روستای فلکده تنکابن در میان جنگل‌های دو هزار تنکابن قرار گرفته و شهرت آن بیشتر بدلیل آبگرم فلکده است؛ آبگرم‌هایی با خاصیت درمانی.

روستای فلکده تنکابن؛ خانه آبگرم فلکده

فلکده در حقیقت روستایی کوچک است در حوالی جنگل‌های زیبای دوهزار و سه‌هزار؛ اما بیشتر افراد، این منطقه را به خاطر آبگرم و جنگل زیبایش می‌شناسند. برای رسیدن به این خطه باید به شهر تنکابن بروید و جاده دو هزار را تا جایی که به سه راهیِ دوهزار، سه‌هزار و لیماسر می‌رسد، ادامه دهید. از بین این دو راهی، جاده‌ای که به سمت دوهزار می‌رود را انتخاب کنید که در نهایت به روستای فلکده ختم می‌شود؛ باید در نظر داشته باشید که طی کردن مسیر روستای فلکده چندان کار ساده ای نیست و از آنجایی که جاده‌ای خاکی و جنگلی دارد، بهتر است با ماشین‌های آفرود به آن‌جا بروید.

در روستای کوچک فلکده، امکانات زیادی مهیا نشده است و حتی برق و گاز که از امکانات اصلی هستند هم در این مکان وجود ندارد؛ بنابراین، برای سپری کردن شب در فلکده، باید بسیار مجهز باشید. در نزدیکی این روستا، یک مرکز پرورش ماهی وجود دارد و می‌توانید از آن ماهی تازه تهیه کنید؛ همچنین می‌توانید از رستوران‌های محلی یک وعده غذایی دلچسب خریداری کنید و شب را در اقامتگاه محلی سپری کنید؛ صبحانه‌های این روستا، بسیار خوشمزه هستند و با لبنیات سنتی تهیه می‌شوند.

روستای فلکده تنکابن کجاست؟

فلکده روستای زیبایی در شهرستان تنکابن، استان مازندران است. روستای فلکده در میان جنگل‌های دو هزار تنکابن قرار گرفته و شهرت آن بیشتر بدلیل آبگرم فلکده است. آبگرم فلکده با قرارگیری در میان درختان سرسبز و محیطی صخره‌ای منظره زیبایی را برای گردشگران پدید آورده است. روستای فلکده با آب و هوای خنک در فصل‌های گرم مورد توجه مسافران می‌باشد. با جاده همراه شوید تا با ببینیم روستای فلکده کجاست؟

فلکده در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب تنکابن و در بخش خرم آباد قرار گرفته است. برای رسیدن به فلکده، باید از شهر تنکابن راهی خرم آباد شد و تا قلعه گردن رفت تا به جاده دو هزار رسید. در ادامه، جاده دو هزار را به سمت جنوب ادامه میدهید تا به دو راهی جاده سه هزار – روستای لیره سر برسید. روستای لیره سر در فاصله حدودا ۷ کیلومتری شمال روستای فلکده قرار دارد. مسیر لیره سر را پیش بگیرید تا به ایست بازرسی جنگل‌ بانی برسید. ادامه مسیر دسترسی به روستا خاکی و برای رانندگی کمی نامناسب است. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم فاصله ۷ کیلومتری روستای لیره سر تا فلکده را به صورت پیاده از دل این جاده جنگلی، پیمایش کنید و از زیبایی محیط پیرامون نهایت لذت را ببرید.

آبگرم فلکده؛ مشهورترین جاذبه گردشگری روستا

چشمه آبگرم فلکده در کنار رودخانه لیرسر و یک چشمه آب سرد قرار دارد. دمای آب متوسط است و عدم وجود گوگرد و بوی نامطبوع ویژگی‌ منحصر به فرد آن است. بدین ترتیب، آب چشمه برای شنا و حتی آشامیدن قابل استفاده است. آبگرم فلکده یکی از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی تنکابن است که گردشگران زیادی برای بازدید و شنا در آن به این منطقه می‌آیند. همچنین بر اساس اعتقاد مردم به خواص درمانی چشمه‌های آبگرم، برخی برای استفاده از خواص درمانی به این نقطه سفر می‌کنند.

خواص درمانی چشمه فلکده

ویژگی اصلی چشمه آبگرم فلکده، شیرین بودن آب‌های آن به شمار می‌رود؛ علاوه بر این، نبود گوگرد در آب‌های آبگرم فلکده، آن را قابل آشامیدن کرده است. بنابر آزمایش‌هایی که روی آب این چشمه صورت گرفته است، برخی منابع، پاکیزگی و قابل‌شرب بودن آن‌ را تایید کرده‌اند. از سوی دیگر، املاح معدنی گوناگونی داخل آب‌ چشمه فلکده وجود دارد.

گفته می‌شود آبگرم فلکده برای درمان کم خونی، سنگ کلیه و بیماری‌های مفصلی مفید است

برای چشمه آبگرم فلکده، خواص درمانی مختلفی گفته شده است؛ در این میان، برخی معتقدند که نوشیدن این آب در بهبود مشکلاتی چون سنگ کلیه و کم خونی و شنا کردن در آن باعث کاهش علائم بیماری‌های مفصلی و استخوانی می‌شود.

تفریحات و امکانات رفاهی در چشمه فلکده

اطراف چشمه آبگرم فلکده، منطقه‌ای طبیعی و بکر است که می‌توان به فعالیت‌ها و تفریحات مختلفی در آن پرداخت و برای ساعت‌ها، مشغول شد. مطمئنا کسانی که علاقه بیشتری به جاذبه‌های طبیعی دارند، از طبیعت پیرامون چشمه فلکده لذت بیشتری خواهند برد.

آب تنی در آبگرم فلکده

هدف اصلی از بازدید از آبگرم فلکده، شنا در آب‌های آن است. آب‌تنی درون این آب‌های گرم می‌تواند شما را به آرامش برساند و حس خوبی را به شما منتقل کند؛ از سوی دیگر، با شنا در آبگرم فلکده، می‌توانید از خواص درمانی آن بهره ببرید.

روستای فلکده تنکابن؛ خانه آبگرم فلکده

عکاسی

مطمئنا، امروزه بیشتر افرادی که به طبیعت‌گردی مشغول هستند، دوربینی به‌همراه خود دارند و سعی می‌کنند تا از مناظر زیبا و جذاب طبیعت عکس بگیرند. منطقه فلکده و آبگرم آن، مناظر بسیار زیبایی دارد که سوژه‌های بسیار خوبی برای عکاسی محسوب می‌شوند؛ از همین رو، عکاسی در این منطقه می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

گردش در جنگل

گشت و گذار در دل جنگل‌های شمال، حس بسیار دلنشینی دارد. اطراف چشمه آبگرم فلکده را جنگل‌های انبوهی فرا گرفته‌اند که می‌تواند گردش بسیار خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد؛ علاوه بر این، گیاهان دارویی مختلفی در درون جنگل می‌رویند که اگر اطلاعات کافی از آن‌ها داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را بچینید و استفاده کنید. از جمله این گیاهان می‌توان به گزنه، مورد، پونه کوهی، وارنگ‌بو و پلنگ‌مشک اشاره کرد.

روستای فلکده تنکابن؛ خانه آبگرم فلکده

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید