دالامپر از زیباترین جاذبه‌های طبیعی ارومیه محسوب می‌شود، تا به حال فکر کردید که درباره دریاچه دالامپر ارومیه چه می‌دانید؟

درباره دریاچه دالامپر ارومیه چه می‌دانید؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: دریاچه دالامپر یکی از جاهای دیدنی ارومیه است که افراد زیادی را در روزهای گرم تابستان به این منطقه خوش آب‌وهوا می‌کشاند. آب و هوای خنک و بی‌نظیر در تابستان، قرارگیری دریاچه در بالای کوه، وجود جاذبه‌های متنوع در اطراف دریاچه دالامپر، موقعیت مناسب جهت کوهنوردی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا بازدید از دریاچه جذاب و فراموش‌نشدنی شود.

آشنایی با دریاچه تماشایی دالامپر

تصوردریاچه دالامپر ارومیه یکی از جاذبه‌های گردشگری است که افراد زیادی را در روزهای گرم تابستان به این منطقه خوش آب و هوا می‌کشاند. اینکه در انتهای بهار و اوایل تابستان بتوانید به منطقه‌ای سفر کنید که هنوز برف دارد، مملو از گیاهان سبز است و هوای بسیار مطبوع و دلپذیری دارد، هر گردشگری را به وجد می‌آورد. دریاچه دالامپر در چنین موقعیتی قرار دارد و همچون نگینی روی کوهی بلند می‌درخشد. دریاچه دالامپر حدودا ۲,۷۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و قطر آن نیز حدود ۴۵۰ متر با عمق ۵۰ متر است.

درباره دریاچه دالامپر ارومیه چه می‌دانید؟

در مسیر منتهی به دریاچه، هر طرف را که نگاه کنید سبزه و جوی آب می‌بینید و کوه‌هایی که هنوز برف روی آن‌ها خودنمایی می‌کند. اینجا پر از مراتعی است که در روزهای مشخصی از سال به دشت‌هایی از گل‌های رنگارنگ تبدیل می‌شوند. آسمان آبی و پاک که گاهی با لکه‌های سفید پوشیده شده‌اند.

گون، بادام کوهی و آلبالوی وحشی پوشش گیاهی این منطقه را شکل می‌دهند که شباهت زیادی به پوشش گیاهی رشته‌ کوه زاگرس دارند. گونه‌های جانوری آن نیز شامل روباه، شغال، عقاب، بز کوهی، مار و خرگوش می‌شوند.

دریاچه دالامپر در دامنه کوه دالامپر واقع شده و در بیشتر اوقات سال، به‌ویژه در فصول پاییز و زمستای با آب و هوای سوزناک و برف و باران همراه است. با اتمام زمستان و فرارسیدن فصول بهار و تابستان، برف‌های کوه آب شده و چشمه‌ها و رودهای بسیار زیاد و پرآبی از کوه جاری می‌شوند. به‌علاوه با گرمای هوا، یخچال‌های طبیعی موجود در کوه دالامپر نیز شروع به آب‌شدن می‌کنند و دریاچه‌های موقتی را به وجود می‌آورند.

درباره دریاچه دالامپر ارومیه چه می‌دانید؟

در نتیجه با سفر به این دریاچه در فصول بهار یا تابستان می‌توانید از جاذبه‌های شگفت‌انگیز، جویبارها و آبشارهای زیبا نهایت لذت را ببرید.

بازدیدی مهیج از دریاچه دالامپر

دریاچه دالامپر دایره ای شکل بوده و قطر آن حدود ۴۵۰ متر است. همچنین به دلیل قرارگیری این دریاچه در کوه ارتفاع آن ۲۷۰۰ متر از سطح دریا است و جذابیت فوق العاده ای دارد از نظر موقعیت مکانی کوه دالامپر که این دریاچه بر روی آن واقع شده است در مرز ایران، ترکیه و عراق قرار دارد و به منظور بازدید از این منطقه باید به این نکته بسیار مهم نیز توجه داشته باشید تا بدون مشکل بتوانید به سراغ این کوه زیبا رفته و از دریاچه دالامپر دیدن کنید.

به منظور بازدید از دریاچه دالامپر بهتر است تا شما را با چند مسئله بسیار مهم آشنا کنیم. در وهله اول به شما پیشنهاد می دهیم که اگر برای اولین بار قصد بازدید از این منطقه را داشته و تجربه کافی ندارید، حتماً از یک تور لیدر برای سفر به این منطقه کمک بگیرید.

درباره دریاچه دالامپر ارومیه چه می‌دانید؟

شما می توانید در نقاط مختلف شهر ارومیه تورهای یک روزه بسیار زیادی به مقصد کوه دالامپر را مشاهده کرده و با حضور در این تورها به این منطقه زیبا و هیجان انگیز سفر کنید. از سوی دیگر باید به این نکته اشاره کنیم که بازدید از این منطقه رایگان بوده و به منظور بازدید از دریاچه دالامپر نیازی نیست تا مبلغی پرداخت کنید.

گردشگران و توریست های حرفه ای همواره به دنبال آن هستند تا با زمان بندی مناسبی از جاذبه های گردشگری و توریستی بازدید کنند، در همین راستا اگر بخواهیم مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از دریاچه دالامپر را به شما ارائه دهیم باید گفت که به شما پیشنهاد می دهیم تا در هنگام سفر به ارومیه، یک نصف روز از وقت خود را به بازدید از این منطقه زیبا اختصاص دهید تا در نهایت بتوانید هم از دریاچه دالامپر دیدن کرده و هم به سراغ جاذبه های طبیعی اطراف این منطقه مثل کوه دالامپر رفته و از آن دیدن کنید.

درباره دریاچه دالامپر ارومیه چه می‌دانید؟

توجه به این نکات به شما کمک می کند تا سفر فوق العاده ای به ارومیه و کوه دالامپر داشته باشید و بتوانید به بهترین شکل ممکن به سراغ این منطقه رفته و به دریاچه شگفت انگیز و مجذوب کننده دالامپر دسترسی پیدا کنید.

هر چند دریاچه‌ها و مناظر طبیعی زیادی در اقصی نقاط کشور به چشم می‌خورند؛ اما دریاچه دالامپر مانند درباچه ارومیه دارای خصوصیاتی است که ممکن است هر جایی نتوانید آن‌ها را پیدا کنید. دلایل منحصر به فرد بودن دریاچه در ادامه به صورت تیتروار بررسی می‌شوند:

  • آب و هوای خنک و بی‌نظیر در تابستان
  • موقعیت قرارگیری دریاچه در قسمت بالای کوه
  • داشتن جاذبه‌های متنوع در اطراف کوه دالامپر
  • ایجاد موقعیت مناسب جهت کوهنوردی
  • قرارگیری موقعیت کوه در مرز سه کشور عراق، ایران و ترکیه
  • امکان مشاهده کشورهای همسایه در قسمت بالای کوه

جاذبه‌های بی‌نظیر این منطقه سبب شده است تا افرادی که یک بار از آن دیدن می‌کنند، بارها بلیط ارومیه بگیرند و خود را به این جاذبه بهشت مانند برسانند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید