینید؛ اما روستا در تابستان بهترین شرایط آب و هوایی را دارد. در این زمان هوا خنک می‌ماند و حتی شب‌های تابستان، هم‌چنان هوا خنک است.

بهترین زمان سفر به روستای فیلبند، فصل‌های بهار و تابستان هستند. از آغاز بهار هرچه به‌سمت تابستان پیش برویم، شرایط آب و هوایی این روستا مناسب‌تر می‌شود. این فاصله شلوغ‌ترین زمان گردشگری منطقه است و گردشگران زیادی در این بازه سال از روستای فیلبند بازدید می‌کنند. دریای ابر فیلبند در بیشتر روزهای سال وجود دارد؛ اما تجمع آن در زمان طلوع آفتاب و نزدیک به بارندگی‌ها بیشتر است. در فصول سرد، توده‌های ابری متراکم‌تر هستند؛ اما امکان سفر در این زمان‌ها به فیلبند وجود ندارد.

مناسب‌ترین اقامت در روستای فیلبند

برای لذت بردن از دریای ابر فیلبند می‌توانید در بهار به این منطقه سفر کنید، گرچه در تابستان نیز شانس تماشای ابرها را خواهید داشت. تنها کافی است کمی سحرخیز باشید.

اقامت مناسب‌تر در روستای فیلبند

یکی از بهترین مناطقی که می توان برای اقامت در آن کمپ کردن در فضای باز را تجربه کنید، قطعا روستای فیلبند می باشد. اما باید به شرایط جوی آن توجه داشته باشید و پیش از برپایی کمپ آب و هوای منطقه را پیش بینی کنید. چون احتمال بارش های شدید و تگرگ وجود دارد. اما اگر خوش شانس باشید و بارندگی های شدید و ناگهانی وجود نداشته باشد، می توانید با اقامت در فضای باز نهایت لذت را در این منطقه ببرید.

پیشنهاد می شود اگر به روستای فیلبند سفر کردید، سفر خود را با یک روز به پایان نرسانید. اگر می خواهید در همین روستا اقامت داشته باشید، باید بدانید که گزینه های اقامت محدودی پیش روی شماست. از آنجایی که در این روستا هیچگونه ویلا، هتل و مهمانپذیر وجود ندارد، بهترین گزینه ای که می توانید برای اقامت خود انتخاب کنید، خانه های محلی روستا می باشند.

مناسب‌ترین اقامت در روستای فیلبند

لازم به ذکر است که چون بهترین فصل سفر به فیلبند فصل های بهار و تابستان می باشد، در نیمه اول سال به دلیل ازدیاد جمعیت گردشگران قیمت خانه ها و کلبه های محلی بیشتر می شود. پس بهتر است برای اقامت خود از قبل و به صورت اینترنتی اقدام کنید.

اما جای نگرانی وجود ندارد، در بخش غربی روستا مسافرخانه ای به نام تکیه غرب وجود دارد که گردشگران و مسافران می توانند از آن برای اقامت استفاده کنند. اما از امکانات رفاهی کمی برخوردار می باشد به گونه ای که اتاق ها دارای سرویس بهداشتی مشترک هستند. اما با توجه به امکانات آن، قیمت مناسبی دارد. اما اگر به دنبال اقامتگاهی به صورت دربست با امکانات مناسب هستید، می توانید به سراغ سوئیت هایی بروید که در این روستا وجود دارند. در صورت اجاره سوئیت در فیلبند می توانید با صرف هزینه ای مناسب، از امکانات مناسبی نیز بهره مند شوید. در این روستا به خدماتی مانند آب لوله کشی، سوپرمارکت و رستوران دسترسی خواهید داشت.

مناسب‌ترین اقامت در روستای فیلبند

علاوه بر این، دو تکیه هم در روستا وجود دارد که می‌توانید برای موارد مختلف مانند اجاره اتاق و استفاده از سرویس بهداشتی به آن مراجعه کنید. البته توجه داشته باشید در زمان تعطیلات و فصل تابستان به دلیل تعداد بالای گردشگر مشکل کمبود آب در روستا به وجود می‌آِید و ممکن است در ساعت‌هایی از شبانه روز، آب قطع شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید