ساری مملو از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است، از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی ساری کجاست.

محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی ساری کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: ساری مرکز استان مازندران و اولین شهری در ایران محسوب می‌شود که راه‌آهن سراسری ایران از آن عبور کرده است. این شهر اولین تولیدکننده کاغذ در خاورمیانه نیز نامیده می‌شود. ساری زمانی پایتخت آقامحمدخان پیش از تاسیس قاجار بوده است. این شهر که در شاهراه مسیر ارتباطی شرق به مرکز ایران قرار گرفته است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. موقعیت جغرافیایی و مجاورت با دریا و کوه، مکان‌های طبیعی جذابی در کنار آثار تاریخی این شهر پدید آورده است. وجود همین جاذبه‌های فراوان گردشگری سبب شد تا در سال ۱۳۹۲ با بیش از یک میلیون و هشتصد هزار سفر تابستانی، ساری به‌عنوان پنجمین شهر گردشگرپذیر ایران معرفی شود.

باداب سورت؛ جاذبه‌ای محبوب و حیرت‌انگیز

چشمه های باداب سورت، پدیده های کم نظیر در دنیا به شمار می روند که حاصل میلیون ها سال تاثیر عوامل طبیعی هستند. چشمه های باداب سورت نه تنها در میان دیدنی های ساری بلکه از معدود جاذبه های گردشگری شمال کشور به حساب می آیند که بازدید از آن ها به شدت پیشنهاد می شود.

محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی ساری کجاست؟

همچنین جالب است بدانید سالانه هزاران گردشگر و علاقه مند به پدیده های طبیعی در دنیا به ایران و استان مازندران سفر می کنند تا نگاهی به این چشمه های جذاب و دیدنی بیاندازند. چشمه های باداب سورت در جنوب شرقی ساری قرار دارند و اگر در میان دیدنی های ساری تصمیم به بازدید از باداب سورت را دارید، خوب است بدانید همواره از دو مسیر می توانید به این چشمه ها دسترسی داشته باشید.

یکی از این مسیرها از طریق شمال استان سمنان می باشد بطوریکه در استان سمنان کافیست وارد منطقه مهدیشهر شوید تا در روستای فولاد محله مسیر دسترسی به روستای اروست و باداب سورت را مشاهده کنید و مسیر دیگر، از ساری و روستای کیاسر است و در این روستا می بایست به سه راهی با نام تلمادره برسید تا راه ورود به روستای اروست را مشاهده کنید.

گفته میشود بیش از ۱۰ میلون سال طول کشیده تا چشمه های باداب سورت به وجود آید. باداب سورت در ارتفاع ۱۸۴۱ متری از سطح دریا قرار دارد لذا آب و هوای دلنشینی در منطقه حاکم است.

محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی ساری کجاست؟

همچنین در اطراف چشمه، درختچه های زرشک وحشی و درختان سوزنی هم مشاهده می شود که طبیعتی زیبا و دیدنی را به وجود آورده اند. چشمه های باداب سورت به صورت پلکانی هستند و آب در هر پله، مزه ای متفاوت نسبت به دیگری دارد بطوریکه در یکی از پله ها، آب مزه ای ترش داشته و در دیگری، مزه آب به تلخ یا شیرین تغییر می کند و همچنین به دلیل کربنات موجود در رسوبات، آب دارای مقداری گاز هم می باشد.

چشمه‌های باداب سورت در استان مازندران، جنوب شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان پشت کوه، روستای سورت، حدفاصل روستاهای اروست و مال خواست قرار دارد. این چشمه‌ها از شمال به ارتفاعات و تپه‌های پوشیده از جنگل‌هایی با درختان سوزنی برگ می‌رسد و از جنوب مشرف به دره‌های پایین‌دست و از شرق در مجاورت ارتفاعات پوشیده از گیاهان بوته‌ای و درختچه‌ها است. غرب آن را نیز روستای اروست احاطه می‌کند.

برای رسیدن به روستای اروست از تهران می‌توانید به‌ترتیب زیر از جاده‌های استان سمنان یا مازندران استفاده کنید. جاده‌های استان سمنان با مسافت کمتر، ایمنی بیشتری دارند؛ اما جاده‌های استان مازندران به مراتب زیباتر هستند:

محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی ساری کجاست؟

مسیر ۱: تهران، سمنان، مهدیشهر، شهمیرزاد، فولادمحله، سه‌راه تلمادره، روستای اروست، باداب سورت

مسیر ۲: تهران، ساری، کیاسر، سه راه تلمادره، روستای اروست، باداب سورت

از شهرهای سمنان و ساری تا روستای اروست جاده کاملا آسفالت است و از این روستا تا چشمه‌های باداب سورت که در یک کیلومتری شرق این روستا قرار دارد، جاده خاکی است.

دریاچه چورت؛ جاذبه محبوب‌تر و خاص در ساری

دریاچه چورت در شمال شرقی استان مازندران و بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارد. چورت در سال ۱۳۲۰ بر اثر زمین لرزه و رانش زمین و در پی آن انسداد مسیر آب چشمه‌ای که در کنار دریاچه قرار دارد، به وجود آمده است. وسعت این دریاچه حدود ۲.۵ هکتار است و محلی‌ها به آن، دریاچه میانشه هم می گویند؛ اما به دلیل نزدیکی آن به روستای چورت به این نام خوانده می‌شود. زمانی که آب دریاچه پایین می‌آید، باقیمانده درخت‌هایی که در محل پیدایش دریاچه بوده‌اند پدیدار می‌شود و منظره زیبایی را ایجاد می‌کند که شاید در کمتر نقطه‌ای از ایران دیده باشید.

محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی ساری کجاست؟

این دریاچه یکی از زیباترین جاذبه‌های تفریحی استان مازندران است که برای رسیدن به آن می‌توانید مسیر جنگلی را در پیش بگیرید و لذت پیاده روی در میان درختان انبوه را هم تجربه کنید. برای رسیدن به دریاچه چورت، باید مسیر ساری کیاسر را در پیش بگیرید. بعد از طی مسافتی در حدود ۲۵ کیلومتر بعد از تابلوی روستای چورت وارد مسیر فرعی می‌شوید. ۱۵ کیلومتر جلوتر، در جاده آسفالته به روستای چورت خواهید رسید. پس از روستا چندین مسیر خاکی برای دسترسی به دریا وجود دارد. مسیر جاده خاکی به طول ۱۰ کیلومتر به دریاچه چورت منتهی می‌شود. برای دسترسی می‌توانید از راهنمایان محلی هم کمک بگیرید.

آدرس دریاچه چورت: دریاچه چورت به وسعت ۲٫۵ هکتار، در بخش چهاردانگه شهرستان ساری و در فاصله‌ ۱۰ کیلومتری روستای چورت حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران واقع شده است.

برای رسیدن به این دریاچه از ساری، پس از طی حدود ۲۳ کیلومتر به‌سمت جنوب و روستای تاکام، بعد از تابلوی روستای چورت وارد مسیر فرعی شوید. این مسیر را حدود ۱۵ کیلومتر ادامه دهید تا به روستا برسید.

محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی ساری کجاست؟

فاصله روستا تا دریاچه حدود ۱۰ کیلومتر است و از مسیرهای مختلفی می‌توانید به آن برسید. برای عبور از این مسیرها می‌توانید از راهنمایان محلی کمک بگیرید. همچنین می‌توانید این مسیر را با استفاده از نیسان پشت سر بگذارید که به‌راحتی در روستا پیدا می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید