۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 55428273

فاصله سرولات تا املش حدود پنجاه کیلومتر است که با سرعت متوسط می تواند در عرض کمتر از یک ساعت طی شود.

فاصله سرولات تا املش

سلام نو-سرویس گردشگری: سرولات و املش دو منطقه توریستی در شرق استان گیلان هستند. در این مطلب قصد داریم به شرح و معرفی جاذبه های گردشگری و دیدنی های این دو منطقه بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله سرولات تا املش چقدر است.

فاصله سرولات تا املش چقدر است؟

فاصله سرولات تا املش حدود پنجاه کیلومتر است. روستای سرولات یکی از روستاهای اطراف چابکسر است و فاصله آن با شهر رامسر نیز حدود بیست کیلومتر است. این روستا در مرز تقریبی استان های گیلان و مازندران قرار گرفته است. شهر املش نیز در فاصله هفتاد و پنج کیلومتری رشت و مابین دو شهر سیاهکل و رودسر واقع شده است. در شمال این شهر نیز دو مورد از قطب های گردشگری استان گیلان یعنی شهرهای لاهیجان و لنگرود قرار گرفته اند. منطقه توریستی و مشهور دیلمان نیز در جنوب شهر املش واقع گردیده است. شما می توانید فاصله سرولات تا املش را با سرعت متوسط در عرض کمتر از یک ساعت طی نمایید.

منطقه ییلاقی هلودشت

منطقه ییلاقی هلودشت

جاذبه های املش

- منطقه ییلاقی خصیل دشت: این جاذبه گردشگری یکی از مرتفع ترین نقاط املش است که در عین حال منطقه ای جنگلی و پوشیده از درختان انبوه نیز به شمار می رود. بسیاری از عکس های شگفت انگیز و وسوسه کننده ای که از منطقه املش بر روی اینترنت موجود است مربوط به مناظر همین منطقه ییلاقی می باشد. خصیل دشت به طور خلاصه توضیح می دهد که چرا به املش بهشت گیلان می گویند. منطقه ییلاقی خصیل دشت که در ارتفاع هزار و هشتصد متری از سطح دریا قرار گرفته است تنها منطقه املش می باشد که پدیده اقیانوس ابر در آن بروز می کند. در فصل تابستان به این ییلاق زیبا سفر کنید تا با قدم زدن در دل آن همزمان در دل جنگل و کوهستان و در میان ابرها قدم بزنید.

- منطقه ییلاقی هلودشت: دیگر منطقه ییلاقی املش منطقه هلودشت است که جنگل های انبوه این منطقه را نیز فرا گرفته اند. ویژگی محبوب و کمیاب هلودشت دست نخورده بودن آن و در امان ماندن آن از ساخت و سازهای انسانی است که چهره طبیعت را مخدوش می کنند. در منطقه ییلاقی هلودشت خبری از این حرف ها نیست و جنگل ها در نهایت خلوص و بکر بودن خود در مقابل شما قد علم می کنند و به جلوه گری می پردازند. گذشته از جنگل های هلودشت ارتفاعات آن نیز طرفداران پروپاقرصی دارد. از فراز این ارتفاعات منظره سبز املش و سایر نقاط شرق گیلان همچون رودسر، لنگرود و لاهیجان به زیبایی تمام قابل مشاهده است.

- آبشار سیاه تاش: این جاذبه گردشگری را یکی از زیباترین آبشارهای گیلان می دانند. آبشار سیاه تاش که پنجاه متر ارتفاع آن است در فاصله بیست کیلومتری با املش و در میان کوه های منطقه رانکوه قرار گرفته است. مسیر دسترسی به این آبشار نیز همانند خود آن به غایت زیباست. این مسیر با یک پیاده روی فرح بخش دو کیلومتری در دل جنگلی سبز و انبوه همراه است. سرانجام پس از عبور از این جنگل به یکی از خنک ترین و تماشایی ترین نقاط استان گیلان می رسید و صدای پای آب اعلام می دارد که آبشار سیاه تاش در همین نزدیکی هاست.

- روستای تابستان نشین: این روستا دو جاذبه گردشگری محبوب و پربازدید دارد. یکی آبشار فصلی خرم دره است که در فصل بهار با آب شدن برف های موجود در ارتفاعات روستا به جریان می افتد. دیگری رودخانه خروشان شلمان رود است که در دل روستا جریان دارد و طبیعتی سبز و غنی را نیز در اطراف خود می بیند. تابستان نشین در کوهپایه های جنوب املش و در ارتفاع حدود چهارصد متری از سطح دریا قرار دارد. این روستا با مرکز املش تنها هفت کیلومتر فاصله دارد و همانطور که از نام آن نیز مشخص است یک روستای ییلاقی به شمار می رود.

روستای سرولات

روستای سرولات

روستای سرولات

روستای سرولات یکی از مناطق محبوب گردشگری در اطراف چابکسر است. این روستا در حاشیه رودخانه آچیرود واقع شده است و مهمترین جاذبه طبیعی آن نیز همین رودخانه می باشد. اما شهرت اصلی این روستا نه به خاطر رودخانه آن بلکه به خاطر رستوران آن می باشد. یکی از معروف ترین رستوران های ایران یعنی رستوران خاورخانم در درون این روستای خوش آب و هوا قرار گرفته است. رستوران خاورخانم به اعتقاد بسیاری از گردشگران عرضه کننده باکیفیت ترین و خوشمزه ترین غذاهای محلی شمال ایران است. گذشته از طعم و کیفیت این غذاها لذت صرف غذا در دل جنگل های گیلان و با چشم اندازهایی از بکرترین طبیعت شمال کشور است که گردشگران را برای بازدید از روستای سرولات و خوردن غذا در رستوران آن وسوسه می کند.

روستای سرولات علاوه بر این یک ویژگی محبوب دیگر نیز دارد و آن وجود باغ های انبوه پرتقال در متن و حاشیه این روستا است. پیچیدن بوی دل انگیز پرتقال در میان فضای این روستا هوش از سر هر گردشگری می رباید. به خاطر همین است که می گویند هرکس به سرولات سفر کند دوباره نیز به آن باز خواهد گشت.

این روستا در محاصره سه کوه مهران، لیکام و شاسروس قرار گرفته است و لذت کوهنوردی در این ارتفاعات دیگر عاملی است که گردشگران را برای سفر به سرولات وسوسه می کند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید