۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
کد خبر: 55426540

باغ شازده ماهان از جمله بزرگترین و جذاب‌ترین باغ وسط کویر کرمان است که زیبایی خیره کننده و منحصر بفردی را در بر دارد.

باغ وسط کویر کرمان

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا باغ وسط کویر کرمان می‌شناسید که از جذابیت خارق العاده و چشم‌نوازی برخوردار باشد؟! شاید این امر دور از ذهن باشد که یک باغ سرسبز و چشم‌نواز در دل کویر واقع گردد. در دوران قاجار با تدابیر هوشمندانه، اقدام به ساخت یک باغ شگفت انگیز و منحصر به فرد در دل کویر نمودند. امروزه این باغ به عنوان یک نگین درخشان در استان کرمان به ثبت رسیده است. این باغ از جمله عجایب در استان کرمان به شمار می‌رود که طبیعتی خاص و منحصر به فرد را در بر دارد. قطعا با مراجعه به این باغ نیز شگفت‌زده خواهید شد، زیرا پس از گذر از کویرهای گسترده توقع ندارید که به یک باغ سرسبز و بی‌نظیر دست یابید. اینجاست که با دیدن این باغ، حیرت زده خواهید شد.

باغ شازده ماهان از باغ‌های منحصر به فرد می‌باشد که به سبب خصوصیات برجسته، به عنوان بهترین آثار باستانی به ثبت رسیده است. این باغ در کنار جذابیت فوق العاده، بیانگر قدمت تاریخی و درخشان کشور ما نیز خواهد بود. سالانه بسیاری از توریست‌های خارجی برای بازدید از این باغ به استان کرمان مراجعه می‌کنند. یکی از موارد قابل توجه در این باغ علاوه بر معماری‌های خارق العاده و طبیعت خیره‌کننده‌ی آن، وجود موقعیت جغرافیایی و سال ساخت آن است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این باغ، با ما همراه شوید.

جذاب‌ترین باغ وسط کویر کرمان:

یکی از منحصر به فردترین سازه‌ها در دوران قاجار، باغ وسط کویر کرمان است. این باغ که یک اقامت رویایی و حیرت انگیز را برای مخاطبین رقم زده است. این باغ با در بر داشتن شرایط ایده آل و منحصر به فرد، شگفتی بسیاری از گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی را برانگیخته است. به طوری که این باغ را به عنوان یکی از بهترین و جذاب‌ترین آثار ملی در کشور ما، شناخته‌اند. این باغ دربردارنده‌ی ویژگی‌های منحصر به فردی است که با دانستن آنها حتما شگفت زده خواهید شد. از جمله خصوصیات منحصر به فرد در این باغ عبارتند از:

موقعیت جغرافیایی خاص و ایده‌آل:

یکی از ویژگی‌های متمایزکننده در باغ شازده ماهان موقعیت جغرافیایی و محل قرارگیری آن است. این باغ با عنوان باغ وسط کویر کرمان توجه بسیاری از مخاطبین و گردشگران را به سمت خود جلب نموده است. این باغ در نزدیکی استان کرمان و در دو کیلومتری از شهر ماهان واقع شده است. بنابراین برای دسترسی به این باغ باید به استان کرمان سفر کنید. این باغ از جمله ۹ باغ بسیار مشهور و جهانی در بین باغ‌های ایرانی، شناخته شده است. آیا تاکنون از این باغ بی‌نظیر دیدن کرده‌اید؟!

این باغ از مساحتی برابر با ۳ و نیم هکتار برخوردار است. قرار گرفتن آن در مسیر کهن جاده ابریشم آن را به یکی از باغ‌های بسیار معروف در این منطقه مبدل نموده است. امروزه این مسیر، بهترین گذرگاه از کرمان به بم شناخته شده است. این باغ اشرافی به اندازه‌ای خیره کننده و منحصر به فرد است که از دیرباز تاکنون همواره مهد معماری خارق العاده و جذابیت های تکرار نشدنی به شمار می‌رود. لذا دور از ذهن نیست که سالانه با ورود حجم گسترده‌ی بازدید کنندگان از اقصی نقاط جهان در این عمارت خاص، مواجه گردید.

باغ شاهزاده ماهان کرمان

بهترین باغ در وسط کویر کرمان

معماری بی نظیر در باغ وسط کویر کرمان:

حتما شما نیز با مشاهده معماری به کار رفته در باغ وسط کویر کرمان (باغ شازده ماهان) حیرت زده خواهید شد. معماری خیره کننده به کار رفته در این بنا، توجه بسیاری از معماران برجسته در سراسر جهان را به سمت خود جلب نموده است. در سرتاسر این باغ می‌توان شاهد به کار بردن خلاقیت‌های مبتکرانه و منحصر به فردی بود که آن را به یک عمارت بی‌نظیر شاه نشین مبدل نموده است. این باغ علاوه بر ثبت شدن در آثار ملی کشور، به عنوان یکی از بناهای خاص در فهرست جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

در بسیاری از تعابیر از باغ شازده ماهان به عنوان باغ تمام عیار ایرانی یاد می‌شود. این باغ از جمله باغ‌های شیب دار به شمار می‌رود که با ظاهری مطبق یک فضای تماشایی و خارق العاده را برای بازدید کنندگان به ارمغان آورده است. از سازه‌های به کار رفته در این عمارت می‌توان به:

  • حوض‌های پلکانی و جذاب
  • عمارت دو طبقه
  • سردر ورودی
  • حمام
  • شبکه آبرسانی

و بسیاری از موارد دیگر، اشاره نمود. این عمارت حیرت انگیز و خیره کننده در میان یک حصار بلند و بی‌نظیر از درختان واقع شده است. این درختان جذاب، زیبایی باغ را دو چندان نموده‌اند. این بنا دربردارنده‌ی ظاهری پلکانی می‌باشد که با برخورداری از حوضچه‌های پر آب، فواره‌ها و آبشارها دیدگاهی خیره کننده را برای بنا به ارمغان آورده‌اند. در وسط این باغ می‌توان شاهد یک نهر آب منحصربه‌فرد بود که منبع آن قنات تیگران می‌باشد. این نهر آب تا بیرون از باغ ادامه داشته و به سمت شهر ماهان حرکت می‌کند.

باغ شاهزاده ماهان کرمان

جذابیت بی‌نظیر باغ شازده ماهان

امکانات تعبیه شده در باغ:

از دیگر موارد قابل توجه در باغ وسط کویر کرمان، وجود امکانات تفریحی، رفاهی و گردشگری است. این باغ از دیرباز تاکنون، یکی از مکان‌های تفریحی و گردشگری به شمار می‌رفته است. امروزه نیز از این باغ با عنوان بهترین و جذاب‌ترین باغ گردشگری در استان کرمان، یاد می‌کنند. در این باغ می‌توانید ساعات دلنشین و فراموش نشدنی را تجربه کرد که برای کمتر کسی تکرار خواهد شد.

کد خبرنگار: ۲۰
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • M IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    4 0
    یک جوری بیان میکنید وسط کویرکه همه فکز میکنند اینجا اب خوردن هم گیر نمیاد کوههای اطراف کرمان اکثر ماههای سال برف دارند بخصوص کوه جوپار
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 0
    بله
  • حمید IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 0
    زیبا....از کوههای زیبای جوپار( آلپ ایران) که در پشت باغ قرار دارند،سخن نگفتین
  • همت IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 0
    اب را از کجا اورده اند محل تامین اب مشخص شود
  • Nimahasani US ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    آب از چشمه سارهای کوههای بالای چهارهزار متری جوپار سرچشمه می‌گيره ارتفاع این باغ از سطح دریا با ارتفاع شهرکرد برابری میکنه جوری مقاله نوشته کویر که بعضی فکر می‌کنند این باغ دقیقا وسط کویر لوت هست تازه روستای سیرچ که جز بخش شهداد و پشت کوههای بلند سیرچ هست آب و هوای متضاد با کویر لوت داره.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید