روستای لالان از دیدنی‌ترین روستاهای اطراف تهران است از این رو با ما همراه باشید و درباره چند جاذبه طبیعی زیبا در روستای لالان بدانید.

چند جاذبه طبیعی زیبا در روستای لالان

سلام نو _ سرویس گردشگری: لالان جاذبه‌های دیدنی متعددی را در خود جای داده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تنگه لالان، چشمه آب معدنی تلخاب، رودخانه لالان و آبشار زیبای لالان اشاره کرد که طرفداران زیادی بین گردشگران دارند. با اینکه چشمه‌های فراوانی در این روستا وجود دارد، چشمه آب معدنی تلخاب شهرت زیادی برای خود دست‌وپا کرده است. دره لالان هم به همان اندازه مشهور است و گردشگرانی که بازدید از آن را در برنامه‌ی خود قرار دهند، می‌توانند از باغستان، تنگه، سرچشمه، چشمه آب گازدار و برفچال نیز دیدن کنند.

جاذبه‌های طبیعی و دیدنی لالان

آبشار لالان

آبشار لالان (خلنو) یکی از دیدنی‌های طبیعت جذاب البرز جنوبی است که با ۲۰ متر ارتفاع، در منطقه رودبار قصران قرار دارد و آب آن از کوهستان ورزاب تامین می‌شود. این آبشار در ۱۲ کیلومتری شمال شرق فشم و چهار کیلومتر بالاتر از زایگان واقع شده است. آبشار لالان به‌دلیل وجود چندین سطح صاف و دسترسی آسان آب، محل اقامت شبانه‌ی بیشتر تیم‌هایی است که قصد صعود به قلل خلنو را دارند.

چند جاذبه طبیعی زیبا در روستای لالان

برای رسیدن به آبشار از محل روستای لالون حدود سه ساعت کوه‌نوردی لازم است؛ به این ترتیب که باید در مسیر پاکوب پیمایش کنید تا پس از عبور از تنگه و تونل برفی و لذت‌بردن از زیبایی آن‌ها که حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه طول می‌کشد، به چشمه‌ایی دیدنی به نام تلخاب (آب تلخون) برسید که آبی خنک و گازدار، اما تلخ‌مزه از آن می‌جوشد.

در ادامه شیب این مسیر کوهستانی قدری بیشتر می‌شود و با ۴۵ دقیقه کوه‌نوردی بعد از چشمه تلخاب، به آبشار لالان خواهید رسید. آبشاری فوق‌العاده زیبا که قطرات پودرشده‌ی آن به‌صورتتان می‌خورد و به‌حدی جذاب و دوست‌داشتنی است که دوست دارید ساعت‌ها در کنارش بنشینید و از آن لذت ببرید. کوهنوردان زیادی در کنار و بالادست آبشار، با برپایی چادر به استراحت می‌پردازند.

قله خلنو

قله زیبای خلنو یکی از زیبا ترین جاذبه های دیدنی روستای لالان به شمار می رود. این قله زیبا و بلند، از مرتفع ترین قله های رشته کوه البرز به شمار می رود و دارای حدود ۴۳۷۵ متر ارتفاع می باشد.

چند جاذبه طبیعی زیبا در روستای لالان

قله خلنو در بخش های شمالی روستای لالون واقع شده است و از آنجا که این قله دارای ارتفاع زیادی است، در نتیجه صعود به این قله نیازمند به مهارت بالا و تجهیزات و وسایل و لوازم کامل و حرفه ای کوهنوردی می باشد.

همین امر باعث شده است که بسیاری از گروه های کوهنوری، با صعود و بالا رفتن از این قله مرتفع، مهارت های کوهنوردی و تجهیزاتشان را به چالش بکشند و مهارت خود را امتحان کنند و تجربه های جدید و حرفه ای را در کوهنوردی کسب نمایند. این قله در ۸ کیلومتری روستای لالان واقع شده است.

طبیعت لالان و زیبایی‌های وصف نشدنی آن

چشمه تلخاب

چشمه تلخاب (تلخ آب) یا همان چشمه تلخون، یکی دیگر از جاهای دیدنی طبیعی روستای لالون فشم است. این چشمه بی نظیر در ارتفاع ۳۰۷۰ متری قرار دارد و شامل و در بر دارنده سه چشمه می باشد. چشمه اول دارای آبی تلخ مزه و خنک و البته گاز دار است که این مزه به وجود آهن، سدیم و سایر املاح در آن مربوط می‌ شود و دلیل این تلخی وجود املاح فراوان در آب است.

چند جاذبه طبیعی زیبا در روستای لالان

مردم محلی بر این باور هستند که با نوشیدن این آب، مشکلات گوارشی از بین می ‌رود. البته هنوز هیچ مدرک پزشکی دال بر این ادعا وجود ندارد. چشمه دوم تقریبا چسبیده به چشمه اول و دارای آبی ترش مزه می باشد و چشمه سوم و چشمه آخر نیز آبی شیرین دارد. این چشمه از زیر سنگی سرخ رنگ می جوشد که این آب سنگ های اطراف آن راهم به رنگ مسی مایل به سرخ در آورده است.

تونل برفی روستای لالان

در مسیر رودخانه ای که در ته دره لالان جاری می باشد و دقیقا روی این رود، یک پل ضخیم از جنس برف و یخ به شکل یک طاق تشکیل شده است که فاصله بین این طاق و سطح رودخانه حدود ۳ متر می باشد. هنگامی که زیر این طاق بایستید، سرمای برف را کاملا احساس خواهید کرد، در حالی که رودخانه از زیر پایتان جریان دارد.

جالب است بدانید نمای داخلی تونل برفی حتی در فصل تابستان هم به همین شکل است، تصور کنید در تابستان، دیدن این طاق برفی و برف چه شور و هیجانی به شما خواهد داد.

چند جاذبه طبیعی زیبا در روستای لالان

نام این طاق زیبا و یخی، تونل برفی لالان است که یکی از منحصر به فرد ترین جاهای دیدنی روستای لالان فشم به شمار می رود. تصویری که شما از این تونل می بینید، همانند یک رویا است و فکر می کنید که با چشمانتان یک عکس فتوشاپ شده را می بینید، ولی این تصویر کاملا واقعی است.

دره لالان

دره لالان، نمای کاملی از ارتفاعات اطراف را به ما نشان می‌دهد؛ به‌طوری که در سمت شمال، قله‌های وزوا، برج و خلنو با ارتفاع بیشتر از ۴,۲۰۰ متر و در سمت غرب تک قله سرکچال با ارتفاع ۴,۲۱۰ متر به‌خوبی دیده می‌شوند. در ارتفاع بالاتری از برف‌چال، چشمه آب معدنی تلخاب قرار دارد که این چشمه و اطراف آن برای کمپینگ بسیار مناسب به نظر می‌رسند. بهترین زمان برای دیدار از دره لالان، ماه‌های خرداد و تیر است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید