پرسش بسیاری این روزها این است که برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است. ما قصد داریم به شما پاسخ درست این پرسش را بدهیم و در ضمن تصویری مناسب‌تری از مهاجرت به کانادا به شما ارائه دهیم.

برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟

بر اساس گزارش‌های بین‌المللی، کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها با بیشترین اعتبار در جهان است و این کشور امن و مدرن، کیفیت بالای زندگی در جامعه‌ای با اقوام مختلف و با هزینه زندگی مقرون به‌صرفه به مهاجران عرضه می‌کند.

در این مقاله قصد داریم به یک سوال اساسی پاسخ دهیم و آن این است که برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟ البته در نظر داشته باشید علاوه بر هزینه های خرید بلیط، معاینات پزشکی کانادا و هزینه های زندگی و امرار معاش در کانادا در نظر گرفتن هزینه‌های ناخواسته نیز امری ضروری است.

در ابتدای امر افراد متقاضی در صورت مهاجرت به کشور کانادا لازم است تا ضمن پرداخت هزینه‌های عمومی همانند هزینه خرید بلیت، هزینه امرار معاش، آزمایشات لازم پزشکی، دیگر هزینه‌های لازم را به‌ عنوان هزینه مهاجرت پرداخت نمایند. این هزینه‌ها شامل موارد زیر می‌باشد.

پول لازم برای مهاجرت به کانادا

هزینه‌های عمومی مهاجرت به کانادا شامل هزینه‌هایی چون تهیه بلیت، آزمایش‌ها و در نهایت هزینه اولیه زندگی و امرار معاش متقاضی در کانادا می‌باشد. که معمولا لازم است تا فرد جهت اجاره خانه در کانادا برای مدت ۱ ماه، هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ دلار پرداخت نماید. البته لازم به ذکر است که این هزینه بسته به موقعیت جغرافیایی، متراژ خانه، تعداد نفرات و… متفاوت می‌باشد.

هزینه‌های پرداختی به دولت

هزینه‌های دولتی نیز شامل هزینه‌هایی است که لازم است متقاضی در هنگام ارسال پرونده خود به اداره مهاجرت، پرداخت نماید که این میزان مبلغ، بسته به نوع ویزا و یا پرونده مهاجرتی متفاوت و شامل موارد زیر است.

لیست عمومی هزینه‌های مهاجرت به کانادا

  1. هزینه بلیت رفت و برگشت چند روزه در صورت مصاحبه در کشور کانادا (درصورت مصاحبه در کشوری غیر از کانادا، متقاضیان لازم است تا علاوه بر پرداخت هزینه بلیت، مبلغی را نیز برای اقامت در آن کشور پرداخت نمایند.)
  2. هزینه‌های مربوط به انجام آزمایشات پزشکی و دریافت گواهی سلامت
  3. هزینه وکیل برای مهاجرت
  4. در صورت ورود به کشور کانادا به عنوان سرمایه‌گذار و یا مهاجرت در زمینه تجارت، اقتصاد و تحصیل در کانادا، باید مبلغی (۴۹۰ دلار) پرداخت نمایید.
  5. هزینه دولتی کانادا
  6. هزینه‌های مربوط به یک سال اول زندگی در کانادا (هزینه یک ماه زندگی در کانادا با توجه به اجاره خانه و دیگر هزینه‌های معمول، بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ متفاوت است.)
  7. هزینه دریافت ویزای کانادا

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟

امکان تحصیل در کشور کانادا در تمامی مقاطع دبیرستان، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد. برای دبیرستان افراد می توانند با مبلغ 16 هزار دلار تا حدود 45 هزار دلار در سال در مدارس مختلف این کشور تحصیل نمایند. افراد برای تحصیل در این مقطع باید مدارک تحصیلی و ریز نمرات سال های قبلی خود را ارائه نمایند.

برای تحصیل در کانادا در دانشگاه های آن با توجه به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی شهریه ها متفاوت است. شهریه دانشگاه می تواند بین 14 تا 40 هزار دلار کانادا باشد. هزینه زندگی دانشجویی نیز با توجه به سبک زندگی افراد متفاوت است. مبلغی که دانشگاه ها برای تمکن مالی دانشجو اعلام می کنند معمولا بین 12 تا 15 هزار دلار است. در شهر های کوچک تر و دانشجویی این هزینه ممکن است کمتر باشد. از سوی دیگر با توجه به سبک زندگی این هزینه می تواند بالا تر باشد. مثلا افرادی که در خوابگاه دانشگاه زندگی نکنند و مکانی برای خود اجاره می کنند هزینه بالاتری نیز باید بپردازند.

هزینه بررسی درخواست ویزای تحصیلی نیز حدود 150 دلار خواهد بود. هزینه تحصیل در کالج های خصوصی نیز بین 18 تا 25 دلار در سال می باشد. هزینه دوره های زبان انگلیسی نیز برای هر ترم تحصیلی حدود 4 تا 6 هزار دلار خواهد بود. این روش پس از مهاجرت کاری، کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا است.

هزینه مهاجرت به کانادا با ویزای نوآفرینی

برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟

یکی از برترین مسیرهای مهاجرت به کانادا، نوآفرینی یا استارتاپ در این کشور می باشد. متقاضی با نوآفرینی در کانادا می تواند از همان ابتدا اقامت دائم این کشور را برای خود و خانواده اخذ کند. برای این مسیر لازم نیست که نیروی کار کانادایی استخدام کنید و تنها با داشتن ایده و طرحی خلاقانه و جدید و ارائه بیزینس پلن می توانید به این کشور مهاجرت نمایید. در نوآفرینی کانادا دولت این کشور از طرح شما حمایت می کند پس هزینه زیادی برای مهاجرت از این طریق ندارید. برای نوآفرینی کانادا بین 50 الی 100 هزار دلار بودجه کفایت می کند. البته اگر بیزینس پلن و ایده ای خلاقانه ندارید، می بایست بیزینس پلن تهیه نمایید که هزینه آن را باید مد نظر داشته باشید. البته در کنار این موارد می بایست هزینه های تشکیل پرونده و انگشت نگاری نیز را محاسبه نمایید. هزینه ثبت انگشت برای یک نفر 85 دلار می باشد و این هزینه برای یک خانواده به 175 دلار می رسد.

هزینه مهاجرت به کانادا از با ویزای کارآفرینی

یکی از روش های پرطرفدار مهاجرت به کانادا روش کارآفرینی کانادا است که با داشتن سابقه مدیریت بیزینس می توانید در حدود ۶ الی ۱۰ ماه اقامت کانادا را کسب کنید. سرمایه مورد نیاز این روش از ۵۰ هزار دلار کانادا شروع می شود. البته میزان سرمایه به استانی که قصد دارید در آن کارآفرینی شروع کنید بستگی دارد. در نهایت سرمایه‌گذاری که انجام دهید برای خودتان است و فقط کافیست نشان دهید سرمایه گذاری در کانادا انجام داده اید. می توانید برای همسر و فرزندان خود تا 21 سال سن دارند اقامت کسب کنید.

هزینه مهاجرت به کانادا با اکسپرس اینتری

هزینه اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری کانادا به این صورت است که مبلغی در هنگام بسته شدن قرارداد از فرد دریافت می شود.

اداره مهاجرت این درصد را به دو بخش تقسیم کرده که مقداری در ابتدای راه و سایر را در زمان اخذ ویزای کاری دریافت می کند.

این قیمت ها شامل، هزینه رسیدگی به پرونده، هزینه مربوط به تقاضای مهاجرت اکونومی، هزینه ثبت تقاضا به همراه همسر یا شریک حقوقی و هزینه بر اساس هر کودک می شود.

با توجه به این نرخ ارز در حال نوسان است و نمی توان اطلاعات دقیقی را ارائه داد. توصیه می کنیم تا فرم ارزیابی مهاجرت پارسی کانادا را پر کنید و منتظر تماس مشاوران باشید.

هزینه مهاجرت به کانادا برای ویزای استارت آپ

برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارت آپ چقدر است و فرد باید چه شرایطی داشته باشد؟

جالب اینجاست که فرد پس ارائه ایده و گرفتن تاییدیه از شرکت های سرمایه گذار، تنها باید به دولت نشان دهد تا رسیدن به سود دهی از پس هزینه های زندگی در کانادا بر می آید. مهم تر آن که برای سرمایه گذاری از وی هزینه ای دریافت نخواهد شد.

پروژه های استارتاپ نقش بسیار موثری در اقتصاد جهان ایفا کرده اند. چه بسا پروژه های بسیار کوچکی که از یک ایده شروع و بعد از آن تبدیل به شرکت های بین المللی شده و میلیون ها دلار سود وارد چرخه اقتصاد کرد است.

بنابر بررسی های انجام شده، نیمی از استارتاپ هایی که بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارند، متعلق به مهاجران خلاق می باشد. از این رو، همین دلیل باعث شد تا کانادا برنامه ای برای جذب مهاجران خلاق و پر از ایده به نام “ویزای استارت آپ کانادا ” اجرا کند.

ما پاسخ سوال برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است را دادیم اما در نظر داشته باشید که قیمت دلار این روزها متفاوت است و هزینه‌های دقیق می‌تواند کمی متفاوت باشد.

کد خبرنگار: ۹
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • غریبه IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    0 0
    اصول گرایان می دونند چون رفقاشون اکثرا رفتند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید