۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۵
کد خبر: 55425372

شورابیل از دریاچه‌های جذاب و دیدنی در اردبیل است، با ما همراه باشید تا بدانیم عمق دریاچه شورابیل چقدر است.

عمق دریاچه شورابیل چقدر است؟

سلام نو _ سرویس گر دشگری: درست در وسط بافت شهری اردبیل دریاچه طبیعی بزرگی وجود دارد که در طی دهه های اخیر به تفرجگاهی دیدنی تبدیل شده و بعد از سرعین نگین گردشگری شهر به حساب می آید. دریاچه شورابیل، فضای سرسبز، معابر طولانی و شهربازی آن محیطی را فراهم کرده اند که هر کسی با هر سن و سالی می تواند آن جا لحظات خوشی را سپری کند. اینجا نه تنها پاتوق خانواده ها بلکه دانشجویان، خردسالان و حتی افراد مسن است.

درباره دریاچه شورابیل اردبیل بدانید

دریاچه شورابیل تنها دریاچه درون‌شهری در شمال غرب ایران است که قدمتش از دریاچه ارومیه هم بیشتر است. قدمت دریاچه شورابیل اردبیل به اواخر دوران سوم و اوایل دوران چهارم زمین شناسی برمی‌گردد. این منطقه قرن‌های قرن گذر ایام را به خود دیده و هنوز بر جای خود باقی مانده است. ضمن اینکه در منطقه‌ای خنک قرار دارد و همین موضوع بهترین بهانه برای فرار از گرمای تابستان است.

عمق دریاچه شورابیل چقدر است؟

البته این همه ماجرا نیست. دریاچه شورابیل اردبیل به‌خاطر پتانسیل‌های فراوانی که از نظر توریستی داشته به یک منطقه نمونه گردشگری تبدیل شده است. همه این‌ها یعنی تمامی امکانات رفاهی، تفریحی و توریستی لازم در اطراف دریاچه فراهم شده است تا مسافران از گوشه و کنار ایران با خیال راحت به این منطقه سفر کنند و اقامت و سفر خوبی داشته باشند.

اگر تصمیم گرفتید به اردبیل سفر کنید، یکی از جاذبه‌هایی که می‌توانید برای آن وقت بگذارید و مطمئن باشید که امکانات کافی و عالی برای یک گردش فراموش‌نشدنی را دارد، دریاچه شورابیل است. بسیاری از افرادی که به استان اردبیل سفر می‌کنند، در کنار بازدید از جاهای دیدنی سرعین، به شورابیل هم سری می زنند. در ادامه این دریاچه و امکاناتش را بیشتر به شما معرفی می‌کنیم.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید چرا به این دریاچه، شورابیل می‌گویند. یکی از دلایلی که همه روی آن اتفاق نظر دارند، شوربودن آب دریاچه است. البته شدت شوری آب در سال‌های گذشته خیلی بیشتر بود. همین موضوع باعث شده بود که گل دریاچه خاصیت درمانی پیدا کند.

عمق دریاچه شورابیل چقدر است؟

افراد محلی از این گل برای درمان درد مفاصل یا برخی بیماری‌های دیگر نیز استفاده می‌کردند. گاهی نیز برخی افراد حتی از شهرهای دیگر برای بردن این گل به اردبیل سفر می‌کردند.

البته این روزها با اضافه‌کردن آب شیرین از چند رود دیگر مثل بالیغلی چای و غیره، آب دریاچه شورابیل مثل سابق نیست. این شیرینی آب تا حدی است که دیگر مثل گذشته نی یا گیاهان مقاوم به شوری آب هم در اطراف این تالاب نمی‌رویند. حتی دریاچه شورابیل در این سال‌ها محل مناسبی برای پرورش نوع خاصی از ماهی قزل آلا شده است. دریاچه شورابیل در ۲ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به سمت خلخال و در نزدیکی دانشگاه محقق اردبیلی قرار دارد.

مقدار عمق دریاچه شورابیل

دریاچه شورابیل گودالی عمیق است که اطراف آن را خاکریزهایی طبیعی در برگرفته‌اند. در برخی قسمت‌ها نیز خاکریزهایی دست‌ساز تعبیه کرده‌اند و هرچه به وسط این دریاچه نزدیک‌تر شوید، عمق آن افزایش می‌یابد. دریاچه شورابیل از مناطق حفاظت‌شده در کشور ما به شمار می‌رود و شنا در همه بخش‌های آن ممنوع است.

عمق دریاچه شورابیل چقدر است؟

عمق دریاچه شورابیل در بیشترین نقطه آن به بیش از ۱۱ متر می‌رسد و به همین دلیل هنگام قایق سواری در این دریاچه رعایت نکات ایمنی الزامی است. آب دریاچه شورابیل میان فصل‌های پربارش و گرم سال در حدود نیم متر نوسان دارد.

دریاچه شورابیل امکانات تفریحی، ورزشی و رفاهی متنوعی دارد که سبب استقبال گردشگران از این دریاچه می‌شود. مسیر پیاده روی اطراف دریاچه شورابیل بلندترین جاده سلامتی در کشور است و برنامه‌های مختلفی مانند ورزش‌های همگانی روزانه در آن انجام می‌شود. جاده دورتادور این دریاچه برای دوچرخه سواری نیز مناسب است و ورزشکاران در این مسیر در تردد هستند.

از دیگر امکانات تفریحی پرطرفدار در دریاچه شورابیل می‌توان به سایت قایقرانی این دریاچه اشاره کرد. این سایت ورزشی از قایقرانان حرفه‌ای نیز میزبانی می‌کند و مسابقات رشته‌های مختلف قایقرانی در این دریاچه برگزار می‌شوند. قایق‌های پدالی، کشتی دو طبقه تفریحی آنداک و جت اسکی نیز برای علاقه‌مندان به تفریحات آبی گزینه‌های مناسبی هستند و گردشگران زیادی را جذب می‌کنند. به‌جز امکانات ورزشی موجود، برنامه‌های عمرانی دیگری مانند راه‌اندازی سالن‌های ورزشی متنوع در اطراف دریاچه شورابیل در دست بررسی هستند که از نمونه‌های آن می‌توان به خانه‌های تکواندو و کشتی اشاره کرد.

عمق دریاچه شورابیل چقدر است؟

در بازدید از دریاچه شورابیل می‌توانید پس از لذت از پیاده روی، قایق سواری و گشت‌وگذار در این منطقه، به استراحت در ساحل آرام این دریاچه و تماشای غروب زیبا بپردازید. پرنده‌نگری در فصل مهاجرت پرنده‌ها نیز از تفریحات موردعلاقه بسیاری از گردشگران در دریاچه شورابیل به شمار می‌رود.

اگر طرفدار هیجان و تفریحات پرجنب‌وجوش هستید، زیپ لاین دریاچه شورابیل و شهربازی‌های این مجموعه انتخاب‌هایی مناسب برای شما به شمار می‌روند. مسیر زیپ لاین این دریاچه بر فراز آب قرار دارد و طول آن به بیش از ۹۰۰ متر می‌رسد. شهربازی‌های سرباز و سرپوشیده دریاچه شورابیل انواع سلیقه‌های خانواده‌ها را پوشش می‌دهند. ماشین برقی، پیست کارتینگ و سایر وسایل برقی پر هیجان در این پارک‌ها برای خانواده‌ها جذاب هستند. باغ بهشت و پارک‌های صخره‌ای نیز از دیگر بخش‌های پرطرفدار در اطراف این دریاچه به شمار می‌روند.

پس از گشت‌وگذار در مجموعه‌های تفریحی اطراف دریاچه شورابیل می‌توانید زمانی را به اتراق در آلاچیق‌های اطراف این دریاچه یا رستوران‌ها و کافه‌ها اختصاص دهید. تنوع رستوران‌های این منطقه بالا است و با هر سلیقه‌ای می‌توانید از صرف غذا در کنار دریاچه شورابیل لذت ببرید.

عمق دریاچه شورابیل چقدر است؟

کد خبرنگار: ۲۶
۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • اکبر IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    20 2
    عمق دریاچه بیش از25 متره چرا الکی مینویسی
  • سجاد IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    10 14
    سلام دریاچه ی شورابیل اصلا خواصیت در مانی ندارد فاظلاب دانشگاه به آب دریاچه ی شورابیل متصل شده
  • افشین US ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    13 1
    باسلام من میتونم بگم که عمق دریاچه در کناره ها کم عمقه ولی عمق وسط دریاچه میتونم بگم که بیشتر از سی متر میباشد در ضمن گل سیاه که قدیم در کناره‌های دریاچه موجود بود خاصیت درمانی داشت که در حال حاضر دیگه خبری از گل سیاه نیست چون انسان به هر چیزی که دست میزنه اون رو نابود می‌کنه و هویت واقعی اون رو از بین می‌بره
  • احمد IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    11 1
    پارسال اونجا رفتیم واقعا خوش گذشت عالی بود
  • 1500382973 IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    3 0
    واقعا زیباست
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    0 0
    باید کل دورتادور دریاچه فضایه سبز شود ولی شهرداری هیچ اهمیتی نمی دهد پرازاشغال مسافران هیچ رعایت نمی کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید