موزه‌گردی جذاب و لذت‌بخش است و گشت و گرد در کاخ موزه‌ها لذتی وافر دارد، شما درباره کاخ موزه سعدآباد چه می‌دانید.

درباره کاخ موزه سعدآباد چه می‌دانید؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: اگر به بازدید از فضاهای تاریخی علاقه دارید، مجموعه تاریخی و فرهنگی سعد آباد یکی از برجسته‌ترین مکان‌های تاریخ معاصر ایران است. آخرین پادشاهان ایران در دوره‌های قاجار و پهلوی، در مجموعه کاخ سعد آباد زندگی کرده‌اند. بازدید از مجموعه سعد آباد می‌تواند اطلاعات قابل تأملی در خصوص تاریخ معاصر ایران در اختیارتان بگذارد. کاخ‌های سعد آباد در میان باغی پر درخت و سرسبز قرار دارند و قدم زدن در میان طبیعت زیبای این باغ نیز خالی از لطف نیست.

آشنایی با کاخ موزه سعدآباد زیبا

مجموعه تاریخی و فرهنگی کاخ سعد آباد تهران، یکی از اقامتگاه‌های ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی بوده است. مجموعه کاخ سعد آباد یکی از سه مجموعه کاخ زیبا و تاریخی منطقه شمیرانات شهر تهران به شمار می‌رود که آخرین پادشاهان ایران در آن اقامت داشته‌اند.

اطراف مجموعه کاخ سعد آباد در گذشته از باغ پوشیده بود و داخل این مجموعه نیز باغی پر درخت وجود داشت. کاخ اختصاصی مجموعه سعد آباد، کاخ اصلی این مجموعه به شمار می‌رود و رضاخان به مرور زمان بر تعداد کاخ‌ها و بناهای مجموعه سعد آباد افزوده است.

درباره کاخ موزه سعدآباد چه می‌دانید؟

کاخ‌های ساخته شده در مجموعه سعد آباد به اعضای خانواده رضا شاه پهلوی تعلق داشتند و آخرین کاخ ساخته شده در مجموعه سعد آباد متعلق به لیلا پهلوی، دختر کوچک محمد رضا شاه بود. امروزه مجموعه کاخ سعد آباد یکی از برجسته‌ترین جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود و گردشگران داخلی و خارجی در سفر به تهران از این مجموعه زیبا با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بازدید می‌کنند.

بنای کاخ سعد آباد در زمان حکومت قاجار پایه گذاری شد و پس از کودتای سال ۱۲۹۹ توسط رضاخان، با به قدرت رسیدن خاندان پهلوی، بناهای موجود در مجموعه سعد آباد به دستور رضاخان ساخته و بازسازی شدند. بخش‌هایی از مجموعه سعد آباد در زمان به قدرت رسیدن رضا خان، خارج از این مجموعه بودند که توسط رضا شاه خریداری و به مجموعه سعد آباد اضافه شدند.

اولین بناهای موجود در مجموعه سعد آباد در فضایی به وسعت ۸۰۰۰ متر مربع قرار داشتند و کاخ ملکه مادر، از اولین بناهای موجود بود. مجموعه سعد آباد در حال حاضر بزرگ‌ترین مجموعه تاریخی به جا مانده از دوره‌های پهلوی و قاجار در شهر تهران است.

درباره کاخ موزه سعدآباد چه می‌دانید؟

مجموعه کاخ سعد آباد در شمالی‌ترین قسمت شهر تهران و روی کوهپایه توچال است. منطقه محیط بر مجموعه سعد آباد، در گذشته از بهترین ییلاق‌های شهر تهران و مشرف به دره سرسبز دربند بوده و هوایی لطیف و طبیعتی پر درخت داشته است. در طول زمان ساخت‌وسازهای شهری گسترش یافته‌اند و امروزه مجموعه کاخ سعد آباد درون شهر قرار دارد؛ اما در گذشته این کاخ در میان باغ‌ها و خارج از محدوده شهری بوده است.

مناطق شمالی نیاوران از شرق، ولنجک از غرب و تجریش از جنوب، مجموعه کاخ سعد آباد را احاطه کرده‌اند. در قسمت شمال این مجموعه، کوه توچال در رشته کوه‌های البرز قرار دارد. در طول دوره‌های پادشاهی قاجار و پهلوی، مجموعه کاخ سعد آباد استراحتگاه و ییلاق تابستانی پادشاهان بوده است.

زمان مناسب برای بازدید از کاخ موزه سعدآباد

مجموعه کاخ سعدآباد با آن شکوه، عظمت و جلال که در میان باغی سرسبز، وسیع و بسیار زیبا قرار گرفته به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی تهران به شمار می رود. این باغ سرسبز تعداد زیادی از درختان بلندقامت، انبوه و زیبا را در دل خود جای داده و یکی از بهترین تفرجگاه هایی است که هر گردشگری برای یک بار هم که شده باید به آن سری بزند.

درباره کاخ موزه سعدآباد چه می‌دانید؟

اگر برای بازدید از مجموعه کاخ سعدآباد به دنبال بهترین زمان بازدید از آن هستید، خوب است بدانید که فصل پاییز به عنوان بهترین زمان بازدید از کاخ سعدآباد شناخته شده است. چرا که درختان و گیاهان باغ سعدآباد به هزاران رنگ در می آیند و قدم زدن و نشستن روی نیمکت های باغ را بسیار لذت بخش خواهند کرد. اگر در فصل پاییز به سراغ این کاخ زیبا بروید، عکاسان زیادی را خواهید دید که برای عکاسی از مناظر زیبای این باغ آمده اند.

همچنین از آنجایی که کاخ سعدآباد در منطقه ای کوهپایه ای قرار دارد، در فصل پاییز هوای منطقه رو به خنکی رفته و هوایی بسیار دلنشین در مجموعه جریان دارد که می توانید از آن لذت ببرید. اما تنها بهترین زمان بازدید از مجموعه به فصل پاییز منتهی نمی شود، بلکه در تمام فصول سال زیبایی خاص خودش را دارد. همچنین یکی از دلایلی که فصل پاییز بهترین زمان بازدید از این مجموعه به شمار می رود، این است که می توانید عکس های بسیار زیبا و به یاد ماندنی را در باغ آن ثبت کنید.

درباره کاخ موزه سعدآباد چه می‌دانید؟

همچنین می توانید به منظور گشت و گذار در باغ سعدآباد از سرویس های حمل و نقل استفاده نکنید تا بتوانید از فضای باغ آن نهایت لذت را ببرید. همچنین کافه و رستوران در این مجموعه وجود دارند که می توانید وعده غذایی، میان وعده و یا نوشیدنی لذت بخشی را میل کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید