خرم‌آباد به آبشارهای دیدنی خود مشهور است، همراه ما باشید و درباره زیباترین آبشار خرم‌آباد که باید دید بیشتر بدانید.

زیباترین آبشار خرم‌آباد که باید دید!

سلام نو _ سرویس گردشگری: آبشاری در جنوب‌شرقی شهرستان خرم‌آباد و در میان رشته کوه‌های سر به فلک کشیده‌ی هشتاد پهلو واقع شده است . یکی از زیباترین و جذاب ‌ترین مناطق لرستان، جنگل و آبشارهای نای انگیز و روستایی به همین نام است. این روستا در جنوب شرقی استان لرستان، در دهستان گریت، بخش پاپی شهرستان خرم آباد واقع شده است. منطقه گریت دارای زمستانهای برفی و سرد و بهار و تابستان خنک، معتدل و بسیار سرسبز و چشم ‌نواز است.

کلیاتی درباره آبشار زیبای خرم‌آباد

به سمت لرستان که می‌روید نمی‌دانید به کدام سمت بنگرید چرا که در هر قسمت آن طبیعت شگفت‌انگیزی را شاهد خواهید بود. در روستای نای‌انگیز خرم آباد که در جنوب‌شرقی این شهرستان قرار دارد به سمت آبشاری دیدنی و بکر می‌رویم، آبشار نای انگیز. آبشاری زیبا که سرمنشا آن چشمه‌ای در ارتفاعات کوه‌های مجاور است و دست‌یافتن به این سرچشمه تنها از طریق کوهنوردی امکان‌پذیر خواهد بود. آبشار نای انگیز خرم آباد در دل جنگل‌ نای‌ انگیز، جنگل بلوطی که مامن سنجاب‌ها است، قرار دارد.

زیباترین آبشار خرم‌آباد که باید دید!

این آبشار از لابه‌لای صخره‌ها حرکت کرده و با ایجاد ده‌ها آبشار پله‌ای بزرگ و کوچک با حوضچه‌های متعدد، منظره‌ای زیبا خلق می‌کند؛ در بخش‌هایی که آب آبشار در نتیجه ترکیب با هوا به رنگ سفید در می‌آید این زیبایی دو چندان می‌شود.

حوضچه‌های کاسه‌ای پای آبشار فضایی مناسب برای شنا کردن ایجاد کرده؛ بهار و تابستان به خصوص اردیبهشت ماه نیز بهترین فصل‌های سفر به این بهشت دیدنی است تا علاوه بر آب‌وهوای مطبوع از سرسبزی بی‌نظیر، صدای دلنشین آبشار و پرندگان و تمامی زیبایی‌های طبیعت آن نهایت لذت را ببرید. البته توجه داشته باشید که در فصل تابستان به دلیل بارش‌های کم، آب آبشار کمتر از فصل بهار خواهد بود.

اینجا منطقه‌ای بکر بود که متاسفانه در چند سال اخیر و با هجوم گردشگر به این منطقه آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آن وارد شده است. عدم دانش و شناخت گردشگران درباره این جنگل‌ها و نبود فرهنگ گردشگری از جمله عواملی است که می‌توان به آن‌ها اشاره داشت. مردم زاگرس‌نشین به خوبی به ارزش جنگل‌های بلوط آگاهند و در جهت حفظ آن تلاش می‌کنند؛ می‌توانید هنگام سفر به این خطه از آن‌ها کمک بخواهید تا این طبیعت هم برای ما و هم برای نسل آینده بدون آسیب باقی بماند.

زیباترین آبشار خرم‌آباد که باید دید!

آبشار نای انگیز تبلور زیبایی

در سمت شرقی شهرستان خرم آباد طبیعتی زیبا به اسم جنگل نای انگیز وجود دارد که اسمش به دلیل آبشارهای زیبا بر سر زبان ها افتاده است. نقطه ی منحصربفرد جنگل نای انگیز وجود آبشاری زیبا در آن است که درست در میان رشته کوه های هشتاد پهلو قرار گرفته برای خلق این آبشار زیبا آبی زلال از سفره های زیر زمینی خارج و بعد از طی جریان ۲۰ متری به صخره ای با شیب تند برخورد و آبشارهای پله ای زیبایی را شکل می دهد.

سرچشمه آبشار نای انگیز چشمه ای در ارتفاعات کوه های اطراف است که برای پیدا کردن این چشمه اصلی باید حتما کوهنوری کنید. آب این چشمه از کوهستان و از میان صخره ها جریان می یابد و ده ها آبشار پله ای را پدید می آورد که زیبایی این منطقه را صد چندان کرده اند. ریزش پله پله ای آب در میان چشم اندازهای جنگلی، زیبایی خارق العاده ای را به این منطقه داده که با دیدن آن حتما ذوق زده می شوید.

زیباترین آبشار خرم‌آباد که باید دید!

در پای این آبشارها حوضچه هایی هست که جایی عالی برای شنا را فراهم کرده اند و در ماه های گرم سال گردشگران زیادی را به این منطقه می کشانند. در میان آبشارهایی که در این منطقه شکل گرفته اند بدون شک آبشار سفید آب یکی از زیبا ترین هاست. این جریان ها در آخر وارد رودخانه سزار می شوند.

پیرامون آبشار را درختانی سرسبز احاطه کرده که سایه سار خنکی را برای نشستن و لذت بردن از طبیعت به وجود آورده اند. با تماشای چشم اندازهای این منطقه به یاد مناظر چشم نواز استان مازندران می افتید برای همین هم هست که گاهی به این روستا رامسر استان لرستان گفته می شود.

کشورمان ایرانی پوشش گیاهی متنوعی دارد و در این میان جنگل های زاگرس وسعت زیادی از جنگل های ایران را شکل می دهند. جنگل های زاگرس در استان های زیادی پراکنده شده اند و پوشش گیاهی بیشتر آن ها درختان بلوط است. جنگل های نای انگیز در غرب ایران یکی از محبوب ترین جنگل های این ناحیه هستند به طوری که در میان رشته کوه های زاگرس مناظری بهشتی را به وجود آورده اند.

زیباترین آبشار خرم‌آباد که باید دید!

جنگل های زاگرس به دلیل داشتن قدیمی ترین درختان بلوط به موزه ای از این درختان تبدیل شده اند که تماشای آن ها هیجان انگیز است. هر جا بلوط باشد سروکله سنجاب های زیبا هم پیدا می شود و تماشای سنجاب ها یکی از جذابیت های این منطقه است. بلوط مهمترین گونه گیاهی جنگل های لرستان است که نقش زیادی در حفظ آب و خاک دارند درختان بلوط پوشش گیاهی جنگل نای انگیز را شکل داده اند.

این جنگل در همه ماه های سال جذابیت های خاص خود را دارد اما زیبایی های طبیعت و همینطور آب و هوای آن در فصل بهار چیز دیگریست. در فصل بهار به دلیل بارش زیاد باران، آبشار حجم زیادی دارد اما در تابستان، گرمای هوا و همینطور بارش های کم باعث می شود که آب آبشار حجم کمتری باشد.

کد خبرنگار: ۲۶
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • Mmm IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    11 2
    این آبشار زیباست اما در اثر بی رعایتی بی فرهنگ ها الان یک میلیون بطری نوشابه و آب معدنی و انواع آشغای احاطه شده و در حال ویرانی است و حتی دستشویی. مناسبی ندارند و گردشگران در کنار رودخانه و ....دفع حاجت و با آب این آبشار بی نظیر شستشوی ظروف و .... را انجام می دن....کاش این آبشار در امارات یا ...بود و می شد یک منطقه بی نظیر با انواع هتل و رستوران
  • علی رضا IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    اسم این آبشار هفت چشمه گریت بخش پاپی از توابع شهرستان خرم آباد می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید