۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
کد خبر: 55426604

فاصله آستانه اشرفیه تا زیباکنار حدود بیست کیلومتر می باشد که می تواند در عرض حدود نیم ساعت طی شود.

فاصله آستانه اشرفیه تا زیباکنار

سلام نو-سرویس گردشگری: آستانه اشرفیه شهری تاریخی در استان گیلان است که به سبب بقعه های مذهبی خاص خود شهرت دارد. این شهر از سمت شمال به بندر کیاشهر، از سمت جنوب به سیاهکل و دیلمان، از سمت شرق به لاهیجان و از سمت غرب به رشت منتهی می شود. دو ساحل نزدیک به آستانه اشرفیه یکی ساحل کیاشهر و دیگری ساحل زیباکنار هستند. در این مطلب به ساحل دوم یعنی زیباکنار و شرح جاذبه های گردشگری آن و همچنین شرح جاذبه های گردشگری آستانه اشرفیه خواهیم پرداخت. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله آستانه اشرفیه تا زیباکنار چقدر است.

فاصله آستانه اشرفیه تا زیباکنار چقدر است؟

فاصله آستانه اشرفیه تا زیباکنار حدود بیست کیلومتر بیشتر نیست. البته برای رفتن از آستانه اشرفیه به زیباکنار دو مسیر در دسترس است. مسیر اول از جاده کیاشهر است و مسیر دوم از جاده لشت نشا. اما هردوی این مسیرها حدود بیست کیلومتر طول دارند و با توجه به اینکه مسیر کیاشهر مسیر به مراتب زیباتری است و در امتداد ساحل دریای خزر پیش می رود توصیه ما این است که از این مسیر برای سفر از آستانه اشرفیه به زیباکنار استفاده کنید.

شما می توانید فاصله آستانه اشرفیه تا زیباکنار را با سرعت متوسط در عرض حدود نیم ساعت طی نمایید.

فاصله آستانه اشرفیه تا زیباکنار

بقعه سید جلال الدین اشرف

جاهای دیدنی آستانه اشرفیه

مهمترین جاذبه گردشگری آستانه اشرفیه مسجد و بقعه سید جلال الدین اشرف می باشد. اصلا به دلیل وجود همین بقعه در این شهر است که به آن آستانه اشرفیه می گویند. سید جلال الدین اشرف یکی از مهمترین و مورد احترام ترین امامزاده هایی است که در ایران دفن شده اند. سید اشرف فرزند امام موسی کاظم و برادر امام رضا بوده است و پس از قتل امام رضا توسط مامون عباسی وارد جنگ با نیروهای خلیفه می شود و در نهایت در منطقه شمال دیلمان کشته می شود و در همانجا نیز دفن می گردد. این منطقه بعدها به احترام همین امامزاده آستانه اشرفیه نامگذاری می شود. بقعه این امامزاده در قرن های گذشته وضعیت به مراتب بهتر و باشکوه تری داشته است. اما بسیاری از ظرایف معماری آن در طی سالیان و بر اثر سیل و سطح رطوبت بالای منطقه تخریب شده و از دست رفته است.

پل خشتی نیاکو نیز دیگر جاذبه تاریخی آستانه است که از جمله سازه های شهری مهم در شمال کشور محسوب می شود. این جاذبه گردشگری یکی از پل های رودخانه سفیدرود است و در قرن هشتم هجری ساخته شده است. سطح استحکام این شاهکار مهندسی و معماری به حدی بوده است که تا همین چند سال پیش نیز یکی از پل های فعال در سیستم حمل و نقل شهری به شمار می رفته است. طول پل خشتی نیاکو حدود پنجاه متر و عرض آن نیز نزدیک به شش متر است.

رودخانه سفیدرود نیز مهمترین جاذبه طبیعی آستانه اشرفیه است که سواحل آن همواره پر از گردشگر می باشد. سفیدرود در واقع از چندین شهر دیگر نیز عبور می کند و مختص به آستانه اشرفیه نیست. این رود بلندترین رود شمال ایران است و پس از کارون دومین رود بلند کل ایران می باشد. سفیدرود که طول آن به ششصد و هفتاد کیلومتر می رسد یکی از غنی ترین اکوسیستم ها را نیز در میان رودخانه های ایران دارد. در این رود چهل و پنج گونه ماهی مختلف از جمله ماهیان خاویاری، اوزون برون، شاه کولی، تاس ماهی، سیاه کولی، سفید کولی، ماهی سفید، ماهی های نوع کپور و... زندگی می کنند.

فاصله آستانه اشرفیه تا زیباکنار

پارک ملی بوجاق

جاهای دیدنی زیباکنار

زیباکنار روستایی در دهستان علی آباد شهرستان رشت می باشد. بسیاری از گردشگران به اشتباه این روستا را شهر زیباکنار می نامند. اما زیباکنار علیرغم جمعیت بالای خود (حدود ده هزار نفر) در تقسیمات کشوری یک روستا به شمار می رود.

مهمترین جاذبه گردشگری این روستا صد البته ساحل زیبای آن است. ساحل زیباکنار در کنار ساحل انزلی و ساحل کیاشهر یکی از سه ساحل نزدیک به شهر رشت است و به همین خاطر همواره گردشگران پرشماری در محدوده این ساحل به چشم می خورند. در ساحل زیباکنار امکانات رفاهی و تفریحی متعددی نیز برای گردشگران فراهم شده است. موتور چهار چرخ، اسکی و قایق سواری از جمله تفریحات در دسترس در این ساحل می باشند. گرچه نزدیک ترین ساحل به رشت ساحل بندر انزلی است اما با توجه به اینکه انزلی یک شهر صنعتی به شمار می رود و به همین دلیل نیز آب دریای آن چندان پاک نیست بسیاری از گردشگران دیگر ساحل نزدیک به رشت یعنی ساحل زیباکنار را برای شنا کردن در دریای خزر انتخاب می کنند.

دیگر جاذبه طبیعی روستای زیباکنار رودخانه آن یعنی رودخانه اوشمک است. این رودخانه یکی از پرماهی ترین رودخانه های شمال ایران است و یکی از مقاصد محبوب برای علاقه مندان به تفریح آرامش بخش ماهیگیری محسوب می شود.

دیگر جاذبه گردشگری موجود در محدوده روستای زیباکنار پارک ملی بوجاق است. این پارک بزرگ حدود سه هزار هکتار وسعت دارد و علاوه بر زیباکنار بخش هایی از کیاشهر را نیز در بر می گیرد. پارک بوجاق دارای یک بخش جنگلی و یک بخش تالابی است. در این پارک ملی تا به حال بیش از دویست نوع پرنده و بیش از پنجاه گونه ماهی شناسایی شده اند.


کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید