پردیسان از جمله جاذبه‌های گردشگری و خاص در تهران به شمار می‌آید با ما همراه باشید تا بدانیم چگونه به پارک پردیسان دسترسی پیدا کنیم.

چگونه به پارک پردیسان دسترسی پیدا کنیم؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: فضای مسرت بخش و چشم‌گیر پارک پردیسان تهران منجر شده‌است تا این پاک محلی برای تجمع ورزش دوستان باشد. اگر صبح زود به این پارک بروید شاهد جمعیت زیادی از افرادی می‌شوید که در حال انجام نرمش و یا دویدن در فضای پارک هستند و برخی نیز ورزش روزانه خود را با استفاده از لوازم ورزشی که در فضای عمومی پارک تعبیه شده‌است انجام می‌دهند. علاوه بر آن انجام ورزش‌های مفرحی نظیر دوچرخه سواری و پیاده‌روی در این بوستان جنگلی رواج بسیاری دارد.

درباره پارک پردیسان جذاب

پارک پردیسان تهران یکی از بوستان‌های قدیمی و معروف شهر تهران است که معمولا یکی از اولین انتخاب‌های خانواده‌ها برای گشت و گذار در طبیعت در روزهای تعطیل و یا پایان هفته‌ها است. این پارک که در منطقه دو تهران و در ناحیه شمال غرب قرار گرفته‌است با دارا بودن مساحت تقریبی ۳۰۰ هکتار در زمره وسیع‌ترین بوستان‌های عمومی شهر قرار دارد. ایده احداث چنین پارکی اولین بار در دهه ۱۳۵۰ و توسط سازمان محیط زیست آن زمان مطرح شد و پروژه ساخت آن چندین سال به طول انجامید.

چگونه به پارک پردیسان دسترسی پیدا کنیم؟

معماری اصلی فضای پارک نیز بر عهده یکی از برترین معماران خارجی به نام ایان مک هارگ گذاشته شد. با این حال تکمیل فرایند احداث پارک تا سالها به دلایل مختلف به تعویق افتاد تا اینکه در دوران بعد از انقلاب طرح اصلی احداث این پارک اجرایی شد و در سال‌های بعد از آن نیز رفته رفته توسعه یافت. هدف اولیه احداث این پارک جنگلی ایجاد محیطی بود که در آن پژوهشکده آموزشی، زیستگاه جانوری و تفرجگاه طبیعی با یکدیگر تلفیق شوند.

امروزه نیز در بخش‌های مختلف این پارک می‌توان این تلفیق سه‌گانه را به وضوح مشاهده کرد. ناگفته نماند که نقش بسزایی که فضای سبز و پوشش گیاهی این پارک در پاکسازی هوای پایتخت ایفا می‌کند آنچنان پر رنگ است که لقب ریه تنفسی شهر تهران را به این پارک داده‌اند.

در پارک پردیسان تهران فضاهای سرسبز و چشم‌اندازهای مسرت بخش طبیعی بسیاری وجود دارند که آن را به یکی از دیدنی‌های تهران تبدیل کرده‌اند. با این حال وجه تمایز پارک پردیسان با بوستان‌های دیگری که در پایتخت وجود دارند این است که اغلب بخش‌های مفرح و دیدنی‌های این پارک به گونه‌ای تخصصی هستند.

چگونه به پارک پردیسان دسترسی پیدا کنیم؟

آنچنان خاص هستند که در کمتر پارک دیگری مشاهده می‌شود. از این رو تجربه بازدید از آن نیز تجربه‌ای متفاوت از دیگر بوستان‌هایی است که تا به حال به آنها رفته‌اید.

امکانات درخور توجه در پارک پردیسان

پارک پردیسان با مساحت حدود ۳۰۰ هکتار، یکی از بزرگ‌ترین پارکهای شهری تهران است. بزرگراه یادگار امام در راستای شمالی - جنوبی، این بوستان را به دو بخش تقسیم کرده که پیوند آن‌ها به‌وسیله دو پل برقرار شده ‌است. بوستان جنگلی پردیسان در مکانی قرار دارد که در گذشته به‌صورت مجموعه تپه‌هایی مملو از درختان پسته و بادام وحشی بوده است. در حال حاضر در این پارک حدود ۳۲۰ گونه گیاهی وجود دارد که تعدادی از آن‌ها گونه‌های بومی تهران و تعدادی برای اطراف تهران هستند.

پارک پردیسان دارای امکانات ورزشی و تفریحی چون مسیرهای پیاده ‌روی، زمین والیبال، بدمینتون، اسکیت، زمین بادبادک بازی، مسیر دوچرخه ‌سواری، مبلمان پارکی، سالن همایش و سالن اجتماعات سبز، سالن نمایش فیلم و امکانات رفاهی از جمله بوفه، پارکینگ و سرویس بهداشتی است.

چگونه به پارک پردیسان دسترسی پیدا کنیم؟

پارک پردیسان دارای رینگ هفت کیلومتری است. این رینگ یک مسیر تندرستی جهت پیاده ‌روی و دوچرخه سواری است و امکان پیاده روی و ورزش صبحگاهی را برای ورزش‌دوستان و ورزش‌کاران فراهم می‌کند. پارک پردیسان با داشتن مسیر دوچرخه ‌سواری یکی از بهترین مکان‌ها و بوستان‌های تهران برای پرداختن به این تفریح و ورزش مهیج است. در این پارک همایش‌های دوچرخه‌ سواری نیز برگزاری می‌شود.

اگر جزو افرادی هستید که حیوان خانگی دارید، می‌توانید آن‌ها را با خود برای گردش به پارک پردیسان ببرید. پارک پردیسان جزو آن دسته از بوستان‌های پایتخت است که اجازه ورود حیوانات خانگی را به بازدیدکنندگان می‌دهد.

دسترسی راحت به پارک پردیسان تهران

پارک پردیسان استان تهران، که در شمال غرب تهران واقع شده است را می توان یکی از محبوب ترین بوستان های تهران از نظر دسترسی دانست، این بوستان بخاطر دسترسی های راحتی که به بزرگراه های مختلف دارد از اصلی‌ترین انتخاب‌های شهروندان تهرانی و یا مسافران عزیز برای خوشگذرانی می‌باشد. راه های دسترسی به پارک پردیسان تهران: از شمال به بزرگراه همت و محله شهرک غرب، از شرق تهران به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، از غرب نیز به مسیل رودخانه پونک و از سمت جنوب به بزرگراه حکیم و منطقه بلوار مرزداران.

چگونه به پارک پردیسان دسترسی پیدا کنیم؟

جالب است بدانید که بزرگراه یادگار امام در راستای شمال-جنوب، پارک پردیسان را به دوقسمت جداگانه تقسیم کرده که برای پیوند دادن این دو قسمت پارک از دو پل استفاده شده است.

وروردی همت

تهران، منطقه ۲، بزرگراه همت غرب به شرق، نرسیده به خروجی شیخ فضل الله نوری

وروردی حکیم

تهران، منطقه ۲، اتوبان حکیم غرب، نرسیده به یادگار امام

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید