۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
کد خبر: 55423095

ما در این مقاله معروف ترین جاهای دیدنی اردکان و میبد را به شما معرفی می کنیم تا در صورت سفر به این دو شهر زیبا از آنها بازدید فرمایید.

جاهای دیدنی اردکان و میبد

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی برخی از جاهای دیدنی اردکان و میبد می پردازیم.

معرفی شهرستان اردکان و میبد

استان یزد در مرکز ایران واقع شده است و دارای شهرستان های بسیاری است و اردکان یکی از شهرستان های استان یزد است. این شهرستان نسبت به سایر شهرستان های استان یزد بزرگ تر است. با گذر از جاده ی تهران به کرمان و بندرعباس، این شهرستان واقع شده است. بعد از یزد، اردکان دارای بیشترین جمعیت در این استان می باشد. اردکان دارای بافت تاریخی است و در آن آثار تاریخی بسیاری را می توانید مشاهده کنید. میبد یکی دیگر از شهرستان های یزد است. این شهرستان در شمال یزد واقع شده است. میبد شهری کویری است که دارای بافتی تاریخی است و قدمت آن به بیش از هزاران سال می رسد. این شهرستان نیز مانند میبد دارای آثار تاریخی بسیاری است که در ادامه به معرفی، معروف ترین جاهای دیدنی اردکان و میبد می پردازیم.

معرفی کویر ریگ زرین از جاهای دیدنی اردکان و میبد

کویر ریگ زرین جزو معروف ترین جاهای دیدنی اردکان و میبد می باشد. در این کویر ریگزار های مرتفعی وجود دارد. کویر ریگ زرین با ریگزار هایی که دارد شناخته شده است و مورد توجه بسیاری از گردشگران و توریست ها واقع شده است. این کویر در بین سه روستا واقع شده است. در بین روستای ساغند، روستای بافق و روستای بیاضه، کویر ریگ زرین قرار گرفته است. در شب می توانید آسمان بسیار زیبای کویر را مشاهده کنید و از دیدن از لذت ببرید. در این کویر تپه های شنی مرتفعی وجود دارد که می توانید اقدام به اسکی کنید.

آشنایی با زیارتگاه چک چک

یکی از بهترین جاهای دیدنی اردکان و میبد، زیارتگاه چک چک می باشد. زیارتگاه چک چک نسبت به سایر جاهای دیدنی شهرستان اردکان از اهمیت بیشتری برخوردار است و بین مردم شناخته تر می باشد. این زیارتگاه متعلق به زرتشتیان است. جشن مهرگان یکی از مراسم هایی است که در این زیارتگاه برگزار می شود. نام دیگر این زیارتگاه شیر سبز است. زیارتگاه چک چک در منطقه ای سرسبز واقع شده است و به همین علت به آن پیر سبز می گویند.

آشنایی با چاپارخانه میبد

از مهم ترین جاهای دیدنی اردکان و میبد چاپارخانه میبد است. قدمت این چاپارخانه به دوران حکومت قاجار باز می گردد. این چاپارخانه دارای اهمیت بسیاری در بین مردم است و در فهرست آثار ملی می توانید نام آن را مشاهده کنید. در گذشته پول و اسناد دولت را در این مکان نگهداری می کردند. به همین علت برای ساخت این چاپارخانه از مصالحی استفاده شده است که دارای استحکام بسیاری باشد. در چاپارخانه تعدادی اتاق ساخته شده است که متعلق به کارمندان چاپارخانه در زمان قدیم می باشند.

جاهای دیدنی اردکان و میبد

جاهای دیدنی اردکان و میبد

معرفی کاروانسرا و برج ارجنان از جاهای دیدنی اردکان و میبد

کاروانسرا و برج ارجنان جزو مهم ترین جاهای دیدنی اردکان و میبد محسوب می شوند. این کاروانسرا و برج در دوران حکومت قاجار ساخته شده اند. در زمان قاجار این دو مکان با اهداف نظامی ساخته شدند. با گذر از جاده ی یزد به نائین این دو مکان تاریخی را می توانید مشاهده کنید. تا اواخر دوران قاجار، کاروانسرا و برج ارجنان به عنوان محلی برای استراحت، توسط کاروان های بین راهی، تاجران و بومیان مورد استفاده قرار می گرفته اند. ارتفاع برج ارجنان حدود هشت متر است. از بلندترین آثار تاریخی استان یزد، می توان به برج ارجنان اشاره کرد. نام برج و کاروانسرای ارجنان را می توانید در فهرست آثار ملی مشاهده کنید. این دو آثار تاریخی در روستای ارجنان واقع شده اند.

آشنایی با قلعه مهرجرد

یکی از قدیمی ترین جاهای دیدنی اردکان و میبد، قلعه مهرجرد می باشد. این قلعه دارای قدمت بسیاری است و ساخت آن مربوط به دوران حکومت زندیه می باشد. قلعه مهرجرد از اهمیت بسیاری در بین مردم برخوردار است. همچنین نام این بنا در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی های انی قلعه، طبقاتی بودن آن می باشد. در ایران به تعداد محدودی، قلعه طبقاتی وجود دارد و یکی از آنها قلعه مهرجرد می باشد. در زمان های جنگ، این قلعه مورد استفاده نظامیان بوده است. برای بازدید از این قلعه می توانید به شهر میبد که در استان یزد واقع شده است، سفر کنید.

جاهای دیدنی اردکان و میبد

جاهای دیدنی اردکان و میبد

معرفی غار اشکفت یزدان از جاهای دیدنی اردکان و میبد

غار اشکفت یزدان یکی دیگر از جاهای دیدنی اردکان و میبد به حساب می آید. یکی از مهم ترین امکان مقدس زرتشتیان، غار اشکفت یزدان است. بازدید از این مکان بسیار دشوار است زیرا بر روی کوهای صعب العبور واقع شده است. دهانه غار کمی کوچک می باشد اما غار از وسعت بسیاری برخوردار است. سالانه پیروان زرتشت از سراسر دنیا به استان یزد سفر می کنند و راهی این غار می شوند. درون غار، سه حوض وجود دارد. از سقف غار قطرات آب چکه می کند و درون این حوض ها جمع آوری می شوند. برای بازدید از این مکان، باید تجهیزات کامل همراه خود داشته باشید، زیرا مسیر رسیدن به این غار بسیار سخت و دشوار می باشد.

امید است اطلاعات جامع و کاملی در خصوص جاهای دیدنی اردکان و میبد به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید