آبشارگردی در لرستان تجربه جذابی  است از این رو با ما همراه باشید و درباره چند ویژگی جالب درباره آبشار گریت خرم‌آباد بدانید.

چند ویژگی جالب درباره آبشار گریت خرم‌آباد

سلام نو _ سرویس گردشگری: در کنار روستای گریت و در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری از مرکز خرم‌آباد، آبشار زیبای گریت با ارتفاع ۱۵ متر قرار دارد که با درختان بلوط احاطه شده است. در زبان محلی به این آبشار "تاف هفت چشمه" نیز می‌گویند که علت آن هفت چشمه کوچکِ به هم پیوسته‌ آبشار است. آبشار گریت در مسیر رودخانه سزار، سرشاخه اصلی رود دز در خوزستان و در میان جنگل‌های بلوط زاگرس زیبا قرار دارد.

ویژگی‌های جذاب درباره آبشار گریت خرم‌آباد

لرستان به‌عنوان سرزمین آبشارها، آبشارهای فراوان و تماشایی چون بیشه، نوژان و آب سفید دارد. آبشار گِریت یکی دیگر از آبشارهای زیبای این منطقه و از جاهای دیدنی خرم آباد به شمار می‌رود. این آبشار در ۵۰ کیلومتری خرم آباد و ۳۰ کیلومتری ایستگاه قطار سپیدشت قرار گرفته است.

آبشار سرکانه و هفت چشمه از دیگر نام‌های آبشار گریت هستند. گریت مجموعه‌ای از سه آبشار است که در منطقه‌ای کوهستانی و جنگلی و در میان درختان بلوط و زالزالک قرار دارد. این آبشارها در فصل بهار چشم‌انداز جذاب و بی‌نظیری را خلق می‌کنند.

چند ویژگی جالب درباره آبشار گریت خرم‌آباد

آبشار گریت یکی از زیباترین آبشارهای لرستان به حساب می‌آید که در دره‌ای خوش آب‌وهوا و در میان انبوه درختان جنگلی چون بلوط، زالزالک و مو قرار دارد. این آبشار در اثر عبور رودخانه ترس گریت از روی ناهمواری‌ها به طرف رودخانه سزار به وجود آمده و از سه آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده است که در فاصله دو کیلومتری از یکدیگر قرار گرفته‌اند.

آبشار اول و دوم گریت به‌صورت دو پله‌ای و آبشار سوم به صورت سه پله‌ای جریان دارند. متوسط ارتفاع این آبشارها به ۱۵ متر و عرض تاج آن‌ها به ۱۷ متر می‌رسد. آبشار سرکانه در مهرماه سال ۱۳۸۸ به‌عنوان هفتادوپنجمین اثر طبیعی ملی کشور در فهرست میراث طبیعی به ثبت رسید.

پیاده‌روی در طبیعت زیبای گریت، تماشای شکوه و سرسبزی این منطقه و عکاسی و ثبت لحظات خاطره‌انگیز از جمله تفریحاتی است که می‌توان در این محل انجام داد. شنا و آب بازی در حوضچه‌ها نیز یکی دیگر از تفریحات مهیج در آبشار گریت است. آبشار گریت یکی از بهترین مکان‌ها برای پیک‌نیک‌های خانوادگی و دوستانه در دامان طبیعت محسوب می‌شود.

چند ویژگی جالب درباره آبشار گریت خرم‌آباد

وجود سرویس بهداشتی، سکوهایی برای نشستن و مسیر دسترسی تا پای آبشار از امکانات رفاهی این آبشار است. اگر اهل پیاده‌روی و طبیعت‌گردی باشید می‌توانید با یک پیاده‌روی یک ساعته از روستای گریت به‌سمت آبشار بروید. این مسیر مملو از زیبایی و مناظر تماشایی است که حتما از تماشای آن لذت خواهید برد.

در صورتی که تصمیم دارید با ماشین به پای آبشار گریت بروید، می‌توانید مسیر درود به خرم آباد را در پیش بگیرید. در این مسیر بعد از ۵۰ کیلومتر، تابلو آبشار بیشه را خواهید دید و باید آن را طی کنید تا به یک سه‌راهی برسید. مسیر مستقیم به‌سمت آبشار و مسیر سمت راست به آبشار گریت می‌رسد.

از طریق قطار تهران-اهواز هم امکان دسترسی به آبشار گریت وجود دارد. برای این منظور باید در ایستگاه سپیدشت پیاده شوید. از اینجا تا آبشار ۳۰ کیلومتر مسیر پیش رو خواهید داشت.

زمان مناسب بازدید از آبشار گریت

در فصل بهار آب و هوای خوب و چشم اندازهای عالی و همینطور فراوان بودن آب آبشار، گردشگران زیادی را برای تفریح و استراحت به این منطقه می کشاند.

چند ویژگی جالب درباره آبشار گریت خرم‌آباد

پیشنهاد می کنیم شما هم در فصل های بهار و تابستان به کنار این آبشار بروید و غرق آب و هوای بهشتی آن شوید. آبشارها در فصل بهار به خاطر افزایش بارش ها جذاب تر از هر زمان دیگری اند به خصوص اینکه رویش درختان و گل ها در اطراف هم چشم اندازهای آن ها را تماشایی تر می کند.

برای بازدید از آبشار گریت فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید چون در فصل بهار و اوایل تابستان این منطقه پوشیده از گل های رنگارنگ و پوشش گیاهی جذاب می شود که از تماشای آن ها به وجد می آیید. درسته که در تابستان کمی از میزان آب ابشار کاسته می شود اما در عوض طبیعت در اوج سرسبزی خود است و گرمای هوا هم بودن در کنار آبشار را لذت بخش تر می کند.

زمستان های این ناحیه سرد و پربرف است و بازدید از آبشار در این فصل از سال توصیه نمی شود. لرستان یکی از بهترین سفرها را برایتان رقم می زند، سرزمینی پر از آثار تاریخی و البته جاذبه های طبیعی.

چند ویژگی جالب درباره آبشار گریت خرم‌آباد

این استان طبیعت بکر و تماشایی زاگرس را به زیباترین شکل ممکن به نمایش گذاشته و با آبشارها، رودها، دشت لاله های واژگون و جنگل های بلوط سفری ناب و فراموش نشدنی را برایتان می سازد. یکی دیگر از جذاب ترین آبشارهای استان لرستان آبشار بیشه است آبشاری که در میان جنگل و کوه های زاگرس شما را مهمان یک طبیعت گردی بینظیر می کند و با ۴۸ متر ارتفاع آنقدر باشکوه و تماشایی ست که در لیست آثار ملی ایران قرار دارد.

مسیر رسیدن به آبشار از شهر خرم آباد هم تماشایی ست؛ از کنار مزارع گندم و چند روستا می گذرید و ناگهان خود را در ارتفاع احساس می کنید اینجاست که باید خودتان را آماده کنید تا یکی از زیباترین آبشارهای ایران در مقابل دیدگانتان ظاهر شود. پیشنهاد می کنیم صبح زود را برای بازدید از آبشارها انتخاب کنید تا بتوانید چند ساعتی را در میان طبیعت بمانید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید