۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
کد خبر: 55423277

روستای لالان از زیباترین جاذبه‌های تهران به حساب می‌آید از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم روستای لالان کجا قرار دارد.

روستای لالان کجا قرار دارد؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: اکثر مردم بر این باور هستند که پایتخت نشینان و ساکنان تهران اگر به دنبال طبیعت گردی باشند فقط باید عازم خطه شمالی کشور شوند، این طرز فکر کاملا اشتباه است. چراکه در نزدیکی پایتخت، حتی در کنار دود و دم و شلوغی و هرج و مرج، یک روستای آرام و زیبا جا خوش کرده است که ممکن است برخی از افراد هیچ آشنایی با آن نداشته باشند و حتی نام آن را نیز ندانند. نام این روستای بکر و خوش آب و هوا روستای لالان فشم است که آن را با نام لالون فشم نیز می شناسند.

آشنایی با روستای دیدنی "لالان"

روستای بکر لالان یا همان لالون، در واقع یکی از بهترین گزینه ها برای سفر های کوتاه و آخر هفته هاست و این منطقه یکی از بهترین مناطق در اطراف تهران برا گذراندن اوقات فراغت می باشد که می توانید ضمن سفر به آن، از مناظر طبیعی آن لذت ببرید و روحتان را جلا دهید. روستای لالان در ۴۵ کیلومتری شمال تهران و ۱۱ کیلومتری شمال فشم قرار دارد و فاصله کم این روستا تا تهران یکی از علل انتخاب پایتخت نشینان برای گذراندن آخر هفته در این روستاست.

روستای لالان کجا قرار دارد؟

این روستا، از روستا های تابع منطقه ای به نام رودبار قصران است که در شهرستان شمیران استان تهران واقع شده است. علت نامگذاری این روستا به نام لالان، به خاطر وجود گل های لاله ای است که در این منطقه روییده اند و به این منطقه نام لاله گون را نسبت دادند که به مرور زمان این نام به لالان مبدل گشت.

روستای لالون فشم آب و هوای بسیار بی نظیری دارد و خوش آب و هوا بودن آن، یکی از مهم ترین دلایل جذب مسافران و توریستان به این منطقه است. علت آب و هوای خوب این منطقه، کوهپایه ای بودن آن و نزدیکی روستا به استان مازندران می باشد که باعث شده این منطقه از شرایط جوی و آب و هوایی بسیار مطلوبی برخوردار باشد.

با سفر و بازدید از روستای زیبا و بکر لالان می توانید برای حداقل چند ساعتی از شلوغی و ترافیک و آلودگی هوا و آلودگی صوتی شهر خلاص شوید و به دامن طبیعت پناه ببرید و از چشم‌ انداز کوه‌ ها و قله‌ ها، صدای گوش‌نواز پرندگان و جویبارها لذت ببرید و خود را به آرامشی دست نیافتنی دعوت نمایید.

روستای لالان کجا قرار دارد؟

علت نامگذاری این روستا، به علت روییدن گل های لاله در این منطقه است که آن را به لاله گون و سپس لالان مشهور کرده است و گل های زیبای لاله، نام این منطقه را به لالان تبدیل کرده است.

دیدنی‌های خاص لالان

لالان جاذبه‌های دیدنی متعددی را در خود جای داده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تنگه لالان، چشمه آب معدنی تلخاب، رودخانه لالان و آبشار زیبای لالان اشاره کرد که طرفداران زیادی بین گردشگران دارند. با اینکه چشمه‌های فراوانی در این روستا وجود دارد، چشمه آب معدنی تلخاب شهرت زیادی برای خود دست‌وپا کرده است. دره لالان هم به همان اندازه مشهور است و گردشگرانی که بازدید از آن را در برنامه‌ی خود قرار دهند، می‌توانند از باغستان، تنگه، سرچشمه، چشمه آب گازدار و برفچال نیز دیدن کنند.

لالون، محل تلاقی طبیعت‌گردان، گردشگران و کوه‌نوردانی است که هر یک با نیتی به این منطقه آمده‌اند و از آنجا که جاذبه‌های متعددی در لالان وجود دارد، از رودها و تنگه‌های زیبا گرفته تا گل‌ها و گلپرهای فراوان در ابتدای مسیر، چشمه تلخاب و آبشار لالون، قله‌های خلنو و... هرکس با هر سلیقه و توانایی بدنی و فنی، راضی به خانه برمی‌گردد.

روستای لالان کجا قرار دارد؟

در واقع، از روستای لالون، مسیرهای کوه‌نوردی زیادی جهت صعود به قله‌های معروف منطقه وجود دارد؛ نظیر قله خلنو که سومین قله مرتفع البرز مرکزی است.

آبشار لالان

آبشار لالان (خلنو) یکی از دیدنی‌های طبیعت جذاب البرز جنوبی است که با ۲۰ متر ارتفاع، در منطقه رودبار قصران قرار دارد و آب آن از کوهستان ورزاب تامین می‌شود. این آبشار در ۱۲ کیلومتری شمال شرق فشم و چهار کیلومتر بالاتر از زایگان واقع شده است. آبشار لالان به‌دلیل وجود چندین سطح صاف و دسترسی آسان آب، محل اقامت شبانه‌ی بیشتر تیم‌هایی است که قصد صعود به قلل خلنو را دارند.

برای رسیدن به آبشار از محل روستای لالون حدود سه ساعت کوه‌نوردی لازم است؛ به این ترتیب که باید در مسیر پاکوب پیمایش کنید تا پس از عبور از تنگه و تونل برفی و لذت‌بردن از زیبایی آن‌ها که حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه طول می‌کشد، به چشمه‌ایی دیدنی به نام تلخاب (آب تلخون) برسید که آبی خنک و گازدار، اما تلخ‌مزه از آن می‌جوشد. در ادامه شیب این مسیر کوهستانی قدری بیشتر می‌شود و با ۴۵ دقیقه کوه‌نوردی بعد از چشمه تلخاب، به آبشار لالان خواهید رسید.

روستای لالان کجا قرار دارد؟

آبشاری فوق‌العاده زیبا که قطرات پودرشده‌ی آن به‌صورتتان می‌خورد و به‌حدی جذاب و دوست‌داشتنی است که دوست دارید ساعت‌ها در کنارش بنشینید و از آن لذت ببرید. کوهنوردان زیادی در کنار و بالادست آبشار، با برپایی چادر به استراحت می‌پردازند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید