فاصله کرج تا لاهیجان از جاده چالوس حدود سیصد و سی کیلومتر است که می تواند در عرض پنج الی شش ساعت طی شود.

فاصله کرج تا لاهیجان از جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: بیشتر مسافرانی که قصد سفر به شهر زیبا و سرسبز لاهیجان و سایر شهرهای استان گیلان را دارند از اتوبان قزوین - رشت برای انجام این سفر استفاده می کنند. اما گردشگرانی که خوش ذوق تر هستند چالوس">جاده چالوس را به این اتوبان ترجیح می دهند. اگرچه آزادراه قزوین - رشت شما را سریع تر به مقصد می رساند، اما سفر از طریق این آزادراه سفری خشک خواهد بود. در عوض سفر از طریق چالوس">جاده چالوس می تواند چشمان شما را در تمام طول مسیر لبریز از لذت زیبایی شناسانه سازد. چالوس">جاده چالوس را چهارمین جاده زیبا در تمام دنیا به حساب می آورند. انبوه جاذبه های گردشگری تماشایی که در این مسیر قرار گرفته اند سفر از طریق این جاده را به تجربه ای خاص و بی مانند بدل ساخته اند. در این مطلب قصد داریم به معرفی شماری از این جاذبه ها و همچنین معرفی چند جاذبه توریستی در فاصله چالوس تا لاهیجان بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله کرج تا لاهیجان از جاده چالوس چقدر است.

فاصله کرج تا لاهیجان از جاده چالوس چقدر است؟

فاصله کرج تا لاهیجان از جاده چالوس حدود سیصد و سی کیلومتر است. در این مسیر شما می بایست ابتدا از طریق جاده چالوس راهی شهر چالوس شوید و سپس چهار شهر زیبای تنکابن، رامسر، رودسر و لنگرود را پشت سر بگذارید تا به لاهیجان برسید. توجه داشته باشید که فاصله کرج تا لاهیجان از جاده چالوس گرچه سیصد و سی کیلومتر است اما طی نمودن این فاصله بیش از طی نمودن یک سیصد و سی کیلومتر معمولی از شما زمان خواهد گرفت. چرا که محور جاده چالوس از گردنه های پر پیچ و خم و شیب های بسیار تند تشکیل شده است و نمی توان انتظار داشت که رانندگی در آن مشابه رانندگی در یک اتوبان باشد.

شما می توانید فاصله کرج تا لاهیجان از جاده چالوس را با فرض روان بودن ترافیک در عرض پنج الی شش ساعت طی نمایید.

جاذبه های جاده چالوس

در مسیر جاده چالوس چند آبشار زیبا و خروشان قرار گرفته است. آبشار سپهسالار واقع در فاصله پانزده کیلومتری با سد کرج اولین آبشار جاده چالوس است. این آبشار ده متری در نزدیکی روستای تکیه سپهسالار قرار دارد. آبشار هفت چشمه نیز دیگر آبشار معروف جاده چالوس است که مرتفع ترین آبشار این جاده نیز می باشد. هفت چشمه آبشاری با چندین تاج است که فضای وسیعی از حاشیه روستای ارنگه را به خود اختصاص داده است. ارتفاع تاج های این آبشار زیبا مجموعا به نود متر می رسد. اما زیباترین آبشار واقع در مسیر جاده چالوس آبشار هریجان می باشد. این آبشار بیست متری در حول و حوش روستای سیاه بیشه قرار گرفته است. سرسبزی منطقه اطراف این آبشار باعث شده است تا هریجان به یکی از محبوب ترین قطب های گردشگری جاده چالوس تبدیل شود.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری پربازدید در مسیر محور جاده چالوس کاخ شهرستانک می باشد. این جاذبه تاریخی در فاصله ای نزدیک با روستای شهرستانک در حوالی کیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس واقع شده است. کاخ شهرستانک که آن را با نام کاخ ناصری نیز می شناسند یک کاخ سلطنتی با قدمتی بیش از صد و پنجاه سال است. این کاخ متعلق به ناصرالدین شاه قاجار بوده است و این شاه قاجاری بعضی از روزهای تابستانی خود را در این منطقه ییلاقی سپری می کرده است. در نزدیکی این کاخ زیبا یک چشمه پرآب نیز قرار گرفته است که نام آن چشمه گله گیله می باشد.

از دیگر جاذبه های گردشگری جاده چالوس می توان به باغ لاله ها و غار یخ مراد اشاره کرد. هر دوی این جاذبه های توریستی در درون روستای گچسر قرار دارند. گچسر روستایی نیمه کوهستانی در فاصله شصت و پنج کیلومتری با شمال شرق کرج است که یکی از نزدیک ترین روستاها به تونل معروف کندوان می باشد. غار یخ مراد گچسر غاری بزرگ و سردسیر است که قندیل های یخی در سراسر محوطه درونی آن به چشم می خورند. بعضی از این قندیل ها نیز در عین شگفتی به جای آویزان بودن از سقف از زمین سر بلند کرده اند.

فاصله کرج تا لاهیجان از جاده چالوس

شهرستان املش

بهترین جاذبه های توریستی در حد فاصل چالوس تا لاهیجان

یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در فاصله چالوس تا لاهیجان روستای جواهرده می باشد. این روستا از شهرتی افسانه ای برخوردار است و می توان آن را یکی از معروف ترین روستاهای ایران دانست. روستای کوهستانی جواهرده در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا، با فاصله ای حدود بیست و هفت کیلومتر با رامسر واقع شده است. این روستا با میانگین دمای دوازده درجه در فصل تابستان یکی از مقصدهای محبوب گردشگران در این فصل به شمار می رود. یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت جواهرده کوه های سر به فلک کشیده این روستاها هستند. در دل این کوه ها می توانید پدیده جذاب اقیانوس ابر را نیز تجربه کنید.

دیگر جاذبه گردشگری بسیار جذاب در فاصله چالوس تا لاهیجان شهرستان املش است. املش به لقب «بهشت گیلان» مفتخر شده است. همین لقب باید برای وسوسه کردن هر مسافری به بازدید از این منطقه کافی باشد. این شهرستان کوچک که در فاصله هفتاد و پنج کیلومتری با رشت واقع شده است مملو از دیدنی های طبیعی است. چندین و چند منطقه سرسبز جنگلی از جمله پارک جنگلی هلودشت، منطقه جنگلی خرما و پارک گلستان این ناحیه را به زیبایی رنگ آمیزی نموده اند. از جمله دیگر دیدنی های این شهرستان بهشتی می توان به آبشار سیاه تاش، غار سیاه استخر، غار تلابن گورج، چشمه آب معدنی لوزان، تالاب زربیجار، منطقه ییلاقی خصیل دشت و... اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید