۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۵
کد خبر: 55426648

در فاصله تهران تا دریاچه سقالکسار می‌توانید شاهد جاذبه‎ها و مکان‌های دیدنی گسترده‌ای باشید که در این مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت؛ پس ما را دنبال کنید.

فاصله تهران تا دریاچه سقالکسار

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مطلب قصد داریم به پاسخ این سؤالات بپردازیم که فاصله تهران تا دریاچه سقالکسار چقدر است و چه جاذبه‌هایی برای دیدن وجود دارند؟ به‌طورکلی از تهران تا دریاچه سقالکسار حدود ۳۲۶ کیلومتر فاصله وجود دارد. اگر سرعت شما ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد، در آن صورت می‌توانید در عرض ۳ ساعت و ۳۵ دقیقه به مقصد برسید. در مسیر رسیدن به این دریاچه جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بازدید به عمل بیاورید. در ادامه مطلب قصد داریم شما را با این جاذبه‌ها آشنا کنیم تا یک سفر هیجان‌انگیز را برای خود رقم بزنید. همراه ما باشید.

در فاصله تهران تا دریاچه سقالکسار چه جاذبه‌هایی برای بازدید وجود دارند؟

افرادی که در تهران ساکن هستند، می‌توانند برای تعطیلات خود از دریاچه سقالکسار دیدن کنند. مدت‌زمانی که باید در راه باشید، حدود چهار ساعت است؛ اما اگر بخواهید از سایر جاذبه‌ها بهره ببرید، سفر شما طولانی‌تر خواهد شد. در جاده مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی متعددی وجود دارند که در ساختن یک روز فوق‌العاده کمک‌کننده خواهند بود. در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

باغ گیاه‌شناسی

اولین گزینه‌ای که در فاصله تهران تا دریاچه سقالکسار می‌توانید نسبت به بازدید از آن اقدام کنید، باغ گیاه‌شناسی است. این باغ واقع‌شده در استان البرز بوده و از ساعت ۹ تا ۱۷ می‌توانید برای بازدید از آن آماده شوید. افرادی که به طبیعت علاقه بسیاری نشان می‌دهند، باغ گیاه‌شناسی برای آن‌ها تبدیل به یک بهشت خواهد شد. بیش از ۳۰۰۰ گونه گیاهی مختلف را می‌توانید در این باغ مشاهده کنید. همچنین هر ساله انواع نمایشگاه‌ها در باغ گیاه‌شناسی البرز برگزار می‌شوند که علاقه‌مندان می‌توانند روز خوبی را تجربه کنند.

بازدید از جنگل نقله بر هنگام سفر به دریاچه سقالکسار

جنگل نقله بر یکی از زیباترین مکان‌هایی به شمار می‌رود که هنگام سفر به دریاچه سقالکسار باید آن را برای بازدید انتخاب کنید. این طبیعت بکر و زیبا می‌تواند تجربه بی‌نظیر برای عاشقان طبیعت باشد. این مکان خوش‌ آب‌وهوا دارای رودخانه زیبایی با نام سپید رود است. ازآنجایی‌که هوای خنکی در این جنگل جریان دارد، بسیاری از گردشگران فصل تابستان را برای بازدید انتخاب می‌کنند. همچنین در فصل پاییز درختان لباس نارنجی رنگ به تن می‌کنند. هر چند در فصل زمستان گشت‌وگذار با مشکل روبه‌رو خواهد شد؛ اما درختان و کوه‌هایی که به رنگ سفید در آمده‌اند، بدون شک تجربه لذت‌بخشی را در اختیار شما خواهند گذاشت؛ پس فرصت مشاهده این همه زیبایی را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید.

تصویری از جنگل نقله

تصویری از جنگل نقله

روستای دوگل

در فاصله تهران تا دریاچه سقالکسار به شما پیشنهاد می‌کنیم از دیدن روستای دوگل غافل نشوید. آب‌وهوا در این روستا کاملاً معتدل است؛ به همین علت گردشگران زیادی نسبت به بازدید از آن اقدام می‌کنند. در این روستا انواع چشمه‌های زیر زمینی آب شیرین وجود دارند. همچنین می‌توانید شاهد یک چشمه آب شور نیز باشید. جاده‌هایی که می‌توانند شما را به این روستا برسانند، درخت‌های فراوانی را به خود اختصاص داده‌اند؛ به همین علت در دل زیبایی‌ها غرق خواهید شد. لازم به ذکر است با رسیدن فصل زمستان، سرمای شدیدی نیز به روستا کوچ می‌کند؛ به همین علت افراد به مناطقی می‌روند که برای سکونت مناسب باشند. با آمدن گرما اهالی دوباره به روستای خود بر می‌گردند.

کلیسای حضرت ابراهیم

از مراکز دیدنی تهران می‌توانیم به کلیسای حضرت ابراهیم اشاره کنیم که هنگام سفر به دریاچه سقالکسار پیشنهاد می‌کنیم سری به آن بزنید. معماری این کلیسا شباهت بسیار زیادی به معماری‌های ایرانی دارد؛ ولی ساخت آن توسط فرقه دومینیکن‌ها انجام شده است. البته لازم به ذکر است بازدید از این کلیسا تنها در روزهای یکشنبه و از ساعات ۹ الی ۱۷ امکان‌پذیر است. همچنین برای ورود نیاز به پرداخت هزینه‌ای نیست.

از نمایشگاه هوایی تهران هنگام سفر به دریاچه سقالکسار دیدن داشته باشید

نمایشگاه هوایی تهران نیز می‌تواند مخاطبان مختلفی را به سمت خود جذب کند. این موزه واقع‌شده در اکباتان است و می‌توانید از ساعت ۹ تا ۱۵:۳۰ از آن بازدید کنید. همچنین مدت‌زمان بازدید نیز از ۲ تا ۳ ساعت متغیر است. در این مجموعه انواع هواپیماهای قدیمی وجود دارند. افرادی که به کارهای هوایی و خلبانی علاقه زیادی دارند، می‌توانند از این مجموعه بازدید داشته باشند. همچنین نمایشگاه هوایی تهران تنها موزه هواپیمایی به‌حساب می‌آید که در کشورهای خاورمیانه به چشم می‌خورد.

موزه علم زمین

موزه علم زمین از دیگر گزینه‌هایی به‌حساب می‌آید که در فاصله تهران تا دریاچه سقالکسار می‌توانید از آن بازدید کنید. این موزه شنبه تا چهارشنبه باز است و می‌توانید از ساعت ۹ الی ۱۵ نسبت به بازدید اقدام کنید. این موزه دارای بخش‌های مختلفی است که و هر کدام می‌توانند نظر افراد بسیاری را به خود جلب کنند. با ورود به موزه علم زمین می‌توانید شاهد سنگ‌ها، کانی‌ها، فسیل‌ها، سنگواره‌ها، بخش مخصوص شهاب‌سنگ و... باشید.

بازدید از موزه علم زمین

بازدید از موزه علم زمین

سخن آخر

اگر از تهران به دریاچه سقالکسار می‌روید، یک سری از نکات وجود دارند که توجه به آن‌ها را نباید فراموش کنید. در فاصله تهران تا دریاچه سقالکسار مکان‌ها و جاذبه‌های متعددی به چشم می‌خورند که مناسب انواع سلیقه‌ها هستند. در این مطلب سعی کردیم به بررسی این مکان‌ها بپردازیم و از این طریق یک سفر لذت‌بخش را به شما هدیه دهیم.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید