۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 55428272

در این مطلب به این پرداخته ایم که ساحل کیاشهر کجاست و چه جاذبه ها و دیدنی هایی در این ساحل وجود دارد.

ساحل کیاشهر کجاست

سلام نو-سرویس گردشگری: کیاشهر شهری کوچک در استان گیلان است که زیر مجموعه شهرستان آستانه اشرفیه به شمار می رود. این شهر بندری یکی از سواحل مجهز و محبوب دریای خزر می باشد و همواره پذیرای مسافران زیادی است. کیاشهر به جز ساحل زیبای خود جاذبه های گردشگری فراوان دیگری را نیز در درون خود جای داده است. در این مطلب قصد داریم به معرفی جاذبه ها و جاهای دیدنی این بندر کوچک بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که اصلا ساحل کیاشهر کجاست.

ساحل کیاشهر کجاست؟

در پاسخ به این پرسش که ساحل کیاشهر کجاست ابتدا بهتر است ذکر کنیم که اصلا خود آستانه اشرفیه کجاست. شهرستان آستانه اشرفیه در شمال شرق استان گیلان و در حد فاصل شهرهای رشت و لاهیجان واقع شده است. منطقه توریستی سیاهکل نیز در جنوب این شهرستان قرار دارد. ساحل کیاشهر همانطور که گفتیم یکی از مناطق تابعه این شهرستان است که در فاصله هفده کیلومتری مرکز آن یعنی شهر آستانه اشرفیه واقع شده است. هردوی این شهرها در مسیر رودخانه سفیدرود قرار دارند و در حقیقت شما اگر از شهر آستانه اشرفیه در امتداد رودخانه سفیدرود به سمت شمال کنید کنید به بندر کیاشهر خواهید رسید. طی نمودن فاصله بین آستانه اشرفیه تا کیاشهر کمتر از نیم ساعت از شما زمان خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که ساحل کیاشهر را با نام ساحل فرحناز نیز می شناسند. پیش از انقلاب و در جریان سفر فرح پهلوی به کیاشهر شهردار این بندر به افتخار دختر شاه یعنی فرحناز پهلوی نام این بندر را به فرحناز تغییر داد که البته بعد از انقلاب مجددا نام آن عوض شد.

پل چوبی کیاشهر

پل چوبی کیاشهر

جاذبه های توریستی کیاشهر

ساحل کیاشهر همانطور که گفتیم یکی از سواحل محبوب دریای خزر می باشد. علت این امر در وهله نخست وجود امکانات فراوان رفاهی و تفریحی در محدوده این ساحل است. از طرف دیگر ساحل کیاشهر فاصله کمی نیز با شهر رشت دارد و فاصله این دو شهر کمتر از پنجاه کیلومتر می باشد. همانطور که حتما می دانید نزدیک ترین ساحل به رشت ساحل بندر انزلی است. اما صنعتی بودن شهر انزلی و وجود اسکله های فراوان در ساحل این شهر و سطح بالای آلایندگی ها در آب دریای آن باعث شده است که انزلی ساحل چندان محبوبی برای انجام شنا نباشد. بنابراین اغلب گردشگران شهر رشت ترجیح می دهند به سواحل دیگر نزدیک به این شهر همچون ساحل زیباکنار و ساحل کیاشهر سفر کنند.

در ساحل کیاشهر مراکز متعددی جهت خرید وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای شنا در دسترس هستند. در این بندر همچنین غریق نجات های زیادی نیز در محدوده ساحل مشغول خدمت رسانی می باشند. بنابراین می توان گفت که کیاشهر یکی از امن ترین و مناسب ترین ساحل ها برای شنا کردن است. در این ساحل امکانات رفاهی گوناگون از قبیل آلاچیق های خانوادگی، نمازخانه، سرویس های بهداشتی، کافی شاپ ها و رستوران ها، پارک کودک و... نیز برای گردشگران فراهم شده است. تفریحات ساحلی مختلفی از قبیل جت اسکی، پیست موتور سواری، قایق سواری، موتورهای چهارچرخ و... نیز در این ساحل در دسترس می باشد.

اما در خصوص جاذبه های گردشگری بندر کیاشهر باید گفت که پل چوبی کیاشهر که به پل چوبی گیلان نیز شهرت دارد مهمترین جاذبه توریستی این بندر می باشد. پل چوبی کیاشهر با طولی حدود یک کیلومتر و عرضی حدود دو و نیم متر بر روی تالاب بوجاق قرار گرفته است. این پل زیبا از دو سو توسط نی های تالابی سبز و زیبا احاطه شده است و منظره و چشم اندازی بی نظیر را پدید آورده است که صرف قدم زدن بر روی آن می تواند تجربه ای شبیه به گام برداشتن در دل بهشت را برای گردشگران تداعی کنید. دیگر منطقه این بندر که با نیزارهای انبوه پوشیده شده است تالاب کیاشهر می باشد. در این تالاب امکان قایق سواری نیز برای گردشگران مهیا می باشد.

تالاب کیاشهر

تالاب کیاشهر

مهمترین منطقه جنگلی ساحل کیاشهر نیز پارک ملی بوجاق است. این پارک البته دارای دو بخش است که یک بخش آن جنگلی و بخش دیگر تالابی می باشد. پل چوبی کیاشهر نیز همانطور که ذکر شد در بخش تالابی این پارک ملی قرار دارد. مهمترین ویژگی پارک ملی بوجاق تنوع زیست بوم جانوری آن است. یکی از غنی ترین زیست بوم های جانوری استان گیلان به این پارک جنگلی بزرگ اختصاص دارد. پارک ملی بوجاق که از وسعتی بیش از سه هزار هکتار برخوردار است انواع کمیاب و ارزشمندی از آبزیان و پرندگان را در دل خود جای داده است. بیش از پنجاه گونه ماهی مختلف و بیش از دویست گونه پرنده مختلف در این پارک ملی شناسایی شده اند.

اما در معرفی جاذبه های گردشگری کیاشهر حتما لازم است که به رودخانه سفیدرود نیز اشاره کنیم. رودخانه بزرگ و باشکوه سفیدرود بلندترین رودخانه شمال ایران است و بعد از رود کارون بلندترین رود ایران به شمار می رود. گذشته از زیبایی این رودخانه تنوع آبزیان موجود در آن نیز در بین رودهای شمال کشور نظیر ندارد. بیش از چهل و پنج نوع ماهی مختلف از قبیل اوزون برون، ماهی سفید، شاه کولی، سفید کولی، سیاهی کولی، تاس ماهی، انواع ماهی های کپور و... در درون این رودخانه بزرگ زندگی می کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید