در این مقاله شما را با روستاهای دیدنی اطراف میبد و جاذبه های طبیعی و تاریخی موجود در ان ها آشنا خواهیم کرد.

مشهور ترین روستاهای دیدنی اطراف میبد

سلام نو-سرویس گردشگری: میبد یک نقطه تاریخی و توریستی در استان یزد می باشد که جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده است. شما می توانید اماکن توریستی و گردشگری بسیار قابل توجه و متعددی را درون میبد مشاهده فرمایید. همچنین لازم به ذکر است که شهرستان میبد علاوه بر موارد فوق دارای روستا های بسیار زیبا و سرسبزی نیز می باشد که شما می توانید از ان ها بازدید فرمایید. روستا های شهر میبد در حال حاضر بخش قابل توجه و عمده ای از جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهر را به خود اختصاص داده اند. در ادامه شما را با تعدادی از روستاهای دیدنی اطراف میبد و جاذبه های طبیعی و تاریخی موجود در ان ها آشنا خواهیم کرد.

مشهور ترین روستاهای دیدنی اطراف میبد :

روستای نیوک :

روستای نیوک یکی از روستاهای دیدنی اطراف میبد می باشد که جزو مشهور ترین روستاهای این شهر در بین توریستان و گردشگران محسوب می گردد. درون این روستای زیبا شما می توانید طبیعت بکر و بسیار زیبایی را مشاهده فرمایید که برای اتراق های خانوادگی و ... بسیار مناسب می باشند. اما اصلی ترین جاذبه دیدنی روستای نیوک که در ۵ کیلومتری آن قرار دارد، چشمه آب ترش ندوشن است. چشمه آب ترش ندوشن یکی از زیبا ترین چشمه های طبقاتی ایران می باشد که در دنیا نیز بی نظیر است.

چشمه آب ترش ندوشن به دلیل رسوب موادی نظیر گوگرد، نمک، آهن و ... به شکل پلکانی درآمده و یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران را به وجود آورده است. لازم به ذکر است که آب موجود در این چشمه هم ترش است، هم شیرینی و هم گاز دارد. در حال حاضر به دلیل وجود چشمه فوق، روستای نیوک به یکی از پر بازدید ترین روستا های میبد تبدیل شده است.

روستای صدر آباد :

روستا صدرآباد بی شک یکی دیگر از روستاهای دیدنی اطراف میبد می باشد که برای کویرگردی شبانه بسیار مناسب است. با سفر به روستای صدر آباد شما می توانید زیبایی و هیجان سفر به شهر های کویری را درک کرده و از حجم بالای زیبایی آن غافلگیر شوید. درون روستای صدر آباد یک دست نسبتا وسیع و زیبا قرار دارد که با نام دشت کم خطاب شناخته می شود. این دشت زیبا توسط هیچ ساختمانی احاطه نشده و طبیعت بکر و بسیار زیبایی دارد. با سفر به دشت کم خطاب در طول شب شما می توانید آسمان کویر را به بهترین و زیبا ترین شکل ممکن مشاهده فرمایید و از آن برای رصد ستاره ها استفاده کنید.

لازم به ذکر است که دشت کم خطاب موجود در روستای صدر آباد علاوه بر آسمانی زیبا و چشم نواز دارای گونه های گیاهی و جانوری خاص و منحصر به فردی نیز می باشد. در نتیجه به مسافران علاقه مند به طبیعت توصیه می کنیم در صورت سفر به میبد از روستای صدرآباد و دشت کم خطاب غافل نشوند.

مشهور ترین روستاهای دیدنی اطراف میبد

روستاهای دیدنی اطراف میبد

روستای مزرعه کلانتر :

در هنگام بررسی روستاهای دیدنی اطراف میبد نمی توان از روستای مزرعه کلانتر غافل شد. این روستای تاریخی یکی از زیبا ترین و مشهور ترین روستاهای دیدنی اطراف میبد می باشد که سالانه تعداد قابل توجهی از توریستان داخلی و خارجی را به خود جذب می کند. این روستای تاریخی و زیبا دارای جاذبه های طبیعی قابل توجه و بکری می باشد و مسافران علاقه مند به جاذبه های طبیعی می توانند به آن سر بزنند.

همچنین لازم به ذکر است که این روستای دیدنی دارای اقامتگاه بوم گردی نیز می باشد. اقامتگاه بوم گردی شیرین و فرهاد یکی از مشهور ترین اقامتگاه های مشهور بوم گردی می باشد که در روستای مزرعه کلانتر واقع شده است. این اقامتگاه بوم گردی بی نظیر دارای معماری،‌طراحی و امکانات بی نظیری می باشد که مسافران می توانند در طول اقامت خود از ان ها استفاده کرده و لذت ببرند. لازم به ذکر است که روستای مزرعه کلانتر علاوه بر اقامتگاه شیرین و فرهاد دارای اقامتگاه دیگری به نام وستا نیز می باشد.

روستای مرور :

روستای مرور یکی دیگر از روستاهای دیدنی اطراف میبد می باشد که برای سفر های تفریحی بسیار مناسب می باشد. این روستا جاذبه های طبیعی و تاریخی قابل توجهی را در خود جای داده است. همچنین روستای مرو دارای بافت روستایی بسیار زیبا و قابل توجهی می باشد. شما می توانید صنایع دستی زیبا و متنوعی را درون روستای مرور مشاهده و خریداری نمایید و از ان ها به عنوان سوغات استفاده نمایید.

همچنین روستای مرور دارای اقامتگاه توریستی به نام اقامتگاه عمه رباب می باشد که برای استراحت مسافران و گردشگران بسیار مناسب می باشد. دقت داشته باشید که خرید صنایع دستی و محصولات سنتی علاوه بر روستای مرور، در سایر روستاهای دیدنی اطراف میبد نیز امکان پذیر می باشد.

مشهور ترین روستاهای دیدنی اطراف میبد

روستاهای دیدنی اطراف میبد

از مهم ترین صنایع دستی که می توانید از روستاهای دیدنی اطراف میبد خریداری کنید، می توان به ظروف سفالی، گلیم فرش، نان های محلی، شیرینی های محلی و ... اشاره کرد. در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه روستاهای دیدنی اطراف میبد و جاذبه های تاریخی، طبیعی و ویژگی های آن ها به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید