آبشارها ازتماشایی‌ترین جاذبه‌های طبیعی هر مقصدی به شمار می‌روند، در این میان با ما همراه باشید تا بدانیم آبشار درخشان گریت کجا قرار دارد.

آبشار درخشان گریت کجا قرار دارد؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: نقاط سرسبز با داشتن رودخانه ها و آبشارها همیشه از محبوب ترین جاذبه های گردشگری اند و همیشه گردشگران زیادی برای لذت بردن از آب و هوای خوب و چشم اندازها راهی این مناطق می شوند. اگر طبیعت دوست هستید و از بودن در کنار آبشارها و و گوش دادن به صدای خوش و خروش آب لذت می برید راهی سرزمین آبشار ها یعنی استان لرستان شوید، استانی که آبشارهای زیادی را در خود جای داده و با بیش از ۵۰ آبشار به سرزمین آبشارها معروف است. یکی از جذاب ترین آبشارهای این استان، آبشار گریت است، آبشاری با چشم اندازهای خیره کننده که گردشگران بسیاری دارد.

محل قرارگیری آبشار بی‌نظیر گریت

استان لرستان که به بام طبیعت ایران معروف است مملوء از چشمه ها و سراب های جذاب است که با چشم اندازهای دیدنی گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. آبشارهای فراوان طبیعتی زیبا و دلفریب و همینطور آب و هوایی بهشتی را برای این منطقه ایجاد کرده و همین عامل گردشگران زیادی را راهی این منطقه می کند.

آبشار درخشان گریت کجا قرار دارد؟

بدون شک یکی از جذاب ترین آبشارهای استان لرستان آبشار گریت است، آبشاری که به سرکانه و هفت چشمه هم معروفه و در مسیر رودخانه ترس گریت به رودخانه سزار به خاطر عبور از ناهمواری ها به صورت طبیعی شکل گرفته و زیبایی های بی مانندی را خلق کرده است.

آبشار در روستای گریت، در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان خرم آباد، در میان دره ای خوش آب و هوا قرار گرفته، دره ای پوشیده از درختان بلوط که جلوه ای بینظیر از طبیعت غرب ایران دارد و طبیعتی بی نظیر است. آبشار گریت یک آبشار سه گانه با ارتفاع ۱۵ و پهنای ۱۷ متر است و در اطراف آن پوشش گیاهی جذابی قرار دارد. مسیر روستا تا آبشار گریت یکی از جذاب ترین مسیرهای طبیعت گردی در میان طبیعت بکر و جنگلی ست. در این مسیر یک پیاده روی یک ساعته و همینطور مناظری بی مانند در انتظارتان است به طوری که هنوز به آبشار نرسیده طبیعت گردی لذت بخشی را تجربه می کنید.

آبشار درخشان گریت کجا قرار دارد؟

در کنار آبشار جاده ای ماشین رو هم هست که البته کیفیت آن چندان مناسب نیست و امید است تا با مرمت این جاده تعداد گردشگران این منطقه هم بیشتر شود. در گوشه ای از طبیعت دلفریب خرم آباد آبشاری رویایی وجود دارد، آبشار گریت که بعد از سقوط از ارتفاع ۱۵ متری به مسیر خود در رودخانه ادامه می دهد و مکان بینظیری را برای گشت و گذار ایجاد کرده است.

یکی از مهمترین تفریحات اطراف آبشار گشت و گذار در طبیعت است، پوشش گیاهی اطراف آبشار درختان بلوط، زالزالک و مو است، به دل طبیعت بزنید و با عبور از کنار رودخانه و درختان بلوط و تماشای چشم اندازهای اطراف حال و هوایی متفاوت را تجربه کنید. می توانید بعد از مدتی گشت و گذار جایی در کنار آبشار و رودخانه بساط پیکنیک بچینید و چند ساعتی را در کنار خانواده از بودن در میان طبیعت لذت ببرید. در این طبیعت رویایی سوژه های زیادی برای عکاسی پیدا می کنید و می توانید با ثبت عکس های زیبا خاطره سفر به کنار این آبشار را برای همیشه در گوشه ای از ذهنتان ثبت کنید.

آبشار درخشان گریت کجا قرار دارد؟

دسترسی راحت به آبشار درخشان گریت

آبشار گریت یکی از زیباترین آبشارهای لرستان به حساب می‌آید که در دره‌ای خوش آب‌وهوا و در میان انبوه درختان جنگلی چون بلوط، زالزالک و مو قرار دارد. این آبشار در اثر عبور رودخانه ترس گریت از روی ناهمواری‌ها به طرف رودخانه سزار به وجود آمده و از سه آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده است که در فاصله دو کیلومتری از یکدیگر قرار گرفته‌اند.

آبشار اول و دوم گریت به‌صورت دو پله‌ای و آبشار سوم به صورت سه پله‌ای جریان دارند. متوسط ارتفاع این آبشارها به ۱۵ متر و عرض تاج آن‌ها به ۱۷ متر می‌رسد. آبشار سرکانه در مهرماه سال ۱۳۸۸ به‌عنوان هفتادوپنجمین اثر طبیعی ملی کشور در فهرست میراث طبیعی به ثبت رسید.

آبشار گریت یا سرکانه که در گویش محلی تاف هفت چشمه نامیده می‌شود، یکی از آبشارهای لرستان به شمار می‌رود که در منطقه‌ای کوهستانی و جنگلی قرار دارد. آبشار گریت در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی خرم آباد و در روستای گریت از بخش پاپی واقع شده است. آبشار گریت به‌دلیل قرار گرفتن در کنار جاده، نزدیکی به سپیددشت و خرم آباد از موقعیت و دسترسی خوبی برخوردار است.

آبشار درخشان گریت کجا قرار دارد؟

اگر اهل پیاده‌روی و طبیعت‌گردی باشید می‌توانید با یک پیاده‌روی یک ساعته از روستای گریت به‌سمت آبشار بروید. این مسیر مملو از زیبایی و مناظر تماشایی است که حتما از تماشای آن لذت خواهید برد. در صورتی که تصمیم دارید با ماشین به پای آبشار گریت بروید، می‌توانید مسیر درود به خرم آباد را در پیش بگیرید. در این مسیر بعد از ۵۰ کیلومتر، تابلو آبشار بیشه را خواهید دید و باید آن را طی کنید تا به یک سه‌راهی برسید. مسیر مستقیم به‌سمت آبشار و مسیر سمت راست به آبشار گریت می‌رسد.

از طریق قطار تهران-اهواز هم امکان دسترسی به آبشار گریت وجود دارد. برای این منظور باید در ایستگاه سپیدشت پیاده شوید. از اینجا تا آبشار ۳۰ کیلومتر مسیر پیش رو خواهید داشت.

آدرس: ۵۰ کیلومتری شهرستان خرم‌آباد، ۳۰ کیلومتری ایستگاه راه‌آهن سپید دشت

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید