۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
کد خبر: 55423099

برای اینکه به خوبی بدانید شهمیرزاد کجاست باید موقعیت جغرافیایی این شهر را بشناسید. شهمیرزاد در سمنان می باشد و آب و هوای خوبی دارد.

شهمیرزاد کجاست ؟

سلام نو-سرویس گردشگری: بسیاری از افراد نمی دانند شهمیرزاد کجاست و چه جاذبه های گردشگری دارد. در واقع این شهر یکی از زیباترین شهرهای استان سمنان می باشد که آب و هوای بی نظیری دارد. از آنجایی که شهمیرزاد فاصله زیادی با شهرهای شمالی ندارد، آب و هوایش با شهر سمنان فرق می کند. اگر می خواهید در یکی از شهرهای رویایی و زیبا قدم بزنید بدون شک شهمیرزاد انتخاب مناسبی به شمار می رود. با این وجود که استان سمنان یکی از استان های گرمسیری به شمار می رود، آب و هوای شهمیرزاد بی نظیر است.

این مسئله موجب شده که هر ساله افراد زیادی برای بازدید این شهر به شهمیرزاد بروند. فاصله شهمیرزاد با تهران زیاد نیست. به همین دلیل بسیاری از افراد آخر هفته ها و یا در فصل تابستان و بهار به این شهر می روند تا از آب و هوای شهر شهمیرزاد لذت ببرند. زمستان های این شهر پر برف و زیبا است که نظر بیشتر بازدیدکنندگان را جلب می کند.

آب و هوای شهمیرزاد چگونه است ؟

اکنون که به خوبی متوجه شدید شهمیرزاد کجاست باید در مورد آب و هوا و دیگر ویژگی های شهر اطلاعات بیشتری به دست آورید. شهر شهمیرزاد به عنوان یکی از مناطق معتدل و مرتفع شناخته می شود. به دلیل این ویژگی همیشه سرسبز و خنک است. میانگین دمای این شهر در فصل تابستان حدود 25 درجه سانتی گراد می باشد. چشمه ها و کوهپایه های زیادی در این شهر وجود دارد. همین مسئله موجب شده که پوشش گیاهی وسیعی را در این شهر مشاهده کنید. زمستان های این شهر به دلیل مرتفع بودن سرد است. برف زیادی هر ساله در این شهر می بارد. به همین دلیل بسیاری از افراد در فصل زمستان برای مشاهده برف به این شهر می روند. در واقع باید بدانید که آب و هوای این شهر اصلا گرم نیست و این مسئله موجب جذابیت این شهر شده است.

شهمیرزاد کجاست و بهترین زمان سفر به شهمیرزاد

هر یک از افرادی که می دانند شهمیرزاد کجاست، فصل بهار تا اوایل پاییز را به عنوان بهترین زمان بازدید از این شهر انتخاب می کنند. شما می توانید از اوایل بهار تا اوایل آبان برای سفر به این شهر اقدام نمایید. در این بازه زمانی آب و هوای شهر خنک و مطبوع می باشد. در صورتی که می خواهید در فصل زمستان به این شهر بروید می توانید اواخر فصل پاییز و فصل زمستان را انتخاب نمایید. در صورتی که فصل بهار و تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید می توانید باغ های گردو زیبای این شهر را از نزدیک مشاهده کنید. این شهر بسیار جذاب است و آب و هوای بی نظیری دارد.

شهمیرزاد

شهمیرزاد در استان سمنان

مکان های دیدنی شهمیرزاد

با توجه به این مسئله شهمیرزاد بزرگ نیست نباید توقع داشته باشید که جاذبه های گردشگری زیادی را در این شهر مشاهده کنید. اما با این وجود برخی از جاذبه های گردشگری شهمیرزاد به قدری زیبا هستند که نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را جلب می کنند. هفت چشمه و سرچشمه به عنوان زیباترین جاذبه گردشگری این شهر شناخته می شود. این چشمه ها در ییلاق شهمیرزاد قرار گرفته اند و چشم انداز زیبایی دارند. این چشمه ها به عنوان پرطرفدارترین جاذبه گردشگری شهمیرزاد شناخته می شوند. شهربازی و پارک کوهستان را به عنوان دیگر جاذبه گردشگری شهمیرزاد می شناسند. درختان و گل های رنگارنگی در این پارک قرار گرفته اند.

منطقه حفاظت شده پرور به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهمیرزاد شناخته می شود. این منطقه نزدیک استان مازندران است و پوشش گیاهی بی نظیری دارد. گونه های گیاهی و جانوری زیادی را در این منطقه مشاهده می کنید که شاید در هیچ کجای ایران آنها را ندیده باشید. درختان خاص و منحصر به فردی در این منطقه رشد می کنند که هر یک از آنها میوه هایشان با دیگر درخت ها فرق می کند. قله ارم یکی دیگر از دیدنی های شهمیرزاد می باشد. این قله در قسمت غربی شهمیرزاد قرار گرفته و پوشش گیاهی بی نظیری دارد. جنگل فینسک، جنگل رودبارک، تنگه روزبه، شیر قلعه، بلبل دره، کمان رستم و ... به عنوان دیگر جاذبه های گردشگری شهمیرزاد هستند.

شهمیرزاد کجاست و در کجا باید اقامت داشته باشیم ؟

بعد از اینکه متوجه شدید شهمیرزاد کجاست باید به فکر یک مکان مناسب برای اقامت در شهمیرزاد باشید. اقامتگاه های بوم گردی به عنوان بهترین مکان هایی هستند که شما می توانید برای اقامت یک الی دو روز انتخاب کنید. هر یک از این اقامتگاه ها دارای امکانات مناسبی هستند. به همین دلیل شما می توانید به راحتی در این اقامتگاه ها سکونت نمایید. خانه های سنتی زیادی را در شهمیرزاد مشاهده می کنید که برخی از آنها کرایه داده می شوند. ویلاهای اجاره ای را هم می توانید در مسیرتان مشاهده کنید و آنها را اجاره نمایید.

شهمیرزاد کجاست ؟

شهمیرزاد سمنان

سوغات شهمیرزاد چیست ؟

محصولات کشاورزی که در شهمیرزاد وجود دارند بسیار با کیفیت هستند. بنابراین اگر به فرک خرید سوغاتی هستید می توانید محصولات کشاورزی شهمیرزاد را خریداری نمایید. درختان گردو و سیب شهمیرزاد بسیار عالی می باشند. شما می توانید گردوهای شهمیرزاد را بخرید و برای دوستان و آشنایان خود ببرید. میوه های خوشمزه ای هم در شهمیرزاد وجود دارند که بیشتر آنها ارگانیک هستند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید