۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 55428379

ائل گلی از جاذبه‌های جالب و خاص گردشگری در تبریز به شمار می‌رود از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم ائل گلی به چه معناست.

ائل گلی به چه معناست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: ایل گلی در تبریز یکی از محبوب ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری در تبریز به شمار می رود و همواره جمعیت زیادی را در آن مشاهده خواهید کرد که برای تفریح و خوش گذرانی به سمت آن آمده اند. در این مجموعه ی تفریحی امکانات بسیار مناسبی نظیر استخر، کاخ ایل گلی، فضای سبز، شهربازی، پیست اسکیت، زمین مینی گلف را مشاهده خواهید کرد. حس و حالی که در مجموعه ایل گلی در تبریز مشاهده خواهید با هیچ کجای در این شهر قابل مقایسه نیست.جالب است بدانید که دلیل شکل‌گیری این پارک، استخری است که در بخشی از آن قرار گرفته و در ابتدا منبعی برای تامین آب کشاورزی مناطق اطراف بود. این باغ در ۷ کیلومتری شهر تبریز قرار گرفته و به عنوان یک تفرجگاه بسیار عالی در بین عموم مردم تبریز و مسافران این شهر شناخته شده است. در ادامه به معنای نام این مکان دیدنی می‌پردازیم.

آشنایی با ائل گلی

ائل گلی در شهر تبریز واقع شده است و این شهر نیز به‌دلیل کوهستانی بودن در اغلب روزهای سال آب و هوای نسبتا سردی دارد.

ائل گلی به چه معناست؟

البته زمستان‌های سرد این شهر نیز شهرت زیادی دارد؛ اما در تابستان و اغلب روزهای بهار، هوای این منطقه متعادل است و گردشگران می‌توانند ساعات خوبی را در آن سپری کنند. میانگین بارش سالانه نیز در این شهر ۳۱۰ میلی‌متر بوده و ۱۰۴ روز از سال نیز هوای این شهر یخبندان است.

باغ ائل گلی در بخش اصلی شهر تبریز و در هفت کیلومتری مرکز شهر واقع شده است و در حال حاضر مکانی عالی برای استراحت و تفریح به حساب می‌آید. در زبان ترکی گُل (گوُل) به‌معنای استخر است و شاه گلی یا ائل گلی معنای استخر شاه یا مردم نامیده می‌شود.

البته این مکان در ابتدا شاه گلی نام داشت و بعد از انقلاب به ائل گلی تغییر نام یافت. آقای بهروز خاماچی بر این باور است که کلمه شاه در این مکان به‌معنای خود شاه نبوده و به معنی بزرگ و باعظمت به کار برده شده است. ائل گلی تقریبا در بخش اصلی شهر واقع شده است و به همین دلیل در نزدیکی اصلی‌ترین جاهای دیدنی تبریز قرار دارد.

ائل گلی به چه معناست؟

اگر گردشگر هستید، می‌توانید بعد از بازدید از این مکان به سراغ مقبره‌الشعرا بروید و سپس بازار قدیمی شهر را برای بازدید انتخاب کنید. دسترسی به ائل گلی با استفاده از وسایل نقلیه عمومی یا خودروی شخصی امکان‌پذیر است. ایستگاه متروی ائل گلی در فاصله کمی از قسمت‌های جنوبی پارک قرار دارد.

همچنین اگر قصد استفاده از اتوبوس را دارید، سوار اتوبوس خط ۱۰۱ شوید. ایستگاهی در نزدیکی ائل گلی واقع شده است که با کمی پیاده‌روی می‌توانید از آن به مقصد مورد نظر برسید. برای دسترسی با خودروی شخصی، با توجه به مبدا خود، می‌توانید یکی از این مسیرها را استفاده کنید: اتوبان باکری، خیابان گلستان و میدان فردوسی.

امکانات رفاهی در ائل گلی تبریز

با توجه به بزرگی که مجموعه ایل گلی در تبریز دارد بعید نیست که بهترین امکانات و خدمات رفاهی در این پارک برقرار باشد تا بازدیدکنندگان آن رضایت کامل و کافی را از این پارک داشته باشند. مجموعه از امکانات که در این پارک وجود دارد نیز عبارت از: پارکینگ، کافه، رستوران و دکه های گوناگون، آب شرب و آبخوری های متعدد، آلاچیق و سکوهای فراوان، مکان هایی برای شست و شوی ظروف، سرویس بهداشتی، نمازخانه و اینترنت رایگان.

ائل گلی به چه معناست؟

ایل گلی اولین پارک دارای اینترنت

جالب ترین نکته ای که در این مجموعه تفریحی قابل مشاهده است این است که در آن اینترنت وجود دارد و این موضوع گردشگران و بازدیدکنندگان پارک را بسیار خوشنود و راضی نگه می دارد.

مینی گلف

در بخش جنوب شرقی پارک ایل گلی در تبریز درست در نزدیکی هتل پارک یک مجموعه ورزشی مینی گلف وجود دارد که از متفاوت ترین تفریحات ممکن در این پارک است. برای رفتن به این مجموعه زمان و هزینه ای که می خواهید بپردازید تا در نظر داشته باشید و بعد از آن به سمت این پارک بروید. این مجموعه یکی از استانداردترین زمین های مینی گلف ایران را در خود جای داده و در سال های گذشته بازی های ملی و استانی مختلفی در آن برگزار شده است.

مجموعه ورزشی اسکیت سایمان

در نزدیکی هتل پارس و بخش جنوبی پارک ایل گلی، یک مجموعه ورزشی مدرن به چشم می خورد که بازی های هیجان انگیز و امکانات جذاب و ویژه ای در آن به چشم می خورد.

ائل گلی به چه معناست؟

مجموعه شیک و مدرن اسکیت سایمان که یکی از استانداردترین و بزرگترین زمین های اسکیت خاورمیانه را در خود جای داده است و علاقه مندان این رشته را به سمت خود می خواند.

عبارتند از: پیست اسکیت، آکادمی بیلیارد، گیم کلاب

لونا پارک

در سمت غربی دریاچه یک لونا پارک و شهربازی وجود دارد که می توانید به همراه خانواده و دوستان به آنجا مراجعه کنید و از بازی های هیجانی و تفریحی در آن لذت ببرید. از جمله بازی های معروف و هیجانی لونا پارک می توان به سالتو، تاب زنجیری، ترن هوایی، اینتر پرایز و … اشاره کرد. بازی های قدیمی و محبوبی مانند ماشین های ضربه ای برقی و چرخ و فلک هم می تواند خاطرات کودکی تان را زنده کند و شما را برای لحظاتی به سال های خوب کودکی ببرد.

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    2 1
    سلام کدوم شهربازی همان شهربازی که به خاطر مقدمات ثبت جهانی یونسکو جمع شد همان شهر بازی که بزرگترین شهربازی شمال غرب کشوربود...
  • ماهر IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    0 0
    یه نگاه به درو دیوار وضعیت صندلی های کافه و غذاخوریش بندازین.ادم چندشش میشه روشون بشینه .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید