۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
کد خبر: 55433021

آبشارگردی از جمله کارهای خاص در سفر به حساب می‌آید از این رو با ما همراه باشید تا درباره چند آبشار شگفت‌انگیز در بابل بیشتر بدانید.

چند آبشار شگفت‌انگیز در بابل

سلام نو _ سرویس گردشگری: آبشارهای ایران از بهترین جاذبه‌های طبیعی به‌خصوص در فصل تابستان هستند. در ادامه به تعدادی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی مازندران که در بابل قرار دارند می‌پردازیم.

هفت آبشار سوادکوه؛ از جاذبه‌های تماشایی بابل

هفت آبشار سوادکوه از زیباترین جاذبه‌های مازندران هستند. این آبشارهای دیدنی در نزدیکی شهر بابل قرار دارند و قدمت آن‌ها به چهل میلیون سال می‌رسد. همان طور که از نام این آبشار پیدا است، مجموعه هفت آبشار پلکانی بزرگ و کوچک، این جاذبه زیبا را به وجود آورده‌اند. این منطقه در نزدیکی روستای تیرکن از توابع دهستان درازکلا قرار دارد و به همین دلیل با عنوان هفت آبشار تیرکن نیز از آن یاد می‌شود. جنگل زیبای اطراف آبشار با رودخانه‌های پرآب، بر زیبایی این منطقه افزوده‌اند. تماشای آبشارها در این طبیعت بکر، آرامشی وصف ناپذیر برایتان ایجاد می‌کند.

ارتفاع بلندترین آبشار به ۹ متر می‌رسد و حوضچه زیر آن برای آبتنی و شنا بسیار مناسب است. مراتع اطراف روستای تیرکن در حوالی آبشارها و جنگل لفور «کالبکوشت» نام دارند و از سرسبزترین مراتع شمال با طبیعت چشم‌نواز هستند.

چند آبشار شگفت‌انگیز در بابل

جنگل‌های اطراف هفت آبشار تیرکن نیز که از دیگر جاهای دیدنی بابل هستند، وسعتی در حدود ۲۲ هزار کیلومتر دارند. سراسر این منطقه را درختان ممرز، کهلو، افرا، توسکا و ازگل پوشانده‌اند. اما متاسفانه بعضی گونه‌های گیاهی در این جنگل به‌دلیل نوعی آفت از بین رفته‌اند.

هفت آبشار سوادکوه با تهران ۲۷۰ کیلومتر فاصله دارد. برای رفتن به هفت آبشار باید به‌سمت خروجی شمال شرقی تهران بروید. بزرگراه تهران-پردیس بهترین مسیر برای رسیدن به جاده فیروزکوه است. جاده فیروزکوه را ادامه دهید و از پل سفید بگذرید.

در ادامه مسیر به روستای شیرگاه می‌رسید، بلافاصله پس از شیرگاه به دو راهی قائم‌شهر و بابل خواهید رسید. مسیر سمت چپ را به‌سمت بابل ادامه دهید. در حدود ۱۷ کیلومتر جلوتر به مسیر فرعی روستای درازکلا خواهید رسید. این خروجی در سمت چپ جاده قرار دارد و روستای تیرکن در کیلومتر ۲۰ این جاده واقع شده است. از این روستا تابلوهای راهنمای مسیر به‌سمت هفت آبشار تیرکن، شما را راهنمایی می‌کنند.

برای رسیدن به اولین آبشار از هفت آبشار تیرکن، باید در حدود سه کیلومتر در جنگل پیاده‌روی کنید. پس از آن باقی آبشارها قرار گرفته‌اند.

چند آبشار شگفت‌انگیز در بابل

توجه داشته باشید مسیر جنگلی شیب‌دار است و پس از آبشار اول مسیر کمی سخت‌تر می‌شود. اگر ساکن شهرهای شرق و شمال شرقی و مشهد هستید، برای رفتن به هفت آبشار سوادکوه باید ابتدا به ساری بروید و سپس به‌سمت قائم‌شهر حرکت کنید. از جاده خطیر کلا در جنوب غربی قائم‌شهر می‌توانید به جاده درازکلا و روستای تیرکن برسید.

اگر محل اقامتتان شهرهای شمال غربی کشور است، ابتدا به رشت بروید و در مسیر جاده ساحلی تا محمودآباد ادامه دهید و سپس به‌سمت بابل حرکت کنید. جاده گنج افروز در جنوب بابل به دوراهی درازکلا می‌رسد. خروجی راست مسیر روستای تیرکن است.

مسیر تردد شهرهای غربی و جنوبی کشور به هفت آبشار سوادکوه، از تهران می‌گذرد. جاده‌های هراز و چالوس نیز به هفت آبشار تیرکن دسترسی دارند، اما مسافت تهران تا هفت آبشار از این جاده‌ها طولانی‌تر می‌شود.

آبشارهای شگفت‌انگیز و دیدنی بابل

آبشار درازکش

آبشار درازکش از جاهای دیدنی بابل در دل جنگل‌های سرسبز است و از زیبایی‌های روستای درازکش به ‌شمار می‌رود. با بلندای هفت متر، این آبشار در ارتفاع ۳۶۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

چند آبشار شگفت‌انگیز در بابل

آب آبشار ابتدا به حوضچه‌ای بزرگ می‌ریزد و سپس به‌صورت رودخانه‌ در جهت شمال ادامه مسیر می‌دهد. در فصل پاییز آب آبشار از شدت و حجم بیشتری برخوردار است و در فصل بهار به بالاترین میزان خود می‌رسد.

آبشار کیمون

آبشار کیمون از جاذبه های طبیعی و دیدنی های بابل است و در ۳۰ کیلومتری شهر بابل، در بندپی شرقی و در روستایی به نام کیمون قرار دارد. این روستا که در جنگل واقع شده است، چشم‌اندازهایی بی‌نظیر و آب‌وهوایی معتدل دارد. رودخانه‌ای باطراوت از میان این روستا عبور می‌کند و آبشار کیمون نیز روی این رودخانه قرار دارد.

آبشار کلیره

آبشار کلیره در روستای بتلیم، در بخش بندپی شرقی استان مازندران واقع شده است و حدود ۴۵ کیلومتری شهر بابل قرار دارد. این آبشار از مقاصد طبیعت‌گردی و جاذبه های گردشگری بابل به شمار می‌آید. برای دسترسی به روستای بتلیم باید از مسیر جنگلی بی‌نهایت زیبا عبور کنید و پس از رسیدن به روستای بتلیم، باید آماده یک جنگل‌نوردی حسابی شوید. این ماجراجویی دل‌انگیز در دل جنگل ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و در نهایت آبشار ۱۰ متری کلیره پیش چشم‌تان ظاهر می‌شود.

چند آبشار شگفت‌انگیز در بابل

اگر فصل بهار را برای مسافرت به این منطقه انتخاب کنید، بوی عطر گل‌ها و سرسبزی درختان، هوش از سرتان خواهد برد. از آنجا که در فصل تابستان، هوا گرم است و آب آبشار کم می‌شود؛ بهتر است در فصل پاییز به این منطقه بروید که علاوه بر تعداد کمتر گردشگران، هم آب‌وهوا رو به خنکی می‌رود و هم آب آبشار افزایش می‌یابد. علاوه بر این، چشم‌انداز بی‌بدیل و رنگارنگ درختان، چنان منظره شگفت‌انگیزی به وجود می‌آورد که خاطره آن برای همیشه در ذهن‌تان باقی خواهد ماند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید