به نظر شما شادمهر عقیلی کجا کشف شد؟ کار خود در موسیقی را به عنوان یک شغل از کجا شروع کرد؟ احتمالا به ذهن کسی نمی‌رسد یکی از مهم‌ترین و مشهورترین موزیسین‌های پاپ ایران کار خود از سیرک عقاب شروع کرده باشد.

وقتی شادمهر عقیلی در سیرک خلیل عقاب ساز می‌زد+ تصاویر

به گزارش سلام نو، بهمن بابازاده، روزنامه‌نگار تخصصی موسیقی در واکنش به مرگ پهلوان خلیل از فعالیت شادمهر عقیلی در سیرک عقب گفت و ضمن انتشار تصاویر زیر، نوشت: پهلوان «#خلیل_عقاب» درگذشت. روحش شاد. ولی میدونستید #شادمهر_عقیلی از ساز زدن تو سیرک «خلیل عقاب» شناخته شد و کشف و معروف شد؟ به خدا که اگه میدونستید... تنها عکسهای #شادمهر_عقیلی، زمانی که در سیرک #خلیل_عقاب ساز میزد...

وقتی شادمهر عقیلی در سیرک خلیل عقاب ساز می‌زد+ تصاویر
شادمهر عقیلی در سمت راست تصویر
وقتی شادمهر عقیلی در سیرک خلیل عقاب ساز می‌زد+ تصاویر
شادمهر عقیلی در سمت راست تصویر

خلیل عقاب درگذشت، این خبری بود که روز گذشته روی خروج خبرگزاری‌ها قرار گرفت. پهلوان «خلیل طریقت‌پیما» معروف به «خلیل عقاب» که نام وی با بلندکردن فیل ۲ تنی در کتاب گینس ثبت شد و از بنیانگذارن سیرک در ایران، پنجشنبه شب در ۹۸ سالگی جان به جان آفرین تقدیم کرد و درگذشت. او بنیانگذار سیرک در ایران و مشهورترین چهره این حوزه در کشور بود.

در زمان حضور سیدمحمد خاتمی در وزارت ارشاد از او دعوت شد تا با اندوخته تجربیاتش از سیرک‌های جهان این شاخه نمایش را به ایران بیاورد و تبدیل به «پدر سیرک ایران» شود. او در سال ۱۳۷۰ به ایران بازگشت و از همان هنگام سیرکی در ایران افتتاح کرد. سیرکی که خلیل عقاب به همراه همسرش «شهلا اشکبوس»، برای اولین بار در ایران افتتاح کرد با حضور ۶۰ هنرمند از ایتالیا، رومانی و پرتغال در بسیاری از شهرهای ایران به اجرای نمایش پرداخت. در این برنامه‌ها همسر و ۲ فرزند او به نام‌های شهرزاد و ابراهیم او را همراهی می‌کردند. «شهلا اشکبوس» که به بانوی سیرک ایران مشهور است مدت ۱۸ سال مدیریت «سیرک خلیل عقاب» را عهده‌دار بود. وی در اسفند ۱۳۸۷ حین یک سفر کاری با تیم ایتالیایی خود در یک سانحه رانندگی درگذشت.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    0 0
    سمت چپ تصویر بزرگوار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید