۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵
کد خبر: 55428274

لباس مناسب کویر در تابستان از ویژگی‌های متمایز کننده‌ای برخوردار است. این لباس باید از پارچه‌ی ایده‌آلی برخوردار باشد تا از سطح پوست شما محافظت نماید.

فاصله سرولات تا املش

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا میدانید لباس مناسب کویر در تابستان از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟! زمانی که سفر به کویر را برای گردشگری انتخاب کرده‌اید باید به موارد بسیار زیادی توجه نمایید. توجه به زمان سفر، توجه به انتخاب وسیله نقلیه مناسب، توجه به انتخاب وسایل ضروری و همچنین توجه به نوع پوشش، می‌تواند یک سفره دل انگیز را برای شما رقم بزند. از این رو برای بهره برداری از یک سفر مطلوب و دل انگیز، حتما به تمامی موارد مهم برای گردشگری توجه نمایید.

فصل تابستان از جمله فصل‌هایی است که اغلب افراد از شرایط مطلوبی برای سفر برخوردار هستند. از این رو در این فصل می‌توان شاهد تردد بسیار زیاد مسافران در جاده‌های گردشگری مختلف، باشید. یکی از مکان‌های گردشگری که بسیاری از افراد برای بازدید از آن اقدام می‌کنند، مناطق کویری است. برخی از افراد طرفدار بازدید از کویر در فصل تابستان هستند. دمای هوا تابستان در کویر موجب شده است که میزان بازدید از نقاط گردشگری مختلف (در کویر) کاهش یابد. در صورتی که فصل تابستان را برای گردشگری در کویر انتخاب کرده‌اید باید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

انتخاب لباس مناسب کویر در تابستان:

یکی از اصلی‌ترین و مهمترین المان‌ها برای بهره برداری از یک سفر خاطره انگیز در کویر، توجه به انتخاب لباس مناسب کویر در تابستان است. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، مناطق کویری در فصل تابستان بیشترین دما را در بر خواهند داشت. بنابراین انتخاب نوع پوشش مناسب می‌تواند تاثیر بسزایی بر روی یک گردشگری ایده آل و مناسب داشته باشد.

توجه داشته باشید که در فصل تابستان باید منتظر اتفاقات هیجان انگیزی در کویر باشید. آمادگی برای تمامی این اتفاقات می‌تواند خاطرات فراموش نشدنی را برای شما به یادگار بگذارد. از جمله عواملی که برای کویر نوردی در فصل تابستان باید به آن‌ها توجه نمایید، عبارتند از:

  • توجه به تغییرات دمایی بین روز و شب در کویر
  • توجه به بروز طوفان شن در کویر
  • توجه به تابش نور مستقیم خورشید
  • بالا بودن بسیار بالای دما در طول روز و ...

لباس مناسب کویرنوردی

لباس مناسب کویرنوردی

انتخاب لباس مناسب برای کویر:

لباس مناسب کویر در تابستان می‌تواند فواید بسیار زیادی را برای گردشگران در بر داشته باشد. گرمای طاقت فرسا در تابستان به اندازه کافی می‌تواند در از بین بردن رطوبت بدن موثر واقع گردد. بنابراین باید لباس‌هایی را برای پوشش بدن استفاده کنید که تاثیر به سزایی در حفظ دما و رطوبت بدن داشته باشند. با در نظر گرفتن المان‌های مهم در نوع پوشش، می‌توانید از سفر به کویر خاطرات بیاد ماندنی را بر جای بگذارید. در فصل تابستان می‌توانید شاهد بسیاری از هیجانات گردشگری در کویر باشید که شاید در فصل‌های دیگر تجربه آن امکان پذیر نباشد. از جمله مواردی که در انتخاب لباس مناسب باید به آن توجه کنید عبارتند از:

توجه به اندازه لباس مناسب کویر در تابستان:

اگر به دنبال انتخاب لباس مناسب کویر در تابستان هستید، بهتر است لباس‌هایی را انتخاب کنید که علاوه بر بلند بودن از گشادی مناسبی نیز برخوردار باشند. بلند بودن لباس موجب می‌شود که سطح بدن شما در برابر اتفاقاتی مانند: آفتاب سوختگی، طوفان شن و غیره، ایمن گردد. همچنین بلندی شلوار سبب محافظت از پاها در برابر گزند عقرب و مار خواهد شد. گشادی لباس نیز موجب می‌شود که تعریق بدن تا حدودی کاهش یافته و از این رو در حفظ رطوبت بدن موثر واقع گردد. علاوه بر موارد ذکر شده، لباس‌های گشاد می‌توانند سهولت در حرکت را نیز برای شما به همراه داشته باشند. بنابراین می‌توانید به راحتی در کویر قدم زده و از جذابیت آن لذت ببرید.

توجه به رنگ لباس:

از دیگر مواردی که بر روی انتخاب لباس مناسب جهت کویرگردی بسیار موثر است، توجه به رنگ لباس می‌باشد. برخی از رنگ‌ها می‌توانند در جذب نور خورشید، بسیار موثر واقع گردند. انتخاب آنها برای کویرنوردی، هرگز مناسب نخواهد بود. رنگ‌های تیره از جمله رنگ‌هایی هستند که در جذب نور خورشید، بسیار موثر خواهند بود. بنابراین انتخاب آنها برای کویرنوردی، هرگز پیشنهاد نمی‌شود. در مقابل انتخاب رنگ‌های روشن، می‌تواند تاثیر بسزایی بر روی انعکاس نور خورشید و در نتیجه حفظ رطوبت بدن، داشته باشد.

بنابراین لباس مناسب کویر در تابستان را از بین لباس‌های رنگ روشن انتخاب کنید. لباس‌های رنگ روشن تعریق بدن را کاهش داده، دمای بدن را تا حد امکان حفظ نموده و بر روی از دست ندادن رطوبت بدن نیز موثر هستند. لذا انتخاب آنها بسیار هوشمندانه و کاربردی خواهد بود.

رنگ لباس روشن برای کویر گردی

رنگ لباس روشن برای کویر گردی

توجه به نوع پارچه لباس مناسب کویر در تابستان:

از دیگر المان‌های بسیار مهم برای انتخاب لباس مناسب کویر در تابستان توجه به نوع پارچه‌ی لباس است. بهتر است لباس‌هایی را برای این گردشگری انتخاب کنید که از پارچه‌های مناسبی برخوردار باشند. برخی از پارچه‌ها بر روی افزایش میزان تعریق بدن، موثر هستند. با افزایش میزان تعریق، بدن با کمبود آب مواجه شده و گرمازدگی را تجربه خواهد کرد. با یک انتخاب هوشمندانه می‌توانید از بروز این مشکلات، به طرز چشمگیری جلوگیری نمایید. برخی از بهترین پارچه‌ها برای پوشش بدن در کویر، عبارتند از:

  • پارچه‌های پشم مرینوس
  • پارچه‌های نخی
  • پارچه‌های پنبه‌ای

و غیره. یکی از اتفاقات هیجان انگیز در کویر، تغییر دمایی قابل توجه بین روز و شب است. دمای هوا در طی روز (در تابستان) بسیار گرم و طاقت فرسا خواهد بود. در مقابل پس از غروب خورشید، دما به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت. لذا افرادی که تمایل به سپری کردن شب در کویر را دارند، باید پوشش مناسبی را برای شب به همراه داشته باشند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید